Arequipa en Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu Arequipa en Colca Canyon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Arequipa en Colca Canyon

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Maart 2011 | Peru, Arequipa

De grensovergang is weer goed verlopen. De route hiernaartoe was een stuk fijner dan toen ik van Peru naar Bolivia ging; ’s avondslaat in het noodweer over de kronkelende weg en daarna met zijn allen in een kleine boot om het meer over te gaan. Nu kon ik genieten van de mooie route in het daglicht en de overtocht in de boot met een lekker zonnetje.
De migratiedienst van Bolivia vroeg nog vriendelijk of ik geen problemen had gehad maar toen ik vertelde over mijn gestolen camera was snel de volgende aan de beurt.

Arequipa is een mooie stad. Het is de 2de grootste stad van Peru maar dat idee krijg je niet als je hier rond loopt. Mijn eerste dag hier besloot ik de stad te verkennen; het centrale plaza, verschillende uitkijkpunten, een klooster, kerken en een museum waar bewaarde mummies van 1200 v.c. te zien zijn.

Vrijdagochtend vertrok ik om 3u ‘s ochtends (of ‘s nachts…) aan mijn 2 daagse Colca Canyon tour.

De Colca Canyon is een Canyon 2 keer zo diep als de grand Canyon en de op 1 na diepste ter wereld (de diepste is een paar kilometer verderop in Peru). Sinds zo’n 300 jaar zijn er verschillende dorpjes gevestigd in deze Canyon. De levensverwachting van deze mensen is erg hoog omdat ze op en top natuurlijk leven. De enige weg richting de buitenwereld is via de steile paden omhoog in de Canyon.

Het was 3 uur in de bus tot onze eerste stop; het ontbijt. Deze route leidde ons door verschillende besneeuwde bergen.. En ik had me nog wel zo voorgenomen niet meer de kou in te gaan!
Hierna was het nog eens anderhalf uur in de bus voor de 2de stop; Cruz del condor. De welbekende condor spot plaats. Hier hebben we 1 volwassen condor (zwart met wit) gespot en 2 jonge (bruine) condors. Hierna gingen we door naar het begin punt van onze trekking op zo’n 3300 meter hoogte. Het eerste deel van de trekking duurde 3 uur en bestond voornamelijk uit het afdalen in de canyon. Tijdens deze afdeling kregen we enorm dikke vingers omdat we toch in korte tijd een afdaling maakten van zo’n 1200 meter.
We staken een rivier over en moesten ook weer een stuk stijgen om uiteindelijk bij onze lunchstop aan te komen. Hierna hadden we nog een trekking van 2 uur met het laatste stuk in een flinke tropische regenbui. Gelukkig zagen we uiteindelijk waar we naartoe gingen; een prachtige berg oase met hotels en zwembaden! Moe en voldaan lagen we even later dan ook (nog altijd in de regen) in 1 van de zwembaden midden in de canyon.

De volgende dag begonnen we om 4.30 aan onze hike richting het ontbijt… Een hike van 3 uur lang 1200 meter omhoog, en dat is best pittig, zeker als je ook nog eens zwaar neusverkouden bent.
Maargoed we hebben het gehaald!
2 dagen flink wandelen waarbij ik me weer regelmatig heb afgevraagd.. Waarom? Maar als ik dan om me heen keek naar die machtige bergen, de wildgroeiende cactussen overal, het geweldige uitzicht door de diepe canyon en de zon zag opkomen achter de bergen wist ik het alweer… Dit soort dingen zie je niet als je in de bus blijft zitten!
Kortom deze tour was het weer dik waard en dan nemen we de spierpijn, blauwe plekken, kapotte telefoon, verloren vest en kapotte broek maar voor koop toe.
En de tour hebben we weer heerlijk afgesloten met thermale badenJ

Heb mezelf nu wel een paar dagen rust gegund en dus vertrek ik vannacht in de nachtbus richting Ica waarna ik door zal reizen naar Huacachina om daar in een oase midden in de woestijn van Peru te gaan vertoeven met een cocktail in m‘n hand in de zon aan het zwembad.

Veel liefs vanuit Peru!

  • 27 Maart 2011 - 17:48

    Stefanie:

    Eindelijk kan ik me een beetje indenken waar je mee bezig bent. Heerlijk he dat gevoel dat je je even afvraagd waar je mee bezig bent..en dan weer zoiets moois dat het allemaal dubbel en dwars waard maakt!
    Geniet ervan schattie!

    kus Kef en Stef

  • 31 Maart 2011 - 08:22

    Erik Orie:

    De routine is weer begonnen; gestart met de eerste werkdag na NZ. Nog wel een beetje duf van de retourvlucht, maar voor de rest geen probleem. We l als ik die mooie foto's van jou bekijk; ik zou zo in het vliegtuig willen stappen om het allemaal in het echt te bekijken. Prachtig, wat een bofkont ben je. geniet ervan en pas goed op jezelf.
    Liefs, pa

  • 31 Maart 2011 - 09:52

    Kristen.:

    Gelukkig nu niet van die enge dingen gelezen.
    Je neemt niet echt veel rust tussen alle activiteiten door heb ik het idee.
    een paar dagen rust is ook niet verkeerd, zeker als je zo verkouden bent.
    Alles is heerlijk om te lezen.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 172518

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: