New York, the city that never sleeps - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Orie - WaarBenJij.nu New York, the city that never sleeps - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anne Orie - WaarBenJij.nu

New York, the city that never sleeps

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Januari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst gelukkig nieuw jaar iedereen!!!

Onze week vol New York City highlights zit er alweer op, en het was super! Alles wat ik ervan verwachtte en meer, wat een heerlijke stad ‘that never sleeps’.

Wat we zoal hebben gedaan/ bezocht/ gezien;
Het Empire state building, Brooklin bridge, vrijheidsbeeld, ground zero en memorial site, de grote public library, china town, little italy, Soho, central parc, etc. etc.

Natuurlijk was er ook voldoende tijd om te shoppen! Bloomingdales, Macy’s, Century 21, H&M, F.A.O. Schwartz, Prada en ga zo maar door, wat heerlijk en wat verleidelijk! Zeker aangezien ik niet zoveel kan meenemen in m’n backpack waar ik nog een paar maanden mee verder moet…

Dan de feestdagen. Gek om dit niet zoals gewoonlijk te vieren maar daardoor was het zeker niet minder leuk! Met kerst zijn we opgevangen door mijn achternicht Patricia waar we hebben genoten van een heerlijke kerstmaaltijd inclusief kado en in een heerlijke Amerikaanse omgeving, bedankt voor dat!
Ook hebben we kerstsfeer geproefd in de stad; kerkdienst gezien in de st.Patricks cathedraal, de kerstetalages in de grote winkel SAKS, de ijsbaan en kerstboom bij Rockefeller center en Bryant park etc.

En dan natuurlijk oud en nieuw, hetgeen waar ik al zolang naar uitkeek, de gekte en drukke menigte bij de balldrop op Times Square! En wat was dat super! Voor 12u was er al genoeg feest, allereerst hebben we natuurlijk om 18u op Holland geproost in ons hotel en vanaf half 8 ’s avonds stonden we op een prima plek vlakbij de podiums en met uitzicht op ‘de bal’. We zagen onder andere optredens voorbij komen van Kesha en van jeugdsentiment de backstreet boys. Verder hebben we een bruiloft gezien en een huwelijks aanzoek. En toen kwam het aftellen… en om 12u de champagne ontkurkt midden op Times Square! Wel gek te bedenken dat het bij Sjoerd ondertussen al ver in de ochtend was en dat in Nederland iedereen zo goed en wel naar bed ging(of eruit moest om te werken mam) en wij eigenlijk pas net begonnen. Na times Square zijn we dan ook nog een bar in geweest totdat we ons bedachten dat we onze spullen nog moesten pakken en we om 5.20u al opgehaald zouden worden in ons hotel… auw.

Nu zijn we goed en wel, een beetje gaar, aangekomen in Seattle en staat ons weer een heel andere week te wachtten waar ik zeker ook zin in heb. Tot nu toe is het hier in elk geval al erg mooi en gezellig! Vanuit het vliegtuig hebben we al de Rocky Mountains, de Olympic Mountains en de needle gezien. Het was dus een heldere dag wat voor Seattle niet zo gewoonlijk is..

Morgen gaan we naar een enorm grote en belangrijke America Football game.

Tot snel!
Liefs Anne

P.s. het mobiele netwerk werkt weer niet altijd even best, ik kan niet iedereen bellen en smsen. Ik heb ook een Amerikaans nummer (waar t ook niet mee lukt naar Nederland te bellen maar waar ik wel op kan ontvangen) 0014154393317

• 02 Januari 2011 - 08:41

Anita Ijpelaar:

Hallo Lieve Anne.

Allereerste de allerbeste wensen voor het jaar 2011.....met veel gezondheid , liefde en geluk!
    En natuurlijk kan het jaar al niet meer stuk voor jou, als ik hierboven je belevenissen lees in je reisverslag.
    Ik ga je zeker volgen bij deze fantastische reis!

Have Fun...blije sprankelende Anne.

Lieve groet Anita ......(kraamAfd.)

• 02 Januari 2011 - 09:29

Patje Cynt En Gio:

Heey Lieverd!!

Mooi verhaal en hele mooie foto`s snel gegaan idd New York! Op naar al je volgende spannende en mooie verhalen/foto`s

Liefs van ons!

xxx

• 02 Januari 2011 - 12:26

Nikki:

He lieverd!!

Nice pics! haha lekker amerikaans die trui ;), wilde ik eigenlijk ook kopen hoor haha. Stom dat we niet kunnen bellen/smsen maar dat komt vast snel goed! Heel veel plezier in Seattle en houd ons op de hoogte met je berichtjes/foto's! Ik ga vanavond weer een poging wagen om je te bellen!

xxxx

• 02 Januari 2011 - 13:42

Patricia Van Der Schaaf:

Super tof! Enjoy! x

• 02 Januari 2011 - 13:43

Kristen:

Lieve Anne,

Een heel gelukkig en liefdevol 2011 voor jou.
    Zo te zien is de start daarvan aardig gelukt.
    Ik ga je hele reis weer volgen.
    Op die manier heb ik ook een beetje vakantie.
    Geniet er maar lekker van en wees vooral voorzichtig als je alleen op stap bent.
    Lieve groetjes,
    Kristen.

• 02 Januari 2011 - 18:00

Margreet En Teus:

Lieve Anne,

Een gelukkig nieuwjaar!!!
    We lezen je reisverslag en je geniet weer volop.
    De komende tijd veel plezier en vele mooie vakantie dagen toegewenst!
    Kus, Margreet en Teus

• 02 Januari 2011 - 18:43

Jacqueline En Alcuin:

Hi lieve Anne, GELUKKIG 2011, een goed begin....
    volgens mij heb jij het echt overal naar je zin en maak je er overal een feestje van!
    Geniet van deze reis en leuk om je verhalen te volgen.
    Take care! big hug JacQ en Alcuin