Je zou er maar wonen... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu Je zou er maar wonen... - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Je zou er maar wonen...

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Hoe vaak ik het wel niet zeg, tegen mezelf, tegen mijn vrienden hier, vrienden en familie in Nederland, bezoek...; Je zou hier maar wonen, wat is het leven hier toch prachtig, wat hebben we het goed he, etc. etc.
En dat meen ik dan ook vanuit het diepst van m' n hart.
Mooie omgeving om te wonen, sporten, werken, af te spreken met vrienden, te feesten, een zonnetje en helder blauwe zee maakt het allemaal toch net wat mooier en vrolijker.

Ondanks dat ik me heerlijk thuis voel op dit prachtige caribische eiland en ik hier veel fijne mensen om me heen heb, heb ik besloten om over zo' n 6 weken weer naar Nederland te vertrekken.
Het was een verhaal van wikken en wegen... En nog steeds kan ik er knopen van in mijn maag hebben en doet het me pijn dat ik tot slot heb besloten dat een jaar de caribean dream leven voldoende is voor nu.
En dus zal ik de komende weken nog maar even tot vervelends toe van de daken schreeuwen hoe bijzonder het is om hier te mogen wonen!
En ondertussen ook met veel vreugde vooruit kijken naar Nederland, naar mijn familie en vrienden weer zien, naar fietsen door de stad, de seizoensveranderingen, de files, laarzen aan moeten en het nog koud hebben... o nee wacht nu dwaal ik af.

Na mijn laatste blog is er uiteraard weer van alles gebeurd, zo kwam mijn jarige broer Sjoerd langs als verrassing. En heb ik ook nog meer lief bezoek mogen ontvangen en weer uit mogen zwaaien.
Ook zijn er weer wat eiland vriendinnetjes vertrokken wat toch ook maar raar en lastig blijft.

Verder ben ik verhuisd, naar een goedkoper en groter appartement (geen verkeerde switch natuurlijk) en toen kwam ik er wel achter hoeveel ik stiekem alweer verzameld had hier de afgelopen maanden.. Dat wordt nog leuk het pakken over 6 weken...

En natuurlijk; CARNAVAL! Als echte Brabander was ik maar al te blij dat carnaval hier volop leeft, vanaf januari zijn er elk weekend feesten en parades en daar wordt dan ook volop over gesproken. Deze parades zijn zowel snachts als overdag, zo ben ik naar Jouvert Morning geweest, een traditiegetrouw pyamafeestje. Vanaf een uur of 4 snachts tot wanneer de zon al op is trekken er livebands op karren door de straten waar dan als vanzelfsprekend alle feestgangers achteraan sluiten. Ook zijn er de lichtjesparades in het donker en in het carnavalsweekend zelf de grote optochten overdag. Carnaval wordt hier gevierd met veel drank (zoals we het in Nederland natuurlijk ook wel kennen), live muziek, dans, dans en nog meer dans, enorm veel kleuren, blote lijven, veren, pracht en praal. En.. iedereen is prachtig! In de parade zie je gay, hetero, drugsdealer, arts, jong, oud, dik, dun en ga zo maar door, alles en iedereen mag en moet gezien worden! En ja, zoals jullie misschien al wel begrijpen, heb ik het Hollandse carnaval maar een klein beetje gemist en vond ik het heerlijk om carnaval mee te maken zonder kou te leiden;).

Verder hadden we laatst met een groep meiden besloten dat we onszelf wel eens mochten verwennen en wel door een dagje all in te gaan bij het RIU palace hotel. Heerlijk om een dagje niets te kunnen, gewoon liggen aan het zwembad en de buffets aflopen voor heel veel en lekker eten.

Mn tweede beachtennis competitie zit er ook weer op (weer geen medaille:( ) en verder leef ik nog lekker even het eiland leven en ben ik mezelf er erg van bewust hoe goed ik het wel niet heb, je zou hier maar wonen...

Ayoo!


  • 15 Maart 2015 - 16:27

    Maggie:

    Lieve Anne,

    wat schrijf je toch mooi! Ik heb al die tijd nog niet gereageerd, maar je wel gelezen. En natuurlijk hoor ik de verhalen van mama. Ik kan me voorstellen dat je met pijn in je hart straks weer afscheid gaat nemen van de prachtige wereld waarin je nu leeft. Ik wou dat ik het een keertje had kunnen komen bekijken maar helaas zijn mijn financiële middelen te beperkt. Het lijkt me heel leuk om je weer te zien en met je te praten en al je indrukken te mogen horen.
    Geniet de komende weken nog met bakken meid en alvast een behouden thuiskomst gewenst!

    Liefs van Maggie.

  • 15 Maart 2015 - 16:34

    Oma De Jong:

    Lieve Anne, Wat zou opa trots zijn op jouw reisverslag.Dat schrijven heb je met de genen meegekregen.Heel leuk!Tot gauw, we zien er naar uit je weer in Nederland te hebben.Liefs en kussen van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 172506

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: