El fin.. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu El fin.. - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu

El fin..

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Juli 2012 | Colombia, Cartagena

En wat vloog de tijd toen opeens snel voorbij..

Een week lang new chicks en Japon.
We begonnen in Taganga; feesten en relaxen.
Van hieruit zijn we een duiktour gaan doen waarbij Joke en ik het bij het snorkelen hielden en de rest 2 duiken heeft gemaakt. Moe maar voldaan sliepen we die nacht op onze priveklif in nationaal park Tayrona, in een hangmat uitkijkende over de zee.

De volgende dag werden we per vliegende hollander boot al vliegend en ketsent over de wilde zee naar Cabo de San Juan de la Guia gebracht waar we na ongeveer een uur bont blauw en misselijk aankwamen. Zodra ik het zoute zeewater ver genoeg uit mijn ogen had kunnen wrijven zag ik dat we zojuist op een filmset waren afgegooid. Althans zo leek het.. de immens grote rotsen in het water, het lichte strand, de helder blauwe zee en de vele scheef hangende palmbomen.

Na nog een nachtje in dit deel van het prachtige Tayrona park liepen we, in verband met tijdsnood, zondag het mooie nationale park met rotsen, wilde zee, jungle, vele cocosnoten en blauwe krabben al weer uit.

Op naar Pamonilo. Dit plaatsje was mij door zowel medereizigers als Colombianen aangeraden om er minstens een paar dagen te verblijven. Een laidback kustplaatsje, authentiek en nog niet in de reisbijbel opgenomen. Een paar dagen ging niet lukken maar we besloten er sowieso een middag te vertoeven.

Na een mooie busrit van een uur vanuit Tayrona park langs bananenplantages, straatverkopers en door kleine dorpjes werden we midden op een weg tussen een paar locale restaurantjes afgezet, geen toerist te zien, geen strand te bekennen. We besloten het dorp in te lopen en kwamen zo via het pure leven van Pamonilo uiteindelijk uit bij de ruwe kust.

Uiteindelijk de laatste bus naar Taganga terug genomen voor nog een laatste avond new chicks en Japon. Vanaf maandag zou onze groep zich langzaam gaan opsplitsen.

Maandag nog een heerlijke relaxte strand/ shop dag gehad en dinsdag was het tijd om terug te gaan naar de kuststad Cartagena.

Woensdag ochtend ging onze vlucht namelijk naar Bogota en donderdag middag was het voor mij dan toch echt alweer tijd om terug naar Nederland af te reizen.


38 dagen Colombia.. wat vliegt dat voorbij.

Wat is het ook weer fijn om thuis te zijn en terug te kijken op weer een mooie reis vol met nieuwe ervaringen, fijne mensen en paradijselijke plekken.
Ik ben blij dat ik na alle verhalen dan nu eindelijk ook zelf kan weten hoe Colombia is.

Zeker wil ik nog een keer terug naar dit gigantische, veelzijdige, mooie land waar ik deze reis veel te veel plekken van heb moeten overslaan.
Maar voor nu.. blijf ik voorlopig nog in Nederland .


Adios en bedankt voor het volgen van mijn blog/ :)

  • 29 Juli 2012 - 21:10

    Margreet En Teus:

    Fijn dat je weer thuis bent en wij hebben weer genoten van je verslagen.

    Liefs x en snel tot ziens.

  • 30 Juli 2012 - 18:44

    :

    Hi Anne,

    Wat een verschil, jou belevenis in Colombia of die van Manon, ongelooflijk!!
    De verhalen van jou daar wordt je blij van!!

    Wie weet komen er jullie nog een keertje samen ;)

    groetjes en wie weet zien we je weer in Lage Zwaluwe,

    liefs
    JacQ en Alcuin

  • 30 Juli 2012 - 20:15

    Kristen Monster:

    Hey Anne,
    Ik heb je reisverslag gelezen en genoten hoe je het beschreven hebt.
    Als jij je verslag doet, is het alsof ik erbij ben.
    Heerlijk dat ik op die manier ook een beetje heb mogen genieten.

    Ik ben ook weer blij dat je thuis bent.
    Liefs,
    Kristen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Colombia

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

El fin..

18 Juli 2012

Allemachtig wat prachtig

05 Juli 2012

Rumbaaaa!

26 Juni 2012

En dan eindelijk, Colombia!
Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1543
Totaal aantal bezoekers 172907

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: