Quito, Banos, la silva en weer Quito - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu Quito, Banos, la silva en weer Quito - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Quito, Banos, la silva en weer Quito

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Februari 2011 | Ecuador, Baños

Hallo iedereen,

Hier weer een update over mijn heerlijke Ecuadoriaanse leven hier.

Vorige week ben ik naar verschillende uitkijkpunten gegaan hier in Quito om nog beter te beseffen hoe groot de stad wel niet is.
Maandag zijn we naar het hoog gelegen park 'Panacillo' gegaan waar het unieke, (lelijke) enorm grote, mariabeeld met vleugels en een slang aan haar voeten staat.
Dinsdags zijn we de teleferico op gegaan. Dat was echt hoog en dat voelde ik lichamelijk ook wel weer. Vanuit daar heb je echt goed uitzicht over de stad, en de stad is zo groot en lang uitgestrekt dat ik het niets eens op 1 foto vast kon leggen.

Donderdag ben ik samen met de Spanjaard richting het relaxte kleine plaatsje banos gegaan. Hier zijn we naar natuurlijke hot springs gegaan, heb ik een heerlijke massage genomen en zijn we in een 'buggy' de bergen in gegaan naar mooie uitkijkpunten en watervallen.

Na een paar heerlijke relaxte dagen begon zondag mijn 3-daagse jungel tour. Het begon allemaal een beetje vaag, ik werd van de 1 naar de andere agency gestuurd en uiteindelijk vertrok ik dan (bijna 2uur later) met 3 chilenen naar de jungle.

Dag 1 zijn we naar een uitkijkpunt gelopen waar we heerlijk vanuit een hangmat over de jungle konden kijken. Hier heb ik ook heel eng met een liaan boven de jungel gezweeft.. Verder hebben we gezwommen in een rivier, kregen we uitleg over een traditioneel shaman ritueel (waar uiteindelijk geen tijd meer voor was.. maargoed wellicht een andere keer) en hebben we verder voornamelijk gerelaxed.

Dag 2 hebben we een hyke gedaan richting watervallen waarbij we onderweg natuurlijk weer allerlei interesante bomen en planten tegen kwamen (een boom die zich elk jaar ongeveer 40 cm verplaatst, een boom die bloed, een vrucht waarmee de gids onze gezichten op traditionele wijze heeft versierd, een kleimasker, vocht uit een boom dat als nagellak dient, de plant 'pita' waarvan van het blad sieraden, hangmatten etc. worden gemaakt (ter plekke maakte de gids hier een armband van voor mij) en nog meer). Kortom een lange, mooie en interessante hyke vol met beautygeheimen van moeder natuur.

's Avonds zijn we naar een meer geweest waar kaaimannen waren maar die waren rustig aanwezig.

Dag 3 hebben we nog een korte hyke gedaan, hebben we onze tanden gepoetst met een blad met als gevolg een blauwe tong, hebben we limoenmieren gegeten en heb ik een plant leren kennen die wordt gebruikt als shampoo bij haaruitval.
En verder hebben we voornamelijk heel veel gewacht op onze taxi die een aantal uur te laat kwam. Toen de taxi er eenmaal was zijn we naar een 'apenreservaat' gegaan.

En daar was hij dan.. Mijn liefde.. Ik had hem nog niet gezien maar hij zag mij wel gelijk, hij sprong op me af, zijn handen woelde wild door mijn haar, en hij zoende me overal, m'n hals, m'n gezicht, m'n mond... Wat een schatje... gemiddelde lengte, donkerbruin haar, donderbruine ogen waarmee hij me zwoel aankeek... Er zouden er nog vele volgen maar bij geen 1 was de liefde zo groot als bij deze eerste aap...
Toen we uitgeknuffeld waren zijn we naar een Indigina's dorp gegaan.

's Avonds kwamen we weer aan in Banos en de volgende dag (woendag) ben ik weer naar Quito vertrokken.
Hier blijf ik denk ik nog tot zaterdag en dan ga ik echt richting het zuiden.

Chao!

  • 03 Februari 2011 - 20:32

    Anne:

    Lelijke maria's?? Dat kan echt niet!!
    ;)

  • 03 Februari 2011 - 20:35

    Sjoerd:

    weer een mooi verhaal anne,
    en zelfs een aap die je gek kan krijgen
    zal nog moeilijk worden om die mee naar nederland te krijgen.
    veel plezier nog
    xx

  • 03 Februari 2011 - 21:46

    Jacqueline:

    Wow, klink allemaal weer goed,
    big hug
    JacQ en Alcuin

  • 04 Februari 2011 - 06:50

    Cynthia Ptrick Gio:

    Leul allemaal!! En ik vind zo fijn voor je dat je een liefde hebt gevonden daar ahahaha ;) Ik denk dat Gio jou schatje hoor erg lief zal vinden hahaha... Gekheidje! maar geniet lekker verder meid! we contacte...

    LIefs xxx van ons

  • 05 Februari 2011 - 06:40

    Maggie:

    Hoi lieve Anne,

    sorry dat ik nog niet gereageerd heb op je mooie reisverslagen, maar ik heb ze wel met plezier gelezen hoor. Vooral de laatste waarin je je grote liefde hebt ontmoet :-) wauw wat een kanjer moet dat geweest zijn. Je maakt me bijna jaloers......! Ik wens je alle goeds en veel plezier op je verdere reis en ik blijf je volgen.
    Liefs van Maggie.

  • 07 Februari 2011 - 01:50

    Patricia Van Der Schaaf:

    Haha, dat Maria beeld is oerlelijk he ;).
    Hoop snel weer op een verhaaltje, buitengewoon fijn nachtdienstvermaak!

    Besos desde Amphia!

  • 07 Februari 2011 - 08:11

    Erik Orie:

    Hoi Anne, de week is hier weer begonnen; een grijs en winderig weekend wordt opgevolgd door een grijze maandag. Met enige afgunst dus gekeken naar je foto's. Wat een durf om aan zo'n touw te slingeren boven een afgrond; ik doe je het niet na. Over durf gesproken; dat aapje weet er ook wat van! Liefs, pa.

  • 07 Februari 2011 - 20:11

    Inge Van Dongen:

    hahhaha "hebben we limoenmieren gegeten en heb ik een plant leren kennen die wordt gebruikt als shampoo bij haaruitval." volgens mij is je je broer heel er dankbaar als je daar iets van mee naar NL smokkeld...ahahha Sorry tjeerd kon het niet laten ;-)

    super leuk om te lezen wat je allemaal beleefd daar, mis alleen wel wat sappige verhalen over de mannen!!

    kus op je bol~!
    Inge

  • 24 Februari 2011 - 12:58

    Lonneke:

    Nee Anne, die Maria is niet lelijk (vond ik dan!) haha! Ik heb wel veel deZelfde dingen gedaan zie ik. Bij ons was die teleferico net geopend en dus superdruk waardoor we er niet inkonden... Heb ik wat gemist?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 172459

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: