Vooral veel beestjes... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu Vooral veel beestjes... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Vooral veel beestjes...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 April 2009 | Costa Rica, Manuel Antonio

Kakkerlakken, luiaarden, kevers, mieren, vlinders, wasberen, leguanen (uiteraard), apen (waar in Cosa Rica niet), paarden, muggen, etc........

Maar laat ik beginnen waar ik gebleven was.
Ondertussen ben ik alweer dik een week in San Jose en heb het hier goed naar mijn zin.
Langzaam raak ik gewend aan dat je overal de bus/ taxi voor moet nemen (niet dat het daarmee minder erg wordt), aan de chaos van de stad en dat je vooraf moet plannen om afspraken te maken.

Op mijn vrijwilligersproject heb ik het goed naar mijn zin. Ik maak mezelf nuttig door met de kinderen te spelen, ze opdrachten te laten maken in hun werkboek, liedjes te zingen, praten etc. Wat nogal moeilijk en vermoeiend is in het Spaans...
Toch krijg ik hier niet de voldoening uit die ik had verwacht te krijgen en dus had ik vanochtend een gesprek met een leraar op school.
Ik legde uit dat ik me een beetje overbodig voelde. Ik doe me ding maar als ik er niet ben redden ze het even goed wel.
Samen hebben we gekeken welk project er beter bij mij zal passen.
Jammer genoeg is er niets in de buurt waar ik zowel de ochtenden als middagen kan werken maar alleen de middagen en dat wil ik liever niet weer zodat ik ook eens mee kan doen met de activiteiten op school.
Uiteindelijk kwamen we uit op een huis waar 10 kinderen wonen in de leeftijd van 1 tot 6 jaar. Deze kinderen wachtten op pleegouders of om terug te gaan naar hun eigen ouders. Om hier te komen moet ik 2 bussen nemen. Maandag ga ik hier voor het eerst heen. Ik ben benieuwd, hoop dat ik hier meer voldoening uit kan halen.

Verder het nachtleven hier in San Pedro / San Jose bekend. Erg gezellig, veel dansen en uiteraard de taxi nodig om van cafe naar discotheek te gaan...

Vrijdagochtend vertrokken we in alle vroegte met 10 personen van school richting Manuel Antonio, la playa!
Multiculturele groep; Duitsers, Nederlanders, iemand uit New York en 1 iemand van California. 5 jongens, 5 meiden in de leeftijd van 18 tot 40 jaar. Breder kan dus haast niet.

Ondanks de grote verschillen was het echt een hele gezellige groep en het weekend is eigenlijk helemaal zonder problemen verlopen; geen ruzies, niemand beroofd etc.

We kwamen aan bij het hotel en zoals ik al had gemerkt in Guetemala valt dat over het algemeen het meest tegen... We hadden 1 slaapzaal waar 2 stapelbedden instonden en 1 appartament met 2 twijfelaarsbedden en 2 matrassen op de grond.... ok...
Verder wel lekker een keuken, zithoek, tv, terras met mooi uitzicht, een hangmat etc.

En vooral veel beestjes....

Op naar het strand maar! Waar we meer tijd door hebben gebracht in een restaurant op de boulvard om te eten en cocktails te drinken met happy hour.

Savonds bleven de meeste gezellig thuis. 2 andere en ik bleven op totdat en nadat de stappers thuis kwamen en hilarische gesprekken zouden volgen.... (dank je David)...

Na zo´n uurtje slaap in de hangmat besloot ik met de meiden mee te gaan naar het strand. Een ander strand dan gisteren. We gingen naar het Nationale park Manuel Antonio. En het is waar wat ze zeggen, echt een bounty strand; wit zacht zand, blauwe zee, rotsen, palmbomen en leuke dieren.

Heerlijk gerelaxed, gezwommen, op avontuur, een beetje verbrand en blij verrasd toen er opeens een wasbeer in de tas van Carla zat!

En Deze avond verkenden we savonds met zijn allen het nachtleven van Quepos.

De volgende ochtend werd ik gewekt door een enorme tropische bui... Lekker stranddagje dus... Maargoed ik kwam er al snel achter hoe het werkt met de regen hier want na 2 uur had ik het alweer heel warm.

Einde van de middag was het weer tijd om de bus in te gaan, moe, voldaan en gekleurd terug naar San Jose.

Ik ben nu wel weer klaar met schrijven, zie de fotos voor meer details;)

Liefs!




  • 21 April 2009 - 19:51

    Carmel:

    oh annie! het ziet er echt allemaal heel leuk uit! wat een mooi strand zeg!
    hopelijk word het was maandag! en vind je t daar leuk!
    pfff... ik wil ook weer voor een lange tijd weg als ik naar je fotos kijk trutie!
    mis je wel een heeeeel klein beetje he, maar dat wist je al;)
    haha.
    heeeeel veel plezier daar!!

    besos!!!xxx

  • 21 April 2009 - 20:15

    Anne Mauer:

    KLinkt goed daaro!

  • 22 April 2009 - 08:16

    Cynthia:

    haha die wasbeer bij die spullen. mooie plaatjes mop net expeditie robbinson;) verder vind ik het ook echt super wat je doet voor die kids en erg knap zo in dat spaans! fijn dat je het nu na je zin weer hebt blijf genieten hee! ik geniet van hier mee als ik die witte stranden zie ohw heerlijk maar frankrijk wordt ook een paradijsje he?

    Ik ben benieuwd hoe ze daar je verjaardag aan gaan pakken:)
    heb je me smsje nog gehad op je normale nr?

    nou ik blijf je volgen en hou je op de hoogte van hier en nog 79 dagen en dan maken we weer samen plezier haha:)

    veel liefs van ons 3e

  • 22 April 2009 - 13:55

    Stichting Muses:

    Hee Anne!
    Super lieve kids lijken me het. Ik hoop dat je hier iig meer voldoening uit kan halen. En relaxed hoor zo'n bounty strand ;)
    Veel plezier en ik hoop dat je niet al te veel last hebt van beestjes..
    gr Nicole

  • 23 April 2009 - 08:56

    Judith:

    Hooii lieve zus,

    Klinkt ergg relaxt dat bounty strandje!! Die beestjes dan weer wat minder ;). Heb je trouwens al een leuke birthdayparty gepland? Dan kom ik even aanwaaien ;).

    Dikke XXX

  • 23 April 2009 - 13:15

    Oma De Jong:

    Lieve Anne
    met tante Nelly je brief gelezen.Wat een ervaring doe jij op. Van je ouders de verhalen gehoord.Geniet maar lekker en doe voorzichtig.Liefs van tante Nelly en mij.

  • 24 April 2009 - 12:20

    Tante TeTe:

    ik hoop dat het je nu beter bevalt en....kijk uit voor beestjes op twee poten!!!! Succes en sterkte.

  • 25 April 2009 - 10:45

    Marlous:

    Hey Anne!!

    Vond het hoog tijd om weer een berichtje bij je achter te laten! Vind het echt super gaaf wat je allemaal mee maakt! Gafe foto's ook! Vulkanen, beestjes bountystranden, zon, zee, uitgaan enz. en wat een lieve kindjes! Ben net terug van studiereis uit Turkije, ook leuk, maar geen bountystranden, haha :P In heuze heuvel gaat het verder prima. Nu weer even alleen, omdat iedereen natuurlijk naar huis gaat in de vak :(.. Nou.. heel veel succes en zal je berichtjes wel ff wat vaker gaan lezen!

    XX en groetjes van huize heuvel

  • 02 Mei 2009 - 17:39

    Stefanie:

    haha die wasbeer is gaaf! Die andere beesten wat minder!:O
    Have fun!!

    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 172450

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: