Allemachtig wat prachtig - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu Allemachtig wat prachtig - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Allemachtig wat prachtig

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Juli 2012 | Colombia, Cartagena

Buenas!

Ik heb er ondertussen alweer 2 weken reizen met Anne opzitten, nog een dikke week te gaan!

Na 1 nacht in Bogota vertrokken Anne en ik donderdag 2 weken geleden naar San Andres. Een Colombiaans eiland vlakbij Nicaragua met veel Caribische invloeden. San Andres staat bekent om zijn zee met 7 kleuren.
Die vele kleuren hebben we gezien, de zee is echt prachtig ondanks dat wij het geluk hadden precies midden in een caribische storm aan te komen.
Donderdag regen, vrijdag regen, soms droog, bewolkt savonds zware storm, wind, onweer, zaterdag flink bewolkt, af en toe regen, zondag strak blauwe lucht maar zware wind storm, maandag perfect klimaat en vlucht terug naar het vaste land.
Door dit weer konden we niet veel doen, er gingen geen boten naar het andere grote, schijnbaar nog mooiere, eiland Providencia, er gingen geen boten naar de kleinere eilands om San Andres en dus hebben wij San Andres totaal verkent. 1 dag per golfkarretje en 1 dag per scooter. Verse cocktails uit een cocosnoot op het strand en genieten maar.

Maandag vlogen we naar Pareira, van daaruit gelijk door naar Salento en toen we daar dinsdagochtend wakker werden... Mooi! We zaten in een hostel buiten het centrum van het stadje midden tussen de hoge groene bergen.
Salento ligt in Eje Cafetero, het koffiegebied van Colombia, en dus kon een koffietour niet ontbreken.
We besloten een fietstochtje te doen met een gids langs een koffiefarm, waterval en nog wat mooie plekjes, dit liep uit tot een heftige mountainbike tocht van zo´n 7uur lang, voor mijn gevoel voornamelijk berg op.
De dag daarna zijn we per jeep naar vallee de cocora gegaan om daar een aantal uur rond te hiken, het was flink bewolkt en ik was ook even bang dat de dreampicture beelden die ik van deze plek in mijn hoofd had er niet meer gingen komen maar toen we eindelijk weer genoeg waren afgedaald waren daar de tot wel 60m hoge wax palm bomen tussen de enorme tot 3000m hoge groene bergen.
Jeeeeee voldaan na deze mooie wandel dag!

En dus de volgende dag, na een ochtend flink shoppen in dit schattige stadje, door naar Medellin. Medellin... Stappen, stappen, met een storm vast zitten in een shopping mall, stappen, kabelbaan over de sloppenwijken omhoog, stappen, botero park en een bezoek aan het nabij gelegen plaatsje Guatape. Medellin is een mooie goed georganisseerde stad met zo´n 2.5miljoen inwoners.
Guatape is een mooi gekleurd berg plaatsje omringd door meren.

Na Medellin was het weer tijd voor een vlucht, Cartagena! Cartagena is de grote stad aan de caribische kust met een mooi historisch centrum en totaal geen caribisch strand. Na 2 nachtten gaan we vandaag door richting het noorden. We willen proberen zo ver mogelijk noord te komen maar gezien we niet zo heel veel tijd meer hebben en niet willen stressen gaan we het van dag tot dag bekijken. Eerste stop, Taganga!

p.s. Ik zou jullie graag wat fotos laten zien maar heb het tot nu toe nog te druk met andere (leukere) dingen, dus die houden jullie nog van me tegoed:)

• 18 Juli 2012 - 17:02

Margreet:

Veel plezier de laatste week en pas goed op jezelf! Liefs en kus, teus en margreet