Volop activiteit - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu Volop activiteit - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Volop activiteit

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 April 2009 | Costa Rica, San José

Donderdag was mijn laatste projectdag in het kinderdagverblijf.
Voor de kinderen in het algemeen had ik 2 kleurboeken gekocht (1 voor de kleintjes en 1 voor de iets grotere) en een voorleesboek Engels/ Spaans (de kinderen zijn zo leergierig en vinden het leuk om engels te leren, te spreken en te zingen dus toen ik dit boek zag moest ik gelijk aan ze denken). Verder had ik voor elk kind persoonlijk een tekenschriftje gekocht zodat ze niet langer op oud papier hoeven te tekenen en alles netjes gebundeld is. Hier schreef ik voor iedereen een succeswoordje in.
Toen ik de kinderen ging vertellen dat vandaag mijn laatste dag was kwam er gelijk: noooo, aaaaaah en daarna volgede er een gracias in koor en dikke knuffels en kussen.
Donderdag was ook ´dia del libro´ (soort van boekendag) en dus aan mij gelijk de taak om een woordje te doen aan alle kinderen en daarin te vertellen waarom ik dit boek had gekocht etc.

Vrijdag vertrokken we met een groep van 8 personen in alle vroegte naar Monteverde.
6.30 vertrok de bus, om 7u begon de bus erg langzaam te rijden en om 7.30 stond de bus stil.... Kapot.
Even wachtten op een nieuwe bus wat zo´n 2 uur duurde...
Uiteindelijk kwamen we om half 2 smiddags aan in Santa Elena waar we dit weekend zouden verblijven in een fijn hotel; schoon, mooi uitzicht en een prima locatie (geen taxi nodig).
Na de eindelijk welverdiende lunch gingen met met zijn 4en van de groep paardrijden bij zonsondergang.
De andere 4 gingen dieren spotten in het bos.
Het paardrijden was erg leuk en mooi, wij waren de enige van de groep met 2 leiders en maakte zo een mooie tocht door de bergen en bossen en tja dan nemen we de zadelpijn naderhand maar voor lief.

´s Avonds gingen we uit in de plaatselijke kroeg, wederom erg gezellig.

Zaterdag weer een actieve dag. Half 10 ´s ochtends werden we opgehaald voor de canopytour en skywalking. Kort samengevat hebben we deze dag boven en tussen de bomen doorgebracht.
Erg mooi om het rainforest van Monteverde van bovenaf te zien aan de lange hoge kabels. Om toch ook nog stilstaand van de mooie uitzichten te genieten en foto´s te kunnen maken besloten we het park ook nog lopend te verkennen over hoge wiebelige bruggen.

Zondag was het alweer tijd om terug te gaan en de bus had weer pech.... Dit keer minder erg, de chaffeur kon het zelf in een kwartier maken.

Maandag (gisteren) was mijn eerste dag op het nieuwe project. Ik werk nu in een huis was in totaal 10 kinderen wonen die wachtten op adoptieouders. 2 zussen zijn de ´tante´s´ van het huis en wonen hier ook. Practisch gezien zijn zij dus echt fulltime aan het werk. Verder werkt er nog een soort van kinderdagverblijf leidster die de kleintjes opvangt die niet naar school gaan (5 kinderen van 1 tot 3 jr en 1 jongen van 6), haar help ik in de ochtenden.

Morgen ga ik uiteraard als echte Hollander in Oranje gekleed koninginnennacht vieren hier in San Jose. Donderdag vertrekken we om 6.00u naar Corcovado, een burreis van 8uur maar het schijnt het dubbel waard te zijn.

Iedereen een fijne koninginnennacht / dag gewenst hier vanuit Costa Rica

  • 28 April 2009 - 20:18

    Diaan :

    vanuit een warm en liefdevol Nicaragua jij ook een hele fijne konnginen dag/Nach...
    en keep up the spirit!

    liefs
    Diaan

  • 29 April 2009 - 06:34

    Stichting Muses:

    Hoi Anne!
    super leuke foto's! wel schattige kids zeg, die zullen idd wel blij geweest zijn met je boeken ;). Goed bezig. Veel plezier op je volgende project en natuurlijk geniet van al de tripjes!
    Groetjes Nicole

  • 29 April 2009 - 07:47

    Cynthia:

    zoo hoe hoog was die brug? en dan sta jij daar gewoon even op je gemak op he haha! ziet er allemaal weer super uit, en laat ze maar is zien hoe wij koninginnendag vieren daar:)

    liefs xxxx

  • 29 April 2009 - 11:06

    Oma De Jong:

    Lieve Anne,ik geloof dat mijn vorige reactie niet overgekomen is.Nu beter hoop ik. Eerst een hele leuke en hele andere verjaardag.21 jaar en ver weg van familie en vrienden.Dat vergeet je nooit meer.Wij als zussen hebben 1 en 2 mei een reunie in Zeeland.Ik probeer later wel te bellen.Geniet van alles wat je tegenkomt.En dat doe je.Liefs van Oma en Tante Nelly.

  • 29 April 2009 - 11:20

    Tjeerd:

    Ha zus,

    Met vol jalousie jouw mooie verhalen gelezen en foto's bekeken. Echt super daar zeg. Ik ga vanavond naar Lage Zwaluwe en morgen met een gezelschap naar Amsterdam. Ik zal vanavond nog even een mailje sturen om je weer helemaal bij te praten.

    Groetjes en veel succes op jouw nieuwe klus xxx

  • 29 April 2009 - 11:27

    Sanne:

    Wat gaaf zo'n tripje! Het ziet er allemaal mooi uit en jammer dat je weg moest bij het kinderdagverblijf maar super wat je voor ze gedaan hebt. Ga zo door meid en geniet er nog maar heerlijk van want voordat je het weet zit je net als ik weer in Huize Heuvel ;)
    Fijne verjaardag alvast, vrijdag zeker groot feest ;)
    Liefs en tot snel Kus uit Suri

  • 30 April 2009 - 04:30

    Tante Jacky En Oom A:

    Lieve Anne,

    Nog voor ik naar Middelburg ga waar ik mijn zussen zal ontmoeten en ook andere Corstanje familie stuur ik. tante Jacky, Oom André gaat niet mee, jouw een bericht om je te feliciteren met je 21 ste verjaardag. Een hele fijne dag ondanks het feit dat je geen kussen van ma, pa en broers kan krijgen. Maar ieder is in gedachten bij je. Een hele fijne dag daar in Costa Rica. Geniet van de reis want dat kun je niet elk jaar doen.

    Groeten Tante Jacky en Oom André

  • 01 Mei 2009 - 06:51

    Gerhard:

    Anne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van. Gezien de ervaringen die je hebt ga ik ervan uit dat dat wel gaat lukken. Groetjes Gerhard.

  • 01 Mei 2009 - 07:29

    Teus En Margreet:

    Lieve Anne,
    Proficiat met je verjaardag en van ons een dikke verjaardags kus. Blijf genieten en zorg goed voor jezelf.
    Veel liefs.

  • 01 Mei 2009 - 07:45

    Maggie:

    Lieve Anne,
    heel veel gefeliciteerd met je verjaardag, zo ver weg als je nu bent hoop ik dat het wel goed voelt om op deze manier je verjaardag te vieren.Ik lees je avonturen en ben ervan onder de indruk, wat een mooie ervaringen doe jij op.En je doet het allemaal ontzettend goed!
    Dag lieverd, maak er een fijne dag van, Maggie.

  • 01 Mei 2009 - 08:03

    Cynt En Pat:

    gefeliciteerd lieve Anne

  • 02 Mei 2009 - 11:09

    Tante Tete:

    nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag van alweer even terug. Ik was druk, druk! Je hebt toch maar een mooie tijd en die neemt niemand je af. Bijf genieten.

  • 02 Mei 2009 - 17:32

    Stefanie:

    Wat heb je weer veel gezien an!!ik wordt een beetje jaloers!
    Hoe was je verjaardag?? Als je terug bent hebben we flink wat party's in te halen!!:D

    Kusjes

  • 03 Mei 2009 - 15:09

    Pat, Hes En Madelief:

    Lieve Anne! Nog van harte met je verjaardag! Heb je nog een lekkere borrel gedronken? Nu mag het echt! Verhalen en foto's weer prachtig! Liefs van ons.

  • 03 Mei 2009 - 17:14

    Janneke:

    Ansje!
    Leuk om je verhalen weer te lezen!
    Hoe was je verjaardag?
    We bellen snel weer!

    Lkkr genieten daar!
    Mis je kus Michael en Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 172518

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: