Bienvenido Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu Bienvenido Peru! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Bienvenido Peru!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Februari 2011 | Peru, Lima

In Guayaquil heb ik mijn Spaanse reisvriend ingeruild voor een Colombiaan (sorry pap…). Met hem ben ik afgelopen zondagnacht de grens over gegaan. Een beetje illegaal voelde ik me wel.. Midden in de nacht met z’n allen de bus uitgezet worden om in de rij voor een noodlokaaltje te gaan staan voor een stempel..

Maargoed alles was goed gegaan en na een lange tijd wachtten kon de reis voortgezet worden naar Mancora, een badplaats in het Noorden van Peru.

Hierna hebben we in een sneltreinvaart het Noorden van Peru bezocht. Een dag strand in Mancora, vervolgens door naar Piura, de stad van Glau; een belangrijke gevechtstrijder van Peru. Heel de stad is aan hem geweid; parken, straatnamen, museum, club, monument, beelden etc. Die dag dus weer eens wat geleerd over de geschiedenis.
De volgende dag een volle dag vol Inka geschiedenis gehad in Chiclayo. We zijn naar het kleine plaatsje Lambayeque gegaan waar we 2 museums hebben bezocht. Interessant, er is ook echt heel veel in goede staat bewaard gebleven zoals handwerken.
Nadat we ons verdiept hadden konden we door naar Tucume, een erg groot complex met zo’n 26 ruines, platformen, muren etc. van de Inka’s.

De volgende dag was de stad Trujillo en omgeving aan de beurt. Daar ook weer naar Inka opgravingen geweest, naar het strand geweest en door de stad gelopen… En daar stond ik dan opeens oog in oog met Chris Zegers…. De film ‘los heroes del 63’ wordt hier gewoon verkocht! Jaja die Hollanders schoppen het ver.
De eerste avond in Trujillo kwamen we ook tot de conclusie dat uitgaan hier er niet in zou zitten…
1 bar was open en voor de rest heel veel casino’s met alleen maar gokkasten… En er werd een film vertoond op straat...
De volgende avond was al iets meer geslaagd, er was feest op straat; optredens met muziek en dans.

Hier kwam ik trouwens ook tot de conclusie dat alle stadsparken in Zuid- (en ik geloof ook Central-) Amerika een beetje hetzelfde concept hebben, recht met een kerk aan de ene zijde en vaak een gemeentehuis en een bank aan een van de andere zijden… Even een feitje tussendoor.

‘s Avonds zijn we met de nachtbus naar Lima vertrokken. En wat een luxe! Voor nog geen 15 euro bijna 9 uur in de bus met stoelen die bijna plat konden, een goede film aan het begin van de reis, een dekentje, kussentje en een stewardess die tot 2 keer toe langs kwam met eten en drinken, heerlijk! En wat een verschil met de (stop)bussen in Ecuador.

Dit was natuurlijk nog niets vergeleken met de luxe waar ik de volgende dag in terecht zou komen; het hotel in Lima met mijn tante.
Ondertussen heb ik Karina alweer uit moeten zwaaien maar we hebben heerlijke dagen gehad.

Vrijdag heb ik, nog zonder mijn tante, het historische centrum verkend en ‘s avonds ben ik naar parque del amor geweest, erg mooi met uitzicht op zee.

En toen was dan eindelijk mijn tante er! Zaterdag zijn we heerlijk aan het shoppen gegaan en hebben we nog een groot, mooi, oud klooster bezocht waar we ook de kelders in zijn gegaan waar enorm veel botten liggen.
Erg indrukwekkend.
Aan het einde van de middag zijn we met bijna de gehele KLM crew naar een heerlijk lounge tent aan het strand gegaan om heerlijk te genieten van een lekker wijntje, heerlijk eten en een prachtige zonsondergang, wat hebben we het toch slecht..
Hierna zijn we door gegaan naar een park waar 13 fonteinen zijn met muziek en lichtshows. Erg mooi en leuk ook om te zien hoe dit een toeristische trekpleister voor de lokale bevolking is.

En toen was het alweer Zondag.. Bijna tijd om afscheid te nemen. Eerst nog even de laatste dingen geshopt en hierna gerelaxed aan het zwembad, in de jacuzzi en in de sauna.

Ik heb mn tante net uitgezwaaid en zelf vertrek ik ook weer uit de grote stad. Op naar Nazca.

Heel veel liefs, hasta luego!

• 21 Februari 2011 - 07:27

Cynthia,Patrick,Gio:

Klinkt idd erg Illegaal! hahaha... maar weer wel een mooi verhaal, En leuk dat je zo genoten hebt met je tante! Gezellig.

Liefs xxx

• 21 Februari 2011 - 08:07

Erik Orie:

Afgelopen zaterdag elkaar nog gezien op skype. Veel nieuws is er dus niet. Een paar dagen luxe met je tante geeft weer energie. Daarnaast weet je dan wat je mist in de jeugdherbergen. Veel plezier en geniet ze.
    Liefs pa

• 22 Februari 2011 - 19:03

Jacqueline:

wow...Chris Zegers, het zwisterleven gevoel maar dan anders...

liefs