Costa Rica; Pura Vida! En op en top natuur! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu Costa Rica; Pura Vida! En op en top natuur! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Costa Rica; Pura Vida! En op en top natuur!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 April 2009 | Costa Rica, Tortuguero

Het leven is zwaar…. Zit ik dan, met mijn ouders in een resort in the middle of nowhere van Costa Rica aan de Caribische kust. Net een beetje gezwommen in het zwembad, daarvoor een boottochtje over de rivier gemaakt en nu zit ik aan het zwembad, temperatuur van rond de 35gr, met een ‘pina colada’ bij de hand.

Het einde van de reis met mijn ouders is in zicht. Morgen reizen we naar San Jose, de hoofdstad van Costa Rica. In deze stad slapen we nog 1 nacht en zondagochtend worden mijn ouders opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden en ik word opgehaald om naar mijn nieuwe gastgezin gebracht te worden.

De afgelopen week hebben we uiteraard weer veel gedaan, gezien, genoten.

Maandag een heerlijke relax dag gehad;
Aan het einde van de middag maakte we kennis met weer een nieuwe gids. En ja we zijn weer met z’n 3-en in de ‘groep’.
Deze gids nam ons mee naar natuurlijke thermen. Waar we midden in het regenwoud, tussen de apen, onder aan een watervalletje neerstreken in de heerlijke warmwaterbronnen. Niet te vergeten onder het genot van een heerlijke cocktail. Op en top luxe!

Nadat we ‘s nachts verschillende keren waren gewekt door brulapen die in een boom naast ons huisje zaten (wat maken die een lawaai zeg) liepen we de volgende ochtend op de Arenal vulkaan.
Gister hadden we in het donker al goed kunnen zien hoe actief deze vulkaan is! En nee het was toch niet saai voor mij, deze actieve vulkaan is toch weer heel anders als de actieve Pacaya die ik al eerder, in Guatemala, heb beklommen.

Hierna gingen we verder naar een vlindertuin. Midden in het regenwoud konden we naast de vlinders ook (baby)luiaarden, kikkers, een krokodil en overige natuur hier bewonderen.

Voordat we doorreisde naar ons volgende hotel gingen we eerst nog lunchen onder het gezelschap van enorm grote leguanen! (zie foto’s).

Vanuit ons nieuwe, ecologische, hotel hebben we uitaard ook weer het een en ander aan activiteiten ondernomen. Zo heb ik een boom geplant in de tuin van het hotel (gaf me een beetje het gevoel van de nationale boomplant dag).
Verder hebben we een ananasplantage bezocht, enorm groot en wat is die verse ananas toch lekker! Ook hebben we een cacaoplantage bezocht. Hier hebben we uiteraard heerlijke chocola op en op de ouderwetse manier kaarten gekocht van gekregen cacaobonen. Om bij deze plantage te komen moesten we een stuk door het regenwoud (en weer aapjes spotten) en moesten we via een hele lange, wiebelige, smalle brug de rivier over (toch weer een beetje survival).

Ondertussen zijn we weer aangekomen in het laatste resort voordat we doorreizen naar de hoofdstad, waarmee we aan het einde gaan komen van onze reis.

We zitten in ‘tortuguero parc’. Een beschermd natuur park waar onder andere de reuzenschildpadden hun eieren komen leggen. Voor het eerst zitten we in een groep. En dan ook gelijk een groep van ongeveer 14 man.
Hier hebben we ook alweer veel van de natuur gezien zowel lopend als met een boot over de rivier; het tropisch regenwoud, bloedende bomen, giftige kikkers, de Caribische kust, nog meer apen, otters, krokodillen, jesus christ lissards, insecten, leguanen, zeldzame vogels, schildpadden etc.

Ik ga hier nog even genieten, Adios!

O ja en dat Costa Ricaanse nummer zit er dus niet in want een telefoon/ simkaart kopen gaat hier niet zo makkelijk… Leven het internet dan maar!

• 11 April 2009 - 07:08

Cynthia:

super!

Ik vind al die beesten mooi joh echt gaaf, en zelfs een beetje nederlands om je heen met die koeien en de trekker;)

love ya!

kus

• 11 April 2009 - 09:52

Tante TeTe:

De familie Orie geniet in hoge mate, lijkt mij. Groet je vader en moeder en kijk uit voor leguanen in welke vorm dan ook!

• 11 April 2009 - 18:04

Judith En Nikki:

Hooooooi schat!

Wat een leuk verhaal weer!! We zijn erg jaloers hier in huize van Duijnhoven! We zitten alweer klaar om te gaan daaaansen & sjaaaaansen!! We drinken er vandaag een paar op je, drink jij ook nog wat lekkere cocktails op ons!!

Jammer dat we je niet kunnen bellen!! Idd lang leve het internet!!

We zijn je nog niet vergeten hoor!!!!

Tot heel snel (op msn)

Ziet er super uit!!

liefs!

• 12 April 2009 - 09:23

Paula En Bauke:

Lieve Anne, wat een gezellige en interessante reisverhalen en foto's hebben wij weer kunnen lezen en zien. Wat zal je genoten hebben om samen met je ouders rond te reizen. Zij zijn nu weer op de terugweg naar het Lenteweer in Nederland en vol leuke verhalen en mooie herinneringen aan jullie samenzijn. Wij hopen hen binnenkort even te bellen. Wij wensen jou nog heel veel plezier en tot een volgende keer.

Hartelijke groeten, Paula en Bauke

• 13 April 2009 - 22:09

Marieke:

Schat,
    leuk om al je verhalen te lezen! wat een bijzondere reis... ik ben wel een beetje jarloers op je!
    Ik vind je foto's echt prachtig!! echt een andere wereld waar je nu bent..!
    liefs Marieke en willem en een Dikke kus van Simba en Bailey