Bienvenido a Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu Bienvenido a Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Ecuador!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Januari 2011 | Ecuador, Quito

De eerste salsa les, eerste avondje uit, eerste bezoekje aan de lokale markt en de eerste Spaanse lessen zitten er alweer op.

Zondag avond laat arriveerde ik na 2 lange dagen eindelijk in Quito, Ecuador.

En maandagochtend begon het dan weer, de Spaanse les. Aangezien de school nagenoeg uitgestorven is heb ik tot nu toe alsnog privéles wat voornamelijk bestaat uit veel herhalen en ophalen van mijn cursus in Guatemala.
Na mijn Spaanse les werd ik opgehaald door mijn gastmoeder. Zij woont alleen, kan heerlijk koken, ik heb een prima kamer met lekker bed en….. een douche met heet water!! Wat een luxe.

Om maar gelijk goed te integreren heb ik er maandagavond maar gelijk een salsalesje tegenaan gegooid. Samen met een Nederlandse jongen en een meisje uit de States, wat natuurlijk super soepel ging!

Dinsdagmiddag hebben we het grote, gezellige, mooie park ‘La Carolina’ bezocht, en heerlijk gerelaxt in het zonnetje van ongeveer 28 graden waar zo af en toe een wit wolkje voorbij kwam. Even weg uit de smog van de stad. Quito is een mooie oude stad met een gezellig centrum maar het is ook wel echt een grote stad met de gevaren en ranzigheden die daarbij horen. Ondertussen begin ik me al wel aardig thuis te voelen en beginnen m’n voeten te wennen aan het heuvel op en af lopen.

Woensdagmiddag hebben we het historisch centrum gezocht en woensdagavond was het dan eindelijk tijd om onze geleerde salsapasjes in de praktijk te brengen!
Een leuk avondje stappen tussen voornamelijk veel locals en Amerikanen. Mn gastmoeder had me wel de regels meegegeven, ‘niet dronken worden’ en ‘om 1u thuis’. Dat was even wennen, weer regels opvolgen maar heb me hier zo goed mogelijk aangehouden:).

Vanochtend ben ik met mijn Lerares naar een grote locale groente/ fruit markt geweest waar we van alles wat mochten proeven. Que rico!
Morgen staat de evenaar op de planning en zaterdag gaan we de hoge actieve vulkaan ‘Cotopaxi’ beklimmen.

En tja dan is het zondag… En heb ik m’n plannen alweer omgegooid. In plaats van nog een week Spaans in Quito ga ik 1 week naar de jungle voor Spaanse les afgewisseld met jungle activiteiten en relaxen aan het zwembad. Mochten jullie willen, op de volgende site is meer informatie te vinden http://www.rainforestecuador.com/

Verder ben ik ook te bereiken op een Ecuadoriaans nummer; 0059383250938

Heel veel liefs,

Anne

  • 13 Januari 2011 - 21:46

    Anne:

    Super leuk An!
    Ben heel jaloers :P
    Je mama ziet er echt heel erg schattig uit!
    En de jungle tocht ziet er ook gaaf uit, heel veel plezier en lekker genieten.
    Ik denk dat ik de aankomende 4 mnd niet kan werken en je ff kom opzoeken want zo te zien red je het niet zonder mij :D

    Besito!

  • 14 Januari 2011 - 01:35

    Diana:

    ha zo, daar ben je dan. Ik ga je weer volgen. Maak er weer een onvergetelijke reis van.

    die jungle heb ik ook gedaan maar dan in Honduras, heb het echt geweldig gevonden!! dusssssss
    disfrutalo!!!

    abrazos
    Dianita desde Nicargua

  • 14 Januari 2011 - 10:18

    Eline:

    Hey Anne,
    Ik zit hier achter de pc op de kraamafdeling in het regenachtig Nederland. Wat een contrast!!
    Ben zeer benieuwd naar je volgende avontuur, geniet ervan meis!
    Liefs x Eline

  • 14 Januari 2011 - 17:43

    Cynthia :

    Mooie foto`s mooi verhaal, Mooi leven!! Super dat alles goed gaat als ik je verhalen lees en foto`s heb ik net het idee of je daar nooit bent weg geweest joh ahahaha!!

    Have fun.

    Kus van ons 3tjes xxx

  • 15 Januari 2011 - 12:39

    Patricia Van Der Schaaf:

    Tof! Als je de tijd hebt, ga dan ook een paar daagjes bij cuyabeno de jungle in, erg mooi!

  • 15 Januari 2011 - 14:19

    Judith:

    Dag lieve schat! Klinkt allemaal weer goed en fijn :) ik miste je gister in Breda! Lig nu te garen met een heerlijke kater, vanavond lekker uit eten en biosje met Fer :)

    Ik denk aan je lief! Dikke x van Fer n
    Mij

  • 15 Januari 2011 - 14:40

    Kristen En Harmke:

    Klinkt erg leuk allemaal !

    Wel een strenge mama daar, maar dat heb jij wel nodig :-p

    Veel plezier in de jungle, let wel op.. spinnen met een kruis op hun rug en felle kleuren kun je beter NIET aaien ;-)

    Geniet ervan, en doe voorzichtig (deze laatste toevoeging is overigens van mn moeder)

    Liefs !!

  • 17 Januari 2011 - 18:43

    Denise De Graaf:

    was jij echt om 1u terug kan t me niet voorstellen haha. ben je me moeder nog tegengekomen op de groente en fruitmarkt???
    xxx

  • 18 Januari 2011 - 09:42

    Margreet :

    lieve anne,
    Heerlijk zo'n reis! Wat een lieve mama ( maar wel iemand die streng is?) Hier gaat alles goed, wij vertrekken 2-2 voor 4 wk naar zuid- afrika. Zo zit de fam. orie op vele werelddelen.
    Veel liefs, teus en margreet

  • 18 Januari 2011 - 14:25

    Berdien:

    Ehm.....zo goed mogelijk aan gehouden, dan denk ik dat je optijd thuis was haha. En de reden dat je 'regels' krijgt? Ach ja soms is een kleine regelmaat ook niet verkeerd toch?

    Geniet ervan meid XXX

  • 23 Januari 2011 - 12:50

    Pat, Hes En Madelief:

    Lieve nicht!

    Wij genieten hier weer mee van je verhalen! Genieten hoor. Beetje jaloers zijn we wel!

    Lieve groet van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 172518

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: