Huacachina, isla de las ballestas en terug in Lima - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu Huacachina, isla de las ballestas en terug in Lima - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Huacachina, isla de las ballestas en terug in Lima

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 April 2011 | Peru, Huacachina

Mijn laatste dag in Arequipa heb ik nog het grote klooster daar bezocht. En dat klooster is echt gigantisch! Ze noemen het ook de stad binnen de stad. En dat is het zeker.
Mooie gekleurde straten, een fontein, patios etc. binnen de kloostermuren. Voorheen woonde hier zo’n 500 nonnen, vandaag de dag nog zo’n 30. Het was eigenlijk zoiets als een oud opgeknapt stadje bezoeken, we mochten de huizen bezichtigen die nog in geheel oude stijl waren ingericht inclusief bedstee en oud kookgerei.

Maandagochtend kwam ik aan in Huacachina en ik besloot al snel dat ik daar wel een paar dagen kon vertoeven. Een kleine toeristische bergoase midden tussen de gigantische zandduinen, veel restaurantjes, aangename temperatuur en hotels met zwembaden

Maandag middag heb ik samen met nog 2 meiden een heerlijke pisco / wijn proeverij toer gedaan waarbij we wat hebben geleerd over de totstandkoming van deze drankjes maar waar we vooral heel veel verschillende soorten pisco en wijn geproefd hebben!
Even later was het tijd om half aangeschoten te beginnen aan onze zandboard / buggy tour.
Uit voorzorg had ik toch maar anti wagen ziekte medicijnen ingenomen en dat was geen overbodige luxe geweest…
Met een enorme snelheid gingen we links en rechts over de hoge zandduinen, regelmatig zag je dat het zand eindige en vlogen we een aardig stuk in de lucht om vervolgens met een harde vaart weer op het zand terecht te komen en weer te vliegen.. Gelukkig, ik heb het weer overleefd.
Verschillende duinen zijn we afgegaan met de ‘zandboard’, deze waren niet van al te beste kwaliteit en het was het makkelijkst en het snelst om liggend op je buik de bergen af te gaan, en deze waren soms erg hoog en stijl! Met de zonsondergang reden we weer terug naar de oase.

En alsof we nog niet genoeg hadden geproefd die middag hebben we deze avond ook nog 2 proeverijen bezocht. Onze gids van de middag had ons namelijk uitgenodigd om traditioneel te gaan druivenstampen onder het genot van een aantal glaasjes pisco en wijn en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen. Bij de eerste proeverij kon niet gestampt maar wel geproefd worden en de eigenaar was een ware verzamelaar,. Hij had een eigen museum met opgezette dieren, antieke telefoons, een heleboel ouderwetse wijnvaten, een boot gemaakt van botten, sloten, schilderijen, inka opgravingen en ga zo maar door. Na de nodige drankjes, fotos en een dansje gingen we door naar de 2de proeverij en daar waren nog aardig wat druiven plat te stampen, jammer genoeg waren we te laat voor het grote feest dus hebben we er maar ons eigen feestje van gemaakt.

De volgende dag heerlijk gerelaxt aan het zwembad en ‘s avonds de steile berg achter het hotel opgeklommen om daar vandaan de zonsondergang te zien.

Woensdagavond heb ik samen met Bridget uit Engeland midden in de zandduinen geslapen. Dit was een redelijk spontane actie, we lagen aan het zwembad, keken omhoog en bedachten dat het wel mooi zou zijn om daar onder de sterrenhemel in alle stilte te slapen, zo gezegd zo gedaan en dus vertrokken we een paar uur later weer omhoog.
We waren echter niet alleen, verschillende muggen vergezelde ons maar dat mocht de pret niet drukken. We werden gewekt door de zonsopgang en toen was het weer tijd voor een dagje niets.

Donderdag was het tijd voor Isla de las Ballestas. Vroeg met de bus mee om met de ochtendtour daar te zijn. Deze tour was niet echt een al te groot succes voor mij, ik was enorm zeeziek en het eiland stond verschrikkelijk. Dat kan ook haast niet anders want er waren ongelofelijk veel dieren op het eiland. Zeeleeuwen, pinquins, pelikanen en nog een heleboel andere vogels.
Nadat mijn misselijkheid gezakt was en we nog wat rondgeshopt hadden in het kustplaatsje Parajas was het tijd om richting Lima te gaan.

Hier had ik afgesproken met Lisa uit Nederland die ik in Ecuador had ontmoet. Ondertussen zitten onze lekkere relaxte dagen shoppen, eten en stappen in Lima er weer op en vertrek ik zo met de nachtbus naar Huaraz.

Chao amigos!

• 04 April 2011 - 03:30

Diana:

ai dios mio, wat ben jij een geweldige reis aan het maken. ben zooooo jaloersssssss!

als je terug bent zou ik graag horen wat de hoogte punten waren. ( heb stekum ook plannen maar natuurlijk geen weken de tijd.. )

liefs en GENIETEN
    Diaan

• 04 April 2011 - 05:03

Sjoerd:

Weer mooi, vet en prachtig Annie.
    Ik moet er weer aan geloven en ga zometeen weer naar de gouden leeuw
    heel veel plezier nog
    xx

• 04 April 2011 - 08:49

Tjeerd:

Hej ouwe zuipschuit!! Klinkt allemaal weer super, hoor graag de details als je weer in Nederland bent ;-).

Groetjesxx, Tjeerd

• 04 April 2011 - 11:54

Nik:

dat klinkt heeeeeeeeeeeerlijk. Enjoy your last weeks! xxx

• 04 April 2011 - 15:26

Oma:

Jij durft ook werkelijk alles. Of is er nog iets waar je nee tegen zegt. Pas op voor blessures met al dat gehobbel.Ik was een weekend in een klooster, heel apart is dat. Zo afgesloten van dewereld.Maar wel inspirerend.We tellen de dagen dat je terugkomt.xxxxxOma

• 04 April 2011 - 15:57

Anne Mauer:

Klink weer vet allemaal an! :)
    Geniet nog steeds vollop van jou verhalen!!

xx

• 04 April 2011 - 19:17

Pat Cynt En Gio:

paradijs! geweldig allemaal weer.. geniet nog even lieverd tot bijna...

xxx

• 04 April 2011 - 20:26

Bart Pelzer:

Dit is toch weer GENIETEN met hoofdletters zeg. Wat een mooi verhaal! Ben echt jaloers op al die mooie trips en foto's!

Volgens mij mis je 't stappen in Breda nog voor geen meter ;)

Veel plezier nog (wordt het aftellen nu?)

Groetjes uit Eindhoven! Bart

• 08 April 2011 - 07:51

Margreet:

Lieve Anne,
    Dank voor je kaart. Paar dagen weggeweest, maar weer leuk thuis komen met jouw post en mail.
    Veel plezier met de laatste trips en kus van Teus en Margreet.