De eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Maart 2009 | Guatemala, Antigua

De afgelopen 2 dagen bestonden voornamelijk uit de stad verkennen.
Gister dus al een korte rondleiding gehad en vandaag een uitgebreidere.

Eerst nog even over gister;
Ik heb de dag doorgebracht met Corrina, het Duitse meisje. Samen gegeten, door de sted gelopen etc.
Het is nog best moeilijk om de weg te vinden maar dat zal in de loop van de tijd ook wel goed komen.
Savonds gegeten bij cafe 2000 (dos mils) Hier kwam ook Annika heen met haar zus Susan en daar het huisgenootje van. Tijdens het eten keken we hier een film (een enge film over een meisje dat ging reizen en toen ontvoerd werd en in de prostitue moest...).
Ondanks de enge film was het erg gezellig.
Hierna zijn we nog wat gaan drinken in Monoloco. Een (internet)cafe / restaurant waar ik waarschijnlijk vaker zal komen. Dit is 1 van de vele cafe' s waar het nagenoeg elke avond lady' s night is;).
Om half 11 waren we allemaal toch wel moe en gingen we riching huis. De ' jetlag' viel me overigens alles mee. Beetje nachtdienst idee of een avondje flink doorstappen.
De andere meiden brachtten mij thuis en we kwamen erachter dat ik toch best donker en afgelegen woon dus dat word de volgende keer toch maar een taxi.

Vanochtend mijn eerste Spaanse les gekregen. Ik heb een aardige Spaanse lerares. Ik kreeg een werkboek, schriftje, weekprogramma, een korte uitleg en toen gingen we aan de slag.
Ze vond dat ik al best veel wist voor iemand die nog nooit Spaans had geleerd (thanx Mel en Rene). Ook kom ik er hier achter dat mijn Frans toch best goed is;).
Al verschillende Guatemalese hebben namelijk aan mij gevraagd of ik Frans spreek omdat ik het Frans en Spaans nu toch al door elkaar gooi....

In de middag dus de uitgebreidere rondleiding gekregen. Ik ben al op mooie plekjes gekomen en heb wat geleerd over de geschiedenis van de stad. Maar wat er is blijven hangen....

Daarna met Inge, Anne, Steffie en Rieke een heeeeerlijke grote smoothie gaan drinken
(voor 2 euro 50 cent) in het zelfde cafe/ restaurant als waar ik nu op internet zit.

Over mijn sim kaart trouwens alleen een e-mail gekregen dat ze het in behandeling nemen. Anders morgen toch maar een sim kaart hier kopen. Zo duur is het niet en ik vind dit toch ook maar niets..
En anders tot die tijd maar veel mailen he!
Een tegenvaller was trouwens ook dat ik dacht dat ik op school gratis kon internetten. Dit kan ook maar dan moet je wel je eigen laptop mee hebben (het is WiFi) en dat heb ik dus niet.. Gelukkig is het in de cafe' s ook niet zo duur.

Zometeen weer richting mijn gastgezin. Om 7uur eten we en daarna nog maar even aan mijn huiswerk denk ik.
Voelde me vanochtend toen ik door de straten naar school liep met mijn tas ook weer een echte scholier trouwens!

Verder ga ik me morgen orienteren op uitstapjes die ik de komende weken ga maken. Er is genoeg te doen en te zien hier in elk geval.
En als ik het zo hoor is het ook wel bijna elke avond uit gaan dus daar hoef ik ook niet aan te kort te komen!

Verder heb ik al best wel het gevoel dat ik hier al langer ben.. maar dat is alleen maar goed toch?
Voordat ik het weet zijn pa en ma er alweer en spreek ik ' vloeiend' Spaans!

Van de week zal ik ook de tijd nemen om de eerste foto' s up te loaden maar voor vandaag is het weer even genoeg geweest.

Liefs,
Anne

  • 03 Maart 2009 - 07:57

    Cynthia:

    weer een leuk verhaal moppie, ook erg leuk dat je goed contact hebt met die meiden ben tenminste niet zo alleen..en heel slim die taxi! haha ja ik zie je al helemaal lopen met je rugzak na school maar wel erg leuk toch!?

    ben benieuwd na je foto`s en na je volgende verhaal...

    xxxx

  • 03 Maart 2009 - 21:04

    Rene:

    Aaajaaa, entonces, puedemos hablar espagnol ahorita? :)

    Leuk verhaal! Maar het is zeker een goed teken dat je het gevoel hebt dat je daar langer zit! Je komt de tijd blijkbaar wel door! Ik ben zeer benieuwd naar je uitstapjes, maar dat zal ook vast wel goed komen! Lekker dagje naar Panachel bij lago Atitlan! Nog steeds....ik ben stik jaloers op je! Veel plezier y mucho suerte con las classes de espagnol

    Besos y abrazo
    Rene

  • 04 Maart 2009 - 05:42

    Stichting Muses:

    Hola Anne!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen! Suc6 met de stad verkennen en met leuke tripjes plannen! Ben benieuwd naar je volgende verhalen ;)

    Groetjes Nicole

  • 04 Maart 2009 - 11:29

    Judith:

    Nou schat,

    Lekker daansen en sjaaansen dan!!

    XXX

  • 04 Maart 2009 - 19:35

    Yvonne:

    Hoi Anne!
    Wat leuk om te lezen dat je het oer-Hollandse ook een poosje bent ontvlucht! Nooit verkeerd! Zoals ik net in je vorige berichtjes las ga je een boel ondernemen, klinkt goed! Héél veel plezier en geniet van alle leuke dingen die je gaat zien en doen!
    Groetjes, Yvonne Zwijgers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 172928

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: