Adios Guatemala... Hola Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Anne Orie - WaarBenJij.nu Adios Guatemala... Hola Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Adios Guatemala... Hola Nicaragua

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 April 2009 | Nicaragua, Granada

Er zit alweer een drukke, mooie, leuke, indrukwekkende week op samen met mijn ouders. Wat gaan tijden toch snel.

Maandag hebben mijn ouders een aangepaste tour gemaakt rondom het meer 'Lago Atitlan' met wat mooie uitzichten en ze hebben nog een dorpje bezocht. In verband met een hevige discussie met mijn maag/ darmen was ik niet in staat mee te gaan...

's Middags reisden we af naar Guatemala city. In de auto voelde ik me al steeds meer thuis toen de weg bekender en bekender werd. Maar nee niet afslag Antigua maar nog een stukje door naar de city.

De volgende dag vertrokken we al vroeg met het vliegtuig naar Flores. Hier hebben we de oude Maya ruines in Tikal bezocht en hebben we ook nog door het stadje Flores gewandeld.
Met 43 graden hebben wij de piramides beklommen en genoten van mooie uitzichten.
's Avonds kwamen na bijna een uur vertraging met het vliegtuig rond 21u weer aan in Guatemala city waar onze vriendelijke gids ons het leuke nieuws vertelde dat we de volgende ochtend om 4.15 bij het hotel opgehaald zouden worden (!).

De volgende ochtend gingen we dus al vroeg per vliegtuig naar Nicaragua.
Toen het vliegtuig opsteeg en ik nu dus echt Guatemala (Antigua) achter mij ging laten kreeg ik toch een kleine beetje het gevoel van 'heimwee'. Tja klinkt erg maar toch, heb hier 4 weken met veel plezier gewoond, voelde me hier thuis, heb veel mensen ontmoet en wie weet kom ik hier nooit meer terug (en wie weet ook wel...).

Aangekomen in Nicaragua stonden er weer een nieuwe gids en taxichaffeur op ons te wachtten en ja, we zijn weer de enige van de 'groep'.
Hoe weinig we ook hadden geslapen en hoe moe we ook waren de reis ging gewoon gelijk door. We deden per taxibusje een citytour door Managua en onderweg naar de stad Leon stopte we ook nog een paar keer voor uitzichten en ruines. Ook hier hadden we de hitte al gelijk goed te pakken, zeker weer bijna zo'n 40 graden. Een troost; de lokale bevolking had het ook erg warm.

De tocht voerde ons verder, door drukke stadjes waar ik al snel oog in oog kwam met een wat oudere zwerver die langs de drukke autoweg, naast een volbezeten bushokje, geen discussie aan wilde gaan met zijn darmen en zo in de open lucht zijn broek liet zakken.

In Leon aangekomen kregen we even de tijd voor onszelf maar daarna was het toch weer tijd om de stad te verkennen; het plein, kerken, museum, lokale bevolking etc.
Vanochtend (donderdag) wierpen we nog een laatste blik op de stad Leon waarna we weer richting de hoofdstad Managua reden.
Hier vinden ze trouwens 1,5 uur rijden in de auto niet ver weg (evenals in Guatemala)... In Nederland denken we daar over het algemeen toch wel anders over, wat doen we toch eigenlijk moeilijk. Hetzelfde als de rijstijl; ach, als hij zo krap nog voor wilt of opeens wilt afslaan geef je hem daar toch gewoon de ruimte voor? Heerlijk nuchter denken.

De reis voerde ons vandaag richting Granada via Managua en Masaya. We zijn ook de Masaya vulkaan opgegaan waar we in de krater konden kijken en veel 'gezonde' zwavel in hebben geademd.

Ook hebben we vandaag nog een touristisch marktje bezocht en een botanische kwekerij. In deze botanische kwekerij werden we rondgeleid langs allerlei bomen, planten en bloemen. Van cacao tot aan banaan en van kaneel tot aan planten die wij als klein soort slechts in de huiskamer hebben staan. Ook was er hier een overweldigend krekelkoor voor ons aan het zingen.

Naast meerder volkanen beschikt Nicaragua over veel mooie, grote, meren. 1 daarvan 'Lago Nicaragua' is een heel groot zoetwatermeer waar we morgen op gaan.
Granada, een gezellig touristisch stadje waar we nu 2 nachten verblijven, ligt aan dit meer.

Telefonisch zijn we momenteel alle 3 niet te bereiken. Mijn simkaart van Guatemala werkt hier niet (had ik schijnbaar al in Guatemala iets moeten activeren), mijn wereldsimkaart doet het hier ook nog niet en de Nederlandse telefoons hebben geen bereik in dit mooie verre land.... Maar even contact houden via het Internet dus. Voglende week vertrekken we naar Costa Rica, als daar mijn wereldsimkaart het ook niet doet zal ik daar sowieso een nieuwe simkaart kopen. Ik houd julie op de hoogte!

Adios, hasta mas tarde!

  • 03 April 2009 - 07:25

    Martha:


    Groetjes aan jullie drietjes vanuit waterloo en ik kijk al uit naar je volgende reisverhaal;

    liefs Martha

  • 03 April 2009 - 07:29

    Cynthia:

    Super mooie foto`s je straalt helemaal nikx gek je zit in het paradijs joh en ik zie zelfs dat je een kleurtje hebt:) ik heb idd gemerkt dat je tel het niet doet haha maar thnx voor je mail schatje! pfff ga je wel met de week erger missen hoor. Groetjes aan je ouders en veel plezier

    liefs xxxx

  • 03 April 2009 - 09:52

    Tante TeTe:

    Ik word al moe als ik er aan denk! en dan die hitte. Niks voor mij. Maar ik blijf jaloers.........Hebben jullie Diana nog gezien in Granada en overleven je ouders dit avontuur haha. doe allen de groeten en geniet.

  • 03 April 2009 - 11:26

    Sanne:

    Anne, Wat een foto's. Gelukkig geniet je daar volop met je ouders met een drukke planning. Je komt inderdaad steeds dichter bij mij, maar blijf daar maar mooi genieten ondanks de drukte en vele reisjes (ook 's ochtends om 4:15)
    Wens jou en je ouders nog heel veel plezier en tot snel meis!
    Liefs KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 172458

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: