Arubalife - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu Arubalife - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Arubalife

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Juni 2014 | Aruba, Aruba

Aruba maakt je loom, moe, sloom... En voordat je het weet ben je een paar kilo zwaarder wat goed past onder de lokale bevolking. Mijn eerste bezoek heeft het aan de levende lijve ondervonden.

Het viel haar onder andere op hoe langzaam de verpleging het ziekenhuis uit liep en dat werkelijk waar alles met de auto gedaan wordt. De grootste afstanden die je hier loopt is het rondje supermarkt (weliswaar sjokkend) en de afstand van auto naar strandbedje en het moorden van de muggen is doorgaans de grootste inspanning die je moet leveren.

Desondanks is sport hier populair, er zijn geregeld georganiseerde hardloopmomentjes (waar de meerderheid wandelend aan mee doet) en beachtennis is een van de populairste sporten hier.

Maar de afgelopen anderhalve week bestonden vooral uit genieten en relaxen met mijn vriendinnetje op bezoek. Ik had veel diensten kunnen ruilen waardoor er uitgebreid de tijd was om naar het strand te gaan, cocktailtjes te drinken en goed uit eten te gaan. Ook hadden we het grote geluk dat het van donderdag tot en met maandag ‘Soul Beach Aruba’ was, wat hele dagen door heeeerlijke muziek en uitbundige dansende dushis (voornamelijk uit Amerika speciaal hiervoor overgevlogen) op het strand inhield.

Jammer genoeg stond ik haar na 10 dagen alweer uit te zwaaien op het airport en ook de eerste vrienden die ik op het eiland gemaakt heb zijn al uitgezwaaid. Story of Aruba; mensen komen en gaan. Nog een dikke week en dan mag ik mijn vriendinnetje Suus gaan verwelkomen! En die laat ik voorlopig niet gaan;)!

Verder gaat op het werk alles langzaam door, ik heb nu toch echt biiiijnaaa mijn inlogcodes voor de computer en de systemen die hierop worden gebruikt, de talencursus laat jammer genoeg toch nog even op zich wachtten… De afdeling is ondertussen aardig vol en afgelopen week was het schisisteam uit Nederland op bezoek om wat operaties te verzorgen.

Het leven sukkelt dus langzaam door, de dagen die ik niet hoefde te werken toen Anneloes hier was haal ik nu natuurlijk hard in. Verder zal ik de komende tijd mijn hardloopschoenen weer wat fanatieker gaan gebruiken, m’n gezicht regelmatiger laten zien tijdens de zumba lessen en ik heb me er ook aan gewaagd te gaan beachtennissen, de eerste ballen zijn geslagen en ik heb mijn eigen racket gekocht (waar gouden business in is hier op t eiland). Dus Suus, be prepared, we gaan sporten!!
Het sjokken went snel moet ik toegeven en ik wil er niet teveel aan wennen…

Ayooo amigos!

  • 01 Juni 2014 - 17:35

    Margreet En Teus:

    Lieve Anne,
    Dit keer een reactie vanuit Daglan. Wij zijn hier gister neer gestreken ( met veel dank aan je ouders) en gaan voorlopig niet weg!!! Zon,22 graden en vandaag geen spatje regen.
    Fijn dat je al bezoek had uit Nederland en je andere vriendin over een weekje komt.
    Heerlijk sporten op het strand, dat lijkt mij geweldig!
    Anne veel plezier met alles en tot het volgende verslag
    Liefs van ons,xx

  • 02 Juni 2014 - 22:14

    Lian Schouwenaars:

    Hahaha Anne, lekkerding! Wat kun je het ook heerlijk onder woorden brengen.
    Zo fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt!!
    Bijna je volgende vriendinnetje verwelkomen.
    Top meissie, geniet!!! Kijk uit naar je volgende verhaaltje hoor :)
    Dikke kus van Lian

  • 02 Juni 2014 - 22:20

    Miranda:

    Hihi....leuk stukje.
    Grappig dat je je stiekem heel snel aanpast aan hoe de mensen daar leven heh?
    Super leuk dat je een nieuwe sport gaat beoefenen!
    Als je terug bent gaan we naar het strand zodat jij het mij kan leren!

    Nog veel plezier lieve schat! Hopelijk spreek ik je snel op skype weer!

    Dikke kuss Miran

  • 09 Juni 2014 - 10:52

    Helma Orie:

    Eindelijk je mooie verhalen gelezen! Zoveel contact via chat en Skype en je blog gemist,?!...hoop dat de link weer werkt. Fijn dat Suus er nu is. Xjes mams

  • 13 Juni 2014 - 02:36

    Marieke:

    Hey mopp!!
    Leuk verhaal weer :-):-) jammer dat je bezoek weer weg is! Dus weer hard aan de bak!
    Goed bezig dat je lekker gaan sporten en niet teveel sjokken he hahah!
    Hier alles goed! Zit nu in de nachtdienst.. baby's knuffelen;) Zijn al naar tickets aan het zoeken maar wachten de komende aanbeiding nog even af.
    Oohja! Waar blijven de fotos?! :-)

    Geniet meis! Dikke kus Marieke

  • 15 Juni 2014 - 17:59

    Anne:

    Lief al jullie reacties!! Foto's volgen snel op fb;)
    Veel liefs x

  • 16 Juni 2014 - 16:45

    Kristen:

    Lieve Anne,

    Eindelijk even tijd om een berichtje terug te schrijven.
    Is wel genieten daar volgens mij.
    leuk om alles van je te lezen elke keer weer.
    Kun je wel een beetje tegen de warmte daar of is het niet zo heet.
    In het Amphia gaan er veel mensen uit, geen vaste contracten en veel mensen op de werkvloer van het uitzendbureau.
    Wordt er niet gezelliger op.
    Wij zijn druk bezig met de voorbereidingen van de bouw van een huis.
    Ik heb nu ook lekker een week vrij.
    heeeeeeeeeeeerlijk even rust.

    Liefs, Kristen.

  • 21 Juni 2014 - 03:29

    Laura Picokrie:

    Hee Anne!

    Wat een leuk stukje om te lezen!
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt :)

    Xx Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 172923

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: