Paradijs op aarde - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu Paradijs op aarde - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Paradijs op aarde

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 April 2011 | Ecuador, Galápagos

Lieve allemaal,

Ik heb jullie lang laten wachtten dit keer op mijn blog maar ik heb mijn laatste weken in Ecuador dan ook wel heel goed besteed! Ondertussen zit ik op het vliegveld in Panama op mijn aansluiting te wachtten en kan ik weer eens tijd maken voor mijn blog.

We waren gebleven bij mijn vertrek uit Vilcabamba.
Ja hierna was het tijd voor de langverwachte Galapagos tour. Zal het echt zo mooi zijn als iedereen zegt? Is het het vele geld dat ik nu armer ben waard? Ga ik er van genieten? Vind ik het verwonderlijk? Al deze vragen en meer zouden snel beantwoord worden.

De Galapagos eilanden zijn een groep eilanden die zo’n 1000km van de zuid Amerikaanse kust vandaan ter hoogte van de evenaar liggen. Het zijn eilanden van vulkanische oorsprong en hier leven verschillende unieke dieren en planten

Aardig gaar kwam ik Zaterdag aan het einde van de ochtend aan op 1 van de grotere eilanden van de galapagos; San Christobal. Hier ontmoette ik naast onze gids en de rest van de groep ook Bianca met wie ik samen de tour had geboekt. Ook werden we verwelkomd door de nodige zeeleeuwen.
We begonnen de tour met een bezoek aan het museum over de Galapagos op dit eiland. Zo kregen we een goed beeld over hoe onze tour eruit zo komen te zien, wat de geschiedenis is van de Galapagos, het heden en de toekomst.

Hierna was het tijd om naar onze boot te gaan. Een heuse catamaran. Een mooie grote boot met kleine praktische slaap en douche cabines en een heerlijk dek om tussen de eilanden door op te relaxen.
Na de lunch was het tijd om uit te varen richting Isla Lopez.
Op dit eiland hebben we een korte wandeling gemaakt en zagen we o.a. veel zeeleeuwen, leguanen, lavahagedissen, bloufoot boobies, en fregats.
Hierna hebben we gesnorkeld en hadden we al veel vissen en een octopus gezien.

Maandag stonden we vroeg op om een wandeling van 2,5u te maken op Isla Espanol, Puerto Suarez. Daar werden we alweer opgewacht door veel zeeleeuwen, leguanen en krabben. Het was een avontuurlijke wandeling over rotsen en water en waar bij we regelmatig nestelende leguanen moesten ontwijken.
Weer aardig wat vogels gezien die dag, o.a. de nazcaboobie, bloufootboobie en albatrossen.
Ook hadden we Maandag weer gesnorkeld, langs gardenes isla, weer veel scholen vissen gezien, een zeeleeuw die met ons mee kwam zwemmen en roggen.
Later in de middag zijn we naar Gardener bay gegaan voor een strandwandeling en om meer te snorkelen. En wat is dat een paradijs! Superwit zacht uitgestrekt strand en rustende zeeleeuwen overal.

Dinsdag zijn we naar de beroemde, nog altijd werkende, post office bay gegaan. Hier dropt men zijn post en als dan een voorbijganger ziet dat er post bij zit ijn zijn regio neemt hij dit mee om te posten. Zo werkte het vroeger en nu nog steeds. Een aantal van jullie kunnen dus nog een kaart van mij verwachtten, wanneer is dus afwachtten.

Verder hebben we nog wat rondgelopen op dit deel van Isla Santa Maria en zijn we een lava grot ingegaan die doorloopt tot aan de zee.
Hierna weer gesnorkeld waarbij we weer veel gezien hebben; veel roggen, scholen vissen, 2 kleine haaien en een schildpad.

Hierna zijn we naar een andere kant van het eiland, Baroness look out, gevaren. Onderweg hiernaartoe en hier weer vandaan zagen we in het water en op de rotsen verschillende zeeleeuwen, pinguïns en zeeschildpadden.
Het uitzichtpunt waar we naartoe werden genomen was echt prachtig! Supermooi uitzicht over het witte zand, de helder blauwe zee en de groene palmbomen.

‘s Middags gingen we snorkelen bi de ‘devil’s crown’. Hier zagen we onder andere heel veel mooi koraal, veel zeesterren en een erg grote haai…

Hierna gingen we weer terug naar isla Santa Maria, naar cormerant point waar we het groenachtige strand ‘oliven beach’ met mangrove bomen en heel veel krabben hebben bezocht en zijn wen aar flower besch gelopen wat bestaat uit heerlijk fijn wit zand en waar veel zeeschildpadden zich nestelen.
Onderweg naar flowerbeach kwamen we nog langs een groot zoutmeer waar ook flamingo’s waren.

Woensdag was alweer onze laatste dag op de boot. De tijd vliegt wat erg jammer is maar ik kijk er ook wel weer naar uit om te douchen en te slapen op vaste grond en niet standaard pillen te hoeven nemen om niet zeeziek te worden.

Op onze laatste tourdag zijn we eerst naar de hooglanden van Santa Cruz gegaan. Hier hebben we de 2 grote ‘gemelos’ kraters bezocht en hebben we rondgelopen in het tropische regenwoud hier omheen.

Hierna was het tijd om naar het ‘chato tortoise reserve’ te gaan om de reuzenschildpadden te spotten. En die hebben we gezien! Gigantisch zijn ze, en eigenlijk niet eens zo heel sloom. Wij hadden zelfs het grote geluk dat we een parend paar mochten bewonderen alleen wilde het vrouwtje niet echt maar die kwam dan weer niet makkelijk onder het enorme gewicht van de nog veel grotere man uit. Wat haar toch uiteindelijk wel gelukt is trouwens!

‘s Middags zijn we naar het fausto llerena breeding center gegaan op Santa Cruz. Hier worden veel schildpadden en leguanen opgevoed totdat ze groot genoeg zijn weer de wijde natuur in te gaan. Ze worden dan ook in een precies dezeflde omgeving opgevoed als het eiland waar ze uiteindelijk naar terug gaan. Hier hebben we ook de beroemde eenzame George ontmoet en nog meer grote en kleine schildpadden, vogels en enorme cacatusbomen.

Toen was het tijd om naar ons hotel te gaan. Nog 1 avond hier en Donderdagochtend zat het er echt op, toen gingen we weer terug naar het vaste land van Ecuador.

Het is snel gegaan maar het is een heerlijke week om op terug te kijken. Een fijne gids, fijne boot met fijn personeel, we hebben superveel gedaan en gezien en ondertussen kon ik me ook nog geheel in luxe wagen door op het dek in de zon te liggen. Kortom heerlijk!

Na mijn bezoek aan de Galapagos eilanden wilde ik graag nog ergens relaxen aan het strand. Na een aantal plaatsen overwogen te hebben kwam ik toch weer op Montanita uit waar ik eerder ook al geweest was. Dat was de enige plaats op een redelijke afstand en waar ik zeker wist dat ik de zon zee strand en fiesta zou krijgen die ik wilde. En dus met nog 2meiden van m’n cruise daarheen gegaan.
Jammer genoeg was het nog steeds regenseizoen en hadden we dus ook nog de nodige buitjes. Maar desondanks was het niet minder leuk! Ik heb zelfs mijn eerste surfles gekregen van een Braziliaan die ik in het vliegtuig naar de Galapagos toe had ontmoet, sandwiches verkocht op het strand om wat vrienden te helpen en jongleerles en contactbal les van een straatartiest gekregen, jaja ik blijf mijn horizon verbreden!

Zondagnacht ben ik richting Otovalo gereisd waar we de volgende ochtend aankwamen. Hier hebben we geslapen in de indiginas communie bij de Peguche waterval. Maandag wat rondgelopen in het gebied rond de waterval en zijn we naar het plaatsje Otovalo zelf gegaan voor de laatste souvenirs, want Otovalo staat namelijk bekend om het shoppen hier.

Dinsdag was ik dan eindelijk terug in Quito. En een warm welkom kreeg ik niet bepaald, heel veel regen en het was echt super koud! ‘s avonds wel weer gezellig wat oude bekenden ontmoet en dus lekker op stap geweest totdat ik toch echt naar het vliegveld toe moest.

Lieve allemaal, tot zo!

  • 20 April 2011 - 14:40

    Jacqueline:

    GOEDE REIS TERUG !!!!

    take care

    xx

  • 20 April 2011 - 15:01

    Anne Mauer:

    Goeie reis terug!!!

    xxx

  • 20 April 2011 - 15:02

    Kim:

    Super meis,leuk dat we Je weer konden volgen! Door je verhalen en foto's kan ik helemaal niet wachten om het zelf ook allemaal te zien!
    Op naar je volgende trip...?!
    Maar nu eerst goede terug reis! See you soon! Xx

  • 20 April 2011 - 17:29

    Margreet En Teus:

    vanuit daglan, een goede reis en een dikke kus!
    liefs, teus en margreet

  • 21 April 2011 - 09:25

    Nikki:

    TOT VANAVOND!

  • 26 April 2011 - 10:01

    Kristen:

    Geweldig om alles te lezen.
    begrijp iik goed dat je op de terugreis bent?
    hoop je snel weer te zien.
    lieve groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Galápagos

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 172435

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: