Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Maart 2009 | Guatemala, Antigua

Hola lieve mensen,
Hier een kort berichtje van mij.
Gisteravond kwam ik op Nederlandse tijd 23.30 aan op het vliegveld in Guetamal city.
Hier was het toen pas 16.30 dus ik had nog een lange avond te gaan.
De reis veliep i.e.g voorspoedig. Geen gekke dingen en me tas had ik gelukkig ook al vrij snel.
Na even wachtten was daar ook mijn taxi die vanuit de talenschool was gestuurd.
Daar gingen we de eeste dodenrit tegemoet... Samen met Annika (een Duits meisje) zat ik achterin een busje.. Onderweg kwamen we veel politie tegen, maar wat die nou deden... verkeersregels kennen ze niet, iedereen rijd door elkaar, links rechts... Je ziet veel van die trucks waar dan een hele familie achterin zit. Ook veel moters waar ze met z´n 3en opzitten en de meeste zonder helm.
Buiten het verkeer om ook mijn ogen uitgekeken, veel bergen, vulkanen, valeien, krotten, drukte op straat, veel mensen etc. Ik was in elk geval wel gelijk verliefd! Ja nu al...
Zit nu nog met een enorm taal probleem maar als ik eenmaal een beetje Spaans ga leren denk ik dat ik het hier zeker naar mijn zin ga krijgen.


Mijn gastgezin.
Eerste indruk, erg goed! Hele lieve mensen. In huis wonen vader en moeder, 3 dochters (de oudste is 11) en 1 zoon die nog baby is. Ook was er een neef aanwezig (die engels spreekt!) en oma.
Ik heb een prima kamer, ik ben nog geen vuil of ongedierte tegengekomen.
Ik heb een netjes opgemaakt twijfelaarsbed, een klerenkast, bureau en nachtkastje. Badkamer met wc zijn ook prima en naast de deur.
Ook heb ik de sleutel voor mijn eigen ingang.

De neef heeft mij gisteravod al een beetje rondgeleid door de stad en vannochtend kreeg ik een rondleiding van iemand van de talen school.
Morgen om 8uur word ik daar weer verwacht. Ik krijg elke dag van 8 tot 12 les en in de middag en weekenden worden er allerlei activiteiten georganiseerd.

Alles gaat goed hier dus!
Ik baal er alleen wel van dat mijn speciaal aangeschafte internationale simkaart het niet doet... dus ik heb er zojuist een klachtenbrief uitgegooid..

Nou mijn uurtje zit er bijna op (50eurocent hier in het internetcafe), ik laat snel weer wat van me horen.
Iedereen bedankt voor alle lieve mailtjes, smsjes, brieven, krabbels etc!

Adios!

  • 01 Maart 2009 - 20:45

    Erik Orie:

    Lieve Anne, klinkt allemaal mooi en spannend. Als we wat voor de telefoon moeten doen horen we het wel. Groeten van de oma's en verdere familie. Liefs papa en mama.

  • 02 Maart 2009 - 07:25

    Margreet En Teus:

    Lieve Anne,
    Fijn dat je goed angekomen bent, en je eerste indruk goed is.
    Voor je het weet spreek je woorden en zinnen spaans. Als ik in je mail over het verkeer lees, zie ik dat voor me. Er komt een tijd dat je er ook doorheen crost.
    Hier gaat alles goed het was zelfs gister lente.
    Anne, liefs en dikke kus,
    Teus en Margreet

  • 02 Maart 2009 - 09:54

    Cynthia:

    Klinkt goed meisie je gaat je daar echt niet vervelen, vond leuk je gister even gesproken te hebben op msn,nou ik hoop dat je snel het spaans onder de knie hebt!

    liefs xxx

  • 02 Maart 2009 - 11:21

    Oma De Jong:

    Fijn dat de reis goed verliep en dat het gastgezin en woning leuk zijn.Succes x van Oma

  • 02 Maart 2009 - 14:57

    Tante TeTe:

    succes!

  • 02 Maart 2009 - 18:21

    Tjeerd:

    Nou gelukkig ben je veilig aangekomen en is alles naar wens!

    Tot snel X,

    Tjeerd

  • 02 Maart 2009 - 19:54

    Gert:

    Ola Anne,

    Mooi dat je goed bent aangekomen.
    Ik ben ondertussen weer terug in la douce France.
    Veel succes en leer ze.
    kus
    Gert

  • 02 Maart 2009 - 20:31

    Rene:

    He anne!!

    Als ik je berichtje lees word ik nog meer jaloers! Ik kan helemaal begrijpen wat je nu overkomt van al die eerste indrukken! Ik kan je zeggen, het zal alleen maar met de dag leuker worden!!
    Nog veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgend berichtje!

    beso rene

    P.s. succes met de klachtenbrief, ik vind t knap als je t voor elkaar zal krijgen! ;)

  • 03 Maart 2009 - 15:35

    Sjoerd Orie:

    mooi dat alles naar wens is. als we binnekort bellen doen we dat wel in het nederlands he nie spaans.
    heel veel plezier verder en tot snel.
    xxx sjoerd

  • 04 Maart 2009 - 18:16

    Ariel:

    Hey Sweetie!

    Goed te horen dat de aankomst goed was en dat je een fijn plekje hebt in het gastgezin. Hoe lang zou het nog duren voordat je in het Spaans verslag uit kan brengen?!?!?!

    Ik ga snel je tweede verhaaltje lezen!

    x, ariel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 172929

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: