Rumbaaaa! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu Rumbaaaa! - Reisverslag uit Cali, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Rumbaaaa!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Juli 2012 | Colombia, Cali

Wat een heerlijke vrijheid van het reizen zelfs in deze korte tijd.
Na gepraat te hebben met een man die in Popayan heeft gestudeerd besloot ik met de engelse meiden mee te gaan naar Popayan ipv gelijk door te gaan naar Cali.

Een rustig wit studenten stadje waar ze heerlijke salpicon serveren, een soort bosvruchten sorbet.
Maar naar 24u had ik het hier ook wel weer gezien en vervolgde ik mijn reis naar Cali.

Cali, veel kan ik er niet over zeggen behalve dat de mensen er erg vriendelijk zijn en dat je er enorm goed kan stappen tot in de vroege uurtjes, zodra de ene kroeg sluit wordt je vanzelf doorverwezen naar de volgende.

Als je binnen komt krijg je een tafel aangewezen maar veel kans om te zitten en te drinken krijg je niet, gedanst zal er worden! Alle dagen van de week. In de clubs ook een paar geweldige dansshows gezien, salsa door de bezoekers maar ook een jongen en een meisje van een jaar of 9 die de sterren van de hemel dansten, iedereen stond letterlijk met open mond te kijken.. En reageaton, house, salsa, door 2 volle strakke dames (waarschijnlijk siliconen overal waar mogelijk) in weer een andere, wat jongere club.

In Cali ook geconfronteerd met de wreedheid van de medemens. Terwijl wij gezellig met nagenoeg het hele hostel op stap waren heeft een koppel die ingechecked had met een vals paspoort de hele bovenverdieping leeggeroofd. Waar ik ook sliep. Wonder boven wonder was ik de enige gelukkige waarvan de kluis waarschijnlijk te goed beveiligd was en die dus niet was open gebroken.

In Cali ben ik ook nog meegenomen op een motertour met 2 australiers die aan het backpacken zijn door zuid amerika per moter. Super!

Vanuit Cali besloot ik naar de pacific te gaan. Hier had ik niet veel over gehoord of gelezen maar wat ik ervan wist klonk goed!
Met de bus naar Buenaventura en vervolgens met de boot ketsend over het water naar Juanchaco. Daar in de aanhangwagen van een traktor door naar Ladrilleros. Ja het kost heel wat om er te komen maar dan ben je ook wel weer echt in een heel ander stukje Colombia, het Afro-Colombia.
Zwart uitgestrekt strand aan de rand van de jungle. Mangrove bossen, Indiginaas dorpjes. En ik was de enige niet Colombiaan die te bekennen was in heel Juanchaco, Ladrilleros en la Barra. Na 2 nachten in Ladrilleros wist ook iedereen dat Ana Holanda weer naar Cali vertrok.

Ik heb al veel geweldige, lieve, interessante mensen ontmoet, van over heel de wereld. Ieder met zijn eigen verhaal en die verhalen aanhoren geven mij weer zin in meer...

Nu, woensdag, ben ik na een lange nacht weer aangekomen in Bogota. In het appartement van vrienden van Anne. Anne is vanavond ook aangekomen en we hebben zojuist een globale planning gemaakt voor de komende 3 weken, we beginnen met een vlucht naar San Andres morgen!

Heel veel liefs!

  • 05 Juli 2012 - 06:29

    LonneQue:

    Ahhh ja weer jaloers hoor! A mi me gusta bailar <3!!!
    Maarja hoe gaan ze nu Ana y Ana uit elkaar houden, sois rubias y flacas ahora :D jajajajaja!
    xxxxxxxxxxx

  • 05 Juli 2012 - 07:14

    Tjeerd:

    veel plezier nog komende weken x

  • 05 Juli 2012 - 07:27

    Anita:

    Hai Ana blonde vrijbuiter!

    Wederom een prachtig avontuur.
    Het is steeds zo heerlijk om te lezen, je schrijft zo puur alsof ik heel even op de plekken ben waar jij bent geweest.
    Geniet ervan blonde Ana uit holanda
    Liefs Anita, geniet, pas ook goed op je zelf. X

  • 05 Juli 2012 - 09:11

    BartP:

    Hey Ana Holanda,

    Klinkt goed allemaal! Lijkt me erg bijzonder als je als enige niet-Colombiaanse door die dorpjes loopt.

    Alvast een goede vlucht naar San Andres en veel plezier de komende weken met Anne!

    grz Bart

  • 05 Juli 2012 - 13:36

    Margreet:

    Lieve Anne, fijne vlucht en nog 3 weken goed genieten van alles. XMargreet en Teus

  • 05 Juli 2012 - 22:31

    Marieke:

    Lieffie!!
    Klinkt allemaal geweldig! Volop aan het genieten, meis!!
    Heel veel plezier nog de komende weken samen met Anne!
    Ik ben stiekem wel heel jaloers!
    XXX

  • 07 Juli 2012 - 12:15

    Kristen:

    Weer een mooi verhaal.
    Het is genieten als ik alles lees.
    Helaas dat je ook weer narigheid van dichtbij mee hebt gemaakt.
    Gelukkig ben je er goed van af gekomen.
    Ik ben blij dat je vriendin Anne ook nu bij je is en dat je niet overal alleen naar toe gaat.
    Wees voorzichtig.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cali

Colombia

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

El fin..

18 Juli 2012

Allemachtig wat prachtig

05 Juli 2012

Rumbaaaa!

26 Juni 2012

En dan eindelijk, Colombia!
Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 172910

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: