De eerste weken! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu De eerste weken! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu

De eerste weken!

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Mei 2014 | Aruba, Bubali

Bon bini Makamba’s!

Ondertussen ben ik alweer een paar weken op dit mooie eiland en er is hopi veel gebeurd! Weet ook even niet waarmee ik moet beginnen te schrijven….

Laten we beginnen met het werk;
De eerste weken op de kinderafdeling zitten erop. Eerste indruk; hele leuke gezellige collega’s, drukke collega’s in hun doen en laten en super rustig qua werkzaamheden! Hier kwam gelukkig wel verandering in en ondertussen heb ik wat meer te doen gekregen, wat interessante casuïstieken gehad en raak ik steeds meer ingewerkt.
Het ziekenhuis is niet erg groot, de afdeling is klein, de kamers ook en de kasten waarin de spullen opgeborgen liggen ook, maar zo weet je dan ook wel weer snel waar alles te vinden is!
Er is hier niet echt een beddenmaximum, gezien dit het enige ziekenhuis op het eiland is worden alle zieke kinderen hier opgenomen, in verband met plaats gebrek worden de kinderen vanaf 14 jaar dan ook op de volwassen unit opgenomen. Als kinderen naar een academisch ziekenhuis moeten worden ze zo snel mogelijk over geplaatst naar Nederland of Colombia.
Ik voel me al goed opgenomen in het ziekenhuis en binnen het team, afgelopen week was het ‘week van de verpleging’ en mijn naam werd ook genoemd op de lijst ter gewaardeerde verpleegkundige van het HOH:), ook werd mijn verjaardag niet vergeten! Verder heb ik mezelf laten benoemen tot chef hygiëne en is het mijn taak om collega’s op hun hygiënisch werken aan te spreken want daar valt hier en daar nog wel wat aan te verbeteren (blijft lastig maar zeer belangrijk dat hygiënisch werken).
De voertaal binnen het ziekenhuis is Nederlands maar er wordt onderling veel Papiaments gesproken en de artsenvisite gebeurd vaak in het Engels. Hier en daar ook nog wat Spaans en zo komt het dat je gedurende de dag vermoeiend vaak van taal aan het switchen bent.
Ik probeer het Papiaments me wat eigen te maken zeker gezien sommige patiënten geen andere taal spreken. Dit gaat echter nog niet erg vlot dus ik hoop snel met een cursus te kunnen starten.

Zover even het werken want, ondanks dat ik werkweken maak van 40 uur, is dit maar een klein deel van mijn daginvulling hier. Als ik een vroege dienst heb werk ik tot 14.50 en dus kan ik om 15u al op een van de mooie witte stranden, aan het helderblauwe water, omgeven door vrolijk in de wind waaiende palmbomen, liggen. Maar ook daar is nog niet veel tijd voor geweest. Er moest namelijk veel geregeld worden;

Persoonsnummer aanvragen, auto huren, woning zoeken, auto kopen, auto op mijn naam laten zetten, auto verzekeren, bankrekening aanvragen etc. etc. Niets gaat hier digitaal en voor alles kan je dan ook zeker wel een dagdeel uittrekken. Ondertussen heb ik nog steeds mijn verblijfsvergunning niet ontvangen en ben ik dan nog eigenlijk een ‘zwerver’; nergens officieel woonachtig.

Ondertussen ben ik ook verhuisd, mijn eerste maand op Sunshine appartments zit erop en ik ben verhuisd naar een iets groter en iets luxer appartement, bevalt so far heerlijk! Op Sunshine was het ook zeker prima en vooral gezellig vertoeven, binnen no time veel mensen leren kennen waarmee ik onder andere een paasbrunch heb gehad, 6-kamp heb gedaan op koningsdag, strandfeestjes, gewone stapavonden en natuurlijk mijn verjaardag gevierd! Eerst dacht ik nog mijn verjaardag een jaartje te kunnen skippen en lekker wat langer 25 te blijven maar dit ging niet op, om klokslag 12u klonken overal allerlei toeters en bellen en ook de liveband waar we later naartoe gingen was op de hoogte van mijn verjaardag. Kortom erg gezellig allemaal!Ook de mariniers waren mijn verjaardag niet vergeten, speciaal voor mijn verjaardag hadden ze een open dag georganiseerd waarvoor het gehele eiland een dagje uittrok. Er was van alles te doen en te zien en ik kreeg zelf nog de kans om wat te schieten.
Dj Flexican en MC Sef waren een dag te laat voor mijn bday maar het feestje wat georganiseerd was in een klein oud fort was zeker geslaagd! Ik kreeg helemaal het gevoel dat ik toch al mijn eerste festivalletje van het jaar heb mee kunnen pakken:)!

En de eerste lieverds hebben geboekt om mijn kant op te komen! Nog voordat mijn lieve vriendinnetje, en eindelijk weer (toekomstige) collega, Suus deze kant op komt (nog 3 weken) komt het eerste bezoek zelfs al! Anneloes zal deze zondag landen, ik heb veel vrije dagen kunnen regelen waardoor ik nu heeeeeel veel moet werken maar straks lekker met haar het eiland kan gaan verkennen en kan gaan relaxen.

Oja voor degene die het nog niet hebben, het adres is Noord 178 apt. 1 Aruba.

Ayoooo!

  • 17 Mei 2014 - 09:15

    Margreet En Teus:

    Lieve Anne,
    Wat een indrukken!! Fijn om te lezen, dat je meer werk en verantwoordelijkheden hebt.
    Dat je verjaardag niet ongemerkt is gebleven, is super!
    Wij kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Waarschijnlijk zitten wij dan in daglan, heerlijk een paar weken genieten.
    XX en liefs

  • 17 Mei 2014 - 10:47

    JacQ:

    Jij zult ooit een boek gaan schrijven denk ik zo!
    Altijd gezellige verhalen om te lezen!
    Fijn dat het daar zoooooo tof is .
    Geniet maar weer verder. Liefs xx

  • 17 Mei 2014 - 12:46

    Tjeerd:

    Hoi zussie,

    Mooi verhaal hoor(natuurlijk wist ik een hoop al ;-)). Toch nog een beetje vakantie met die manana-cultuur.

    tin delisia í mira ya pronto ruman muhé,

    stima Tjeerd

  • 17 Mei 2014 - 16:47

    Marieke:

    Ha Annie,
    Leuk om je eerste verhaal te lezen!
    Super fijn dat nu alles zover (bijna) geregeld is en je lekker aan het werk bent! goed bezig ook dat je al van alles gaat aanpakken m.b.t. de hygiene!
    Leuk dat je al zo snel bezoek krijgt en dat je zo verwend bent op je verjaardag mop!
    Geniet van het leven daar en werkse!

    Zie je in november!!! =D

    Liefs Marieke

  • 17 Mei 2014 - 20:04

    Miranda Van Dongen:

    Hey lieve Anne!

    Wat fijn om een verhaal van je te lezen!
    Stiekem wist ik al veel want we hebben laatst super gezellig geskypt!
    Wat leuk was het om je weer even in levende lijve te zien!
    Zo te horen kun je prima aarden daar!
    Had ook niet anders verwacht eigenlijk! Hihi

    Geniet ervan!

    Liefs Miranda

  • 17 Mei 2014 - 20:47

    Kristen:

    Lieve Anne,
    Fijn weer een teken van leven van je te horen.
    Zo te horen heb je het weer als een vis in het water.
    Spannend te lezen wat je allemaal meemaakt en blij te horen dat het goed met je gaat.
    Wat een heerlijk leven heb jij.
    Geniet er maar volop van hoor.
    Doen wij ook op onze manier. Ik ben inmiddels oma sinds begin januari van kleinzoon Jelte. Een zoon van Tjeerd.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    liefs, Kristen.

  • 18 Mei 2014 - 12:55

    Sari De Jong:

    Lieve Anne,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.En met al dat bezoek,vliegt de tijd.Werk ze en geniet.xxxOma

  • 29 Mei 2014 - 13:03

    Lian Schouwenaars:

    Dag Lieverd,
    Super leuk je verhaal weer te lezen! Lekker genieten, zo te zien
    ga je je vanzelf inburgeren als klein arubaantje en hou je het daar prima
    uit voor minimaal een jaar (tussen dat vervelende zonnetje en te mooie stranden).

    Liefs Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 172502

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: