Bienvenido en Bolivia! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Anne Orie - WaarBenJij.nu Bienvenido en Bolivia! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Bienvenido en Bolivia!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Maart 2011 | Bolivia, Copacabana

De route richting Copacabana in Bolivia leidde ons voor een groot deel langs het Titikaka meer, en wat is dat meer ongelofelijk groot! De grens overgang bij Bolivia verliep soepel en ik mag hier nu 30 dagen blijven, eens kijken hoe lang ik het hier volhoud want vindt het maar koud!
Maar daar tegen over staat iets waarvoor ik wel langer in Bolivia zou willen blijven; het geld, wat is het hier heerlijk goedkoop! In Copacabana hebben we voor €2,- geslapen, maar dat was dan ook wel een hostel waar je ook echt niet langer dan 1 nacht wilde blijven…
Maandag stonden we weer vroeg op om de hele dag Isla del Sol te verkennen. Toen we er in de boot heen gingen (een trage boottocht van zo’n 2uur) dacht ik dat Isla del Sol weinig Sol zou hebben maar het weer klaarde al snel op! Super mooi en groot eiland waar we weer veel gelopen / geklommen hebben. Waarom zijn alle ruines en mooie uitkijkpunten toch zo hoog?
Over hoogtes gesproken, ik ben de afgelopen weken al op verschillende, letterlijk, adembenemende hoogtes geweest. Steden van zo’n 3600 meter hoogte en dan ook nog de nabij gelegen bergen beklimmen… Ik begin er langzaam aan gewend te raken maar ben toch nog wel snel buiten adem en heb veel dorst.
Terug in Copacabana mochten we ons flink haasten om de bus naar La Paz te halen waar we die avond laat aankwamen.

Dinsdag eindelijk de dag eens rustig op gestart en daarna de stad La Paz een beetje verkend. Wat een chaos is deze stad! Heel veel afval en ongeorganiseerd verkeer. En alsof de hoogte van de stad (3600m) nog niet genoeg is om buiten adem te raken bestaat de stad ook nog volop uit heuvels.
We hebben het coca museum bezocht, erg interessant, er was zelfs een beschrijving in het Nederlands en een Nederlandse poster van coca cola aanwezig!
Hierna wat rond geslenterd over de heksen markt, erg apart om alle verschillende offers, geluksdingen en speciale zalfjes etc. te zien.

‘s Avonds is mijn Colombiaanse reismaat doorgegaan naar het zuiden en ik besloot nog wat langer in de stad te blijven.

En aangezien ik verwacht toch iets langer dan een week in Bolivia te blijven heb ik toch maar weer een simkaart aangeschaft, mijn Boliviaanse nummer is; 00591 78789472. Ik heb al geprobeerd naar Nederland te bellen en te sms’en maar dat lukte niet, hopelijk kan ik wel telefoontjes ontvangen!

Liefs Anne

• 02 Maart 2011 - 17:23

Nikki:

waarom zijn alle mooie uitkijkpunten toch zo hoog? haha blondje. Ik zal je van het weekend even bellen tussen het carnavallen door! Aangezien ik heks word ben je genoodzaakt om een beetje aan me denken daar ;). Balen dat het vrij koud is daar. Foto's op je fb zijn mooooooi!!! xxx

• 02 Maart 2011 - 19:00

Oma:

Hoi reislustige kleindochter, wat zie jij toch veel en dan zo klimmen naar enorme hoogtes.Straks is bergklimmen een peuleschilletje voor jou.Fijn dat je veel met je geld kunt doen. Je broer heeft het moeilijker. Die heeft een duur land uitgezocht. Geniet maar lekker. Veel liefs van Oma

• 02 Maart 2011 - 19:12

Harmke:

Hey meis!

Nog goed naar je zin lees ik :-)! Geniet er lekker van.. Tis hier nog steeds koud!! Ik ga dit weekend naar Dublin, maar zou liever net als jij paar maandjes in zuid-amerika willen vertoeven ! Veel plezier en zoek maar snel nieuwe gezellige reis/stapmaatjes daar!

X Harmke

• 02 Maart 2011 - 21:28

Erik Orie:

Jawel, het telefoonnummer doet het. Goed om weer even je stem gehoord te hebben. Veel plezier bij het carnaval en we spreken elkaar in het weekend. Liefs, pa

• 04 Maart 2011 - 06:15

Patrick,Cynthia,Gio:

Heerlijk om te lezen!! Ik zal het nr ook is uit proeberen... Fijn weekend Alaaaf! en tot horens!

xxx

• 05 Maart 2011 - 00:32

Karina:

Hoi lieverd, wat zie je toch veel. Door jouw reisverslagen ga ik steeds meer interesse krijgen in Zuid Amerika.
    Ga deze week naar Shanghai, is niet hetzelfde zonder jou, ga je missen daar, je bent toch de beste reisleider die er is, en vooral de gezelligste.
    De kinderen kunnen niet wachten tot je terug bent.
    Geniet van alles en tot snel, kusjes en veel liefs Karina