En dan eindelijk, Colombia! - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu En dan eindelijk, Colombia! - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu

En dan eindelijk, Colombia!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Juni 2012 | Colombia, San Agustín

Beste followers,

Na er lang naar uitgekeken te hebben en na een lange vlucht met zon 2 uur vertraging kwam ik dan dinsdag 19juni eindelijk aan in bogota, Colombia!!!
En wat was dat gelijk heerlijk; vriendelijke mensen, kleuren, Zuid Amerika... Mijn eerste avond werd ik al gelijk warm ontvangen met de locale lekkernij aguardiente en salsa.

Mijn eerste dagen in de stad bestonden uit oude bekenden ontmoeten, de stad verkennen (het historische centrum calendaria, meseum del oro, botero museum, plaza del simon bolivar, parque del simon bolivar, zona t, parque 93, monzeratte, usaquen) en wachtten op mijn tas. Donderdag was dan eindelijk het verlossende telefoontje mijn backpack was ook gearriveerd!

Bogota is met zijn ongeveer 8 miljoen inwoners gigantisch! En door zijn meer dan 2,5kmeter hoogte savonds ook erg koud...
Het verkeer valt me niets tegen en bogota heeft zelfs fietspaden door bijna heel de stad! En dus kon een fiets tour niet achterblijven.

Zaterdag ben ik met 3 Bogotanen de stad uitgetrokken. Naar een camping in Guatavita. Een enorm mooi wit stadje waar verder vrij weinig te beleven valt. Hier het eerste wild life gespot, een soort vosje die netjes voor onze auto zat te poseren maar mijn camera was natuurlijk nergens te vinden..
De volgende dag een flinke historische tour gemaakt, langs een herdenkingsplaats van Simon Bolivar (ook al kan je niets anders doen dan deze man herdenken want hij is werkelijk overal in Colombia), door enorm mooi gebergte, een oud gebied waar we fossielen hebben gezocht en gevonden, bezoekje aan de oude stad villa de Leyva waar je op de straatstenen zelfs afdrukken van fossielen kon vinden en last but not least heb ik een dinosaurus gezien! De hele dag dacht ik dat ik voor de gek werd gehouden maar aangekomen in het fossielen museum was het daar toch echt.. De opgraving van een echte cronosaurus!

s Avonds heb ik vanuit bogota de bus genomen naar San Agustin. Tijd om er zelf op uit te trekken.
San Agustin staat bekent om zijn vele archeologische opgravingen en die heb ik dan ook genoeg gezien, zowel in het archeologische park als tijdens een tocht te paard.

Morgen ben ik van plan door te gaan naar Cali, de stad van de salsa!
Van daaruit wil ik door naar de pacific en dan terug naar Bogota om Anne op te halen!
Samen met Anne heb ik dan nog dik 3 weken om nog heel veel super mooie dingen te gaan ontdekken.

Colombia, wat een fantastisch land!

Heel veel liefs Anne

  • 27 Juni 2012 - 02:17

    Anne M:

    Klinkt weer goed An!!
    K zie je over een weekje :) xxx

  • 27 Juni 2012 - 05:36

    Teus En Margreet:

    Lieve Anne, wij kijken weer uit naar de reisverslagen. Het begin van je reis was oké. Veel plezier en een kus van ons.

  • 27 Juni 2012 - 06:45

    Sjoerd:

    Ziet er weer goed uit!! xx

  • 27 Juni 2012 - 07:01

    Anita:

    Heerlijk Anne om je verhalen weer te lezen!
    Ik voel dat je er super van geniet.
    Veel plezier meis.
    Lieve groet....

  • 27 Juni 2012 - 07:18

    Erik Orie:

    Klinkt allemaal weer fantastisch! Hier is het wat minder spectaculair, hoewel we gisteravond wel weer eens buiten hebben kunnen zitten. Knie van je vader nog steeds niks. Hoop a.s. vrijdag uitslag van een mri scan te krijgen. Dan zien we wel weer verder. Geniet ze! Groet Pa

  • 27 Juni 2012 - 09:50

    Kristen:

    Dat gaat weer veel moois beloven denk ik
    Gezellig nog 3 weken er tussenuit voordat het echte studeerwerk weer gaat beginnen.
    Een hele fijne periode en wees voorzichtig met alles wat je weer mee gaat maken.
    liefs.

  • 27 Juni 2012 - 10:35

    JacQ:

    VEEL PLEZIER!
    geniet ervan, liefs van ons

  • 27 Juni 2012 - 20:30

    LonneQue, Lonneke:

    Ja, jaloers!
    Heb me ff aangemeld voor de updates van jou ;)
    Have fun xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, San Agustín

Colombia

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2012

El fin..

18 Juli 2012

Allemachtig wat prachtig

05 Juli 2012

Rumbaaaa!

26 Juni 2012

En dan eindelijk, Colombia!
Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 172907

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: