Het ontwetende van het reizen! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu Het ontwetende van het reizen! - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Het ontwetende van het reizen!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Februari 2011 | Ecuador, Montañita

Lieve iedereen,

Vorige week zaterdag heb ik dan eindelijk, voorlopig voorgoed, de bruisende stad Quito verlaten en ben ik alleen richting Riobamba vertrokken.
Zaterdags heb ik de stad verkent, (waar ik zo goed als de enige toerist was) ik ben op pleinen en in parken geweest en er was ook de gigantisch grote zaterdagsmarkt.
Mijn doel was om vanuit Riobamba de beruchte treintocht te maken naar Sibambe ‘la nariz del diablo’. Maar nu bleek dus dat die trein al sinds 2002 niet meer vanuit Riobamba vertrekt (heerlijk die up to date travelgidsen). En dus ben ik zondag met de bus naar Alausi gegaan om van daaruit de treinrit te maken.
Nouja treinrit… ik had telefonisch een reservering gemaakt voor de trein die om 11u zou vertrekken maar toen ik aankwam bleek dat de trein vol zat maar dat ik wel met de ‘treinbus’ dezelfde route kon afleggen om 11.30, nou vooruit dan maar. De rit duurde in totaal zo’n 2,5 uur, een mooie rit door de bergen, een uur naar het volgende station toe, daar hebben we een uur rondgewandeld en gekeken, er was een traditionele dansopvoering en een museum. Hierna waren we binnen een half uur weer terug op het vertrek punt. Er wordt druk aan het spoor gewerkt en de planning is dan ook dat er in de nabije toekomst weer langere routes afgelegd kunnen worden.
Verder is Alausi een gezellig klein plaatsje waar ik ook weer op de plaatselijke markt belande en het heeft een San pedro beeld op een hoog gelegen park die over het stadje waakt.

Maandag ben ik maar gelijk door gegaan naar Cuenca, ja ik had die rustige plaatsjes nu wel weer gezien. Cuanca is inderdaad wat groter maar vergeleken met Quito nog altijd rustig.
Na aankomst besloot ik de stad te verkennen maar ik kwam niet verder dan het park ‘de la madre’ en het museum ‘banco central pumapungo’ hierna barste er een grote stortbui los. En tja dan zijn alle taxi’s bezet.. Gelukkig bood een vriendelijke plaatselijke dame mij een lift aan naar mijn hostel. Het museum was wel interessant, ging voornamelijk over de historie van de Inca bevolking en daar zijn ook wat bewaarde ruïnes te zien.

De volgende dag was het weer gelukkig wat beter, tussen de buien door heb ik veel van de stad kunnen zien. Een mooie koloniale Spaanse stad.
De volgende dag (woensdag) sloot mijn Spaanse vriend Ricardo zich weer bij mij aan en hebben we het super mooie, gigantische grote en adembenemend hoge park ‘Cajas’ bezocht.

Tja en toen was het donderdag.. En het dilemma van het reizen was daar.. Ga ik alleen richting het zuiden, richting de Peruaanse grens naar de wat rustige stad ‘Loja’ of ga ik met de rest mee naar de Costa Brava van Ecuador; Montanita.. Lastig, ik heb nog een week om naar Lima toe te reizen om m’n tante te ontmoeten en ja uiteindelijk besloot ik met de rest de bus te pakken naar party en hippie resort Montanita.

Onderweg er naar toe (een busrit van zo’n zeker 8u bij elkaar) heb ik me toch wel een paar keer afgevraagd of ik wel de juiste keuze maakte (al kijkend naar de regen buiten) maar toen we dan ‘s avonds eindelijk in het warme, kleine, gezellige, volle, drukke hippiebadplaatsje onze eerste cocktail nuttigden wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt.

Maar goed na een paar dagen heb je het ook wel gezien; strand, feesten en hippies.. Wordt na een paar dagen toch eentonig.
En dus Zaterdag afgereisd naar de grote, schijnbaar erg gevaarlijke, stad Guayaquil. Deze stad stond in eerste instantie niet op de planning maargoed als je de plannen dan toch aan het wijzigen bent.. Een mooie grote stad waar ik gelukkig niets van de gevaren heb meegekregen.

Ondertussen ben ik, na een lange nacht in de bus en aan de grens, aangekomen in het noorden van Peru, de badplaats Mancora, maar daarover de volgende keer meer.

Liefs Anne

  • 15 Februari 2011 - 07:38

    Stichting Muses:

    Hoi Anne,

    Zo te lezen ben je lekker aan het reizen! Doe je goed! Wanneer begint je vrijwilligerswerk?

    Geniet ervan!

    Groetjes,
    Romy Schagen
    www.muses.nl

  • 15 Februari 2011 - 07:45

    Erik Orie:

    Hoi Anne, klinkt allemaal weer uitdagend. Hier weinig nieuws; je moeder zit in Daglan, Sjoerd maakt Australie onveilig en Tjeerd en ik houden de economie draaiende.
    Vanavond naar je kamer om te kijken of er belangrijke post is. Veel plezier verder. Gr. Pa

  • 15 Februari 2011 - 07:56

    Tjeerd:

    Hej Zus,

    Klinkt allemaal erg leuk en gezellig! Zondag ben ik in Breda wezen klunen en heb ik nog een toost uitgebracht met jouw grote vriendin Nikki :-). Veel plezier nog

    GRX Tjeerd

  • 15 Februari 2011 - 08:15

    Cynthia Patrick Gio:

    Heey lieve Anne!

    Pfff wat een reis heb je weer afg elegd, Maar zeker de moeite waard allemaal!! Jammer dat je alleen nu even niet telefonisch te bereiken bent...

    Geniet weer van je nieuwe plekkie!

    xxx

  • 15 Februari 2011 - 12:12

    Ausie Sjoerd:

    mooi anne
    veel plezier daar nog
    en doe karina de groeten als je haar ziet.
    xx

  • 15 Februari 2011 - 14:55

    Kristen:

    Hey Anne,

    Wat ben je weer lekker in de weer geweest.
    Niet altijd mooi weer dus.....
    Nou hier ook niet hoor.
    Ik ben altijd weer blij dat ik wat van je ontvang.
    Ik merk wel dat je het nog steeds prima naar je zin hebt.
    Ik lees ook niks over heimwee, dus dan zit het wel goed.
    Veel plezier weer en ik kijk uit naar je volgend verslag.
    Liefs,
    Kristen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Montañita

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 172518

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: