Una semaina aventura en Guatemala, Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu Una semaina aventura en Guatemala, Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Una semaina aventura en Guatemala, Antigua

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Maart 2009 | Guatemala, Antigua

Nu ik dit typ ben ik helemaal bont en blauw, heb schaafwonden en spierpijn... Hoe dat komt lees je zo!

Ik ben hier nu ruim een week. Gek hoe snel je je al vertrouwd en thuis kan voelen. Gek ook hoe snel je nieuwe vrienden maakt.
De afgelopen week kort samen gevat;

- Spaanse les, tja daar kwam ik voor naar Antigua... nja het gaat... ik leer beetje bij beetje maar het is wel moeilijk hoor! Heel veel werkwoorden enzo. Ik heb een lieve lerares en ik vind het ook erg fijn om van haar priveles te krijgen. Alleen die miscommunicaties zijn zo lastig he..
- Mijn gastgezin is erg lief, krijg hier ook goed, lekker en gevarieerd te eten.
- Veel mensen ontmoet de afgelopen week van allerlei nationaliteiten erg gezellig. Samen gaan we uit, doen we excursies etc.
- Ik heb de afgelopen week de stad verkend, een klooster bezocht, een textielmuseum bezocht en mijn eerste aankopen gedaan (na goed afdingen uiteraard).
- 2 x het uitgaansleven van Antigua geproefd, lekkere mixdrankjes, weinig tot geen geld uitgeven en veel Salsa! Heb zelf ook al Salsa gedanst... Maar morgen toch maar eerst zo' n gratis lesje volgen;)
- Eerste weekendje weg gedaan erg leuk erg veel gedaan en daar vertel ik zo meer over!
- Vanacht eerste aardbeving meegemaakt (een kleine) Ik sliep en toen ik wakker werd dacht ik dat ik het had gedroomd maar op school kwam ik erachter dat het toch echt was... smiddags was er schijnbaar ook al een kleine geweest...
- 2 x de paasprocessie gezien hier in Antigua. Tot aan pasen is het hier elke zondag groot feest met heel veel te zien op straat (optocht, muziek, straatartiesten) en met pasen zelf is het helemaal groot feest, gezellig dus!

Het weekend.
Samen met nog 6 andere meiden van school hadden we een excursie geboekt naar Coban, Semuch Champey en Lanquin Caves. Voor 60 Amerikaanse dollars (zo'n 45 euro) hadden we vervoer naar de place to be, een gids, 2 overnachtingen en entrees.
Vrijdag na de lunch vertrokken. Verschikkelijk met zo' n 14 man (incl. chaffeur en gids) in een busje veel te lang rijden.... Maarja onderweg wel hele mooi uitzichten gezien. Was wel blij toen we uiteindelijk om 10u savonds aankwamen bij het hotel. Heel schattig echt in de middle of nowhere. We moesten ook zeker een half uur op een afgelegen hobbelig paadje rijden om er te komen... dacht eerst dat dit zou eindigen in een dropping maar gelukkig toch niet... Het hotel zag er prima uit, schoon, gezellig. Totdat ik mijn bed ging inspecteren... Daar kwam de eerste grote kakkerlak tevoorschijn!!!! Ik gilde heel hard en dat had de bewaking ook gehoord dus die was snel ter plaatse. Toen hij zag waarom ik gilde moest hij lachen (maar hij was echt heel groot hoor!) en samen gingen we mijn kamertje verder inspecteren, gelukkig geen beesten meer... toch vies.
Doordat ik wel heel erg moe was van de lange reis heb ik ondanks de kakkerlak toch wel lekker geslapen. De volgende ochtend om 7u begon de tocht. Ik was nu al blij met mijn bergschoenen en tropenbroek (thanx mam!). We moesten een klein stukje lopen naar een restaurant voor ons ontbijt. Van hieruit stond een luxe taxi al klaar om ons naar Semuc Champey te brengen. En hele enge, spannende rit over grind/ bospaden met aan beide kanten afgronden, tegenliggers, inhalen etc. van 9 km kwamen we uiteindelijk aan bij het park.
We mochten weer aan de wandel. Een flinke wandel. Via slechte paden een berg omhoog om uiteindelijk uitgeput, bezweet en vermoeid te genieten van een geweldig mooi uitzicht over de watervallen. Na even bijkomen gingen we naar benenden; zwemmen!
Beneden was het al net zo mooi als we van bovenaf dachten. Heerlijk even afkoelen in dit helder blauwe water. Ben ook een rots opgeklommen om hier later (verkeerd) van af te springen... Daar heb ik dus al aardig blauwe plekker aan over gehouden...
Hierna toch stoer als dat ik ben de gids achterna de watervallen af (tja van de mooiste dingen kan je geen foto's maken). We moesten lopen, zwemmen, springen en uiteindelijk via een touw, door een clif, onder de waterval door. Hier kwamen we uit in een grot onder de waterval. Even genoten van het uitzicht en de omgeving en toen weer via dat touw omhoog. Na nog even relaxen en veel foto' s maken zette de tocht zich voor richting de grotten.
Lanquin Caves.
In Frankrijk heb ik al meerdere grotten bezocht. Daar had je bruggetjes over het water, trappen om omhoog of omlaag te gaan, lampen om iets van de grot te kunnen zien en delen die waren afgesloten omdat het te gevaarlijk zou zijn.
De lanquin Caves gingen we in met zo' n groep van 20 man, 1 gids en enkel 1 kaarsje per persoon. Cameras konden niet mee want we moesten ook grote delen zwemmen. Het was wel heel gaaf en spannend om op deze manier de grot te verkennen. Op een gegeven moment moesten we onze kaarsen achterlaten en gingen we dus in het pikkedonker verder (niet gek dat ik ook hier een paar bulten en schaafwonden heb overgehouden). Ook moesten we ons via een smal gat (waar we al kruipend terecht kwamen) ons naar beneden laten vallen om weer in een ander deel van de grot terecht te komen. Zo eng! Maar wel heel mooi. Toen we de grot uiteindelijk weer uit waren was het tijd om te relaxen.. Op van die banden in het water van de rivier.. Naja relaxen.. de stroming wilde je nog wel eens de verkeerde kant op sturen..
Na deze vermoeiende, spannende, pijnlijke maar toch zeker mooie dag gingen we vroeg naar bed. Morgen om 5u klaar staan om in een dorpje in de buurt de Quetzal vogel te zoeken en de tocht voort te zetten wer terug naar Antigua.
Zondag.
De Quetzal vogel niet gevonden... Dus maar richting huis. Gelukkig ging dit wat vlotter dan de heen weg en was ik ook niet meer zo erg misselijk geworden.
Onderweg weer veel mooie uitzichten en schokkerende krottenwijken gezien.
In de middag kwamen we in Antigua aan. Nou snel toch nog maar even aan de studie en savonds uit eten en naar de film (film is hier gratis als je een consumptie neemt).

Ik kijk terug op een leuke week en een geweldig weekend onder begeleiding van een goede gids en fijne chaffeur.
En die ontzettende blauwe benen, schaafwonden en spierpijn overal neem ik dan maar op de koop toe.

Zometeen weer met een groepje naar een travelagency toe, een trip boeken voor aankomend weekend.
Waarschijnlijk chillen en surfen in El Salvador.

Nog even over het bellen trouwens!
Als jullie mij willen bellen moet je eerst 09005050270 bellen en daarna 0050244276790. Houd er aub rekening mee dat ik hier 7 uur achterloop en dat ik doordeweeks van 8 tot 12 in de schoolbanken zit!

Heel erg bedankt voor alle mails en reacties die ik krijg!

Hasta rapidamentte!
Beso!

  • 09 Maart 2009 - 21:25

    )ohan:

    supervet! X

  • 10 Maart 2009 - 07:45

    Cynthia:

    super die foto`s ziet er echt mooi en gezellig uit, endat kamertje! echt een anne kamertje;)

    we bellen snel weer!

    xxxx

  • 10 Maart 2009 - 10:58

    Mama:

    avontuurlijk....blauwe plekken... je geniet duidelijk. Dat alarmgevalletje heb je met jouw stem kennelijk niet nodig! leuk, de foto`s. We bellen snel weer.

  • 10 Maart 2009 - 17:45

    Rene:

    He anne!
    Que buenisimo al je verhalen!!!
    Echt zo super gaaf!!! Nog veel plezier!!
    Besos
    Rene

  • 11 Maart 2009 - 15:01

    Kim Gussenhoven:

    Wat een mooie omgeving Anne!!!
    En leuke dingen die je onderneemt!!
    Geniet ervan.
    Liefs,
    xx

  • 11 Maart 2009 - 15:40

    Judith:

    Super leuk schat!
    Vraagje? Kan je ook smsjes ontvangen daar?!

    XXX

  • 11 Maart 2009 - 18:29

    Anne Orie:

    Even ter info
    Ik kan geen smsjes ontvangen, alleen versturen, op mijn Nederlandse nummer ontvang ik soms wel soms niet.
    En als julie mij bellen komt dat anoniem binnen dus ik kan niet zien van wie ik een oproep gemist heb dus gewoon nog een keer bellen dan
    Groetjes!

  • 12 Maart 2009 - 10:58

    Nikki:

    haha, er heeft vast 's nachts alsnog een kakkerlak over je heen gelopen :P!
    Wat een onwijs gave verhalen schat!!!
    Ik bel je vanavond, voor jou dus vanmiddag ;)
    Kus!

  • 12 Maart 2009 - 13:54

    Marieke:

    Super gave verhalen schatje!!
    Wat een avontuur!
    Ik ben jaloers op je!

    heel veel plezier!
    Je nou nog verdereweg vriendinnetje!
    DIKKE KUS!!

  • 12 Maart 2009 - 18:02

    Mel:

    leuk orie!!!
    super mooie fotos!
    je moet schrijfster worden joh! :P

    dikke kusss!! xxxx

  • 12 Maart 2009 - 19:49

    Bauke En Paula Haga:

    lieve meid, we gaan je de volgende tijd eventjes goed volgen.! Geniet en pak vooral de kansen die op je pad komen!!!!
    liefs, paula en bauke haga

  • 12 Maart 2009 - 20:15

    Joost Van Den Bosch:

    Heee Anne!

    Echt superleuk om jouw verhalen te lezen. Ik merk dat je het erg naar je zin hebt daar. Hopelijk blijft dat zo! Vooral dat avontuur was erg leuk om te lezen. Wel grappig dat je ook door het water enzo moest lopen. Keertje wat anders he dan je hier in NL gewend bent.
    Maarrrrr nog veel plezier in Guatemala en dat je maar leuke herinneringen en ervaringen mag opdoen... Tot ooit!

    Xx Joost

    PS.Succes met je blauwe plekken en dat de kakkerlakken maar van je wegblijven :)

  • 13 Maart 2009 - 08:41

    Takis+Martha :

    Hoi Anne

    Wat een enorme reis ervaringen.Hoop dat je minder blauwe plekken krijgt op je volgende avontuur;
    Ik heb wel even zitten griezelen toen ik over je ervaring in de grot las.Brrr.
    Fantastisch de foto's
    Nog veel plezier en ik kijk met spanning uit naar je verdere reisverhalen.
    Veel liefs van
    Takis + Martha
    PS Pas wel goed op jezelf !!!!!!


  • 13 Maart 2009 - 13:31

    Marlon:

    Hey an, super leuk verhaal en Foto`s. Je vermaakt je goed zo te zien, geniet ervan! ik blijf je verhalen volgen:)X

  • 13 Maart 2009 - 13:52

    Niels (van Ham):

    Hey Anne,

    Stoer verhaal en leuke foto's!

    Heel wat anders dan de Havermarkt of de Repel ;)

    Veel plezier nog daar!

    Groetjes,

    Niels

  • 13 Maart 2009 - 14:35

    Marlous:

    Buenos dias Anne!
    Que tal?

    Gelukkig ben je goed aangekomen:)! Wat een geweldige verhalen :D!
    Mooie foto's ook!Spannend van die grot en wat gaaf dat je salsa hebt gedanst! Geloof me, daar raak je nog verslaafd aan ;)! Je treft het wel weer hoor.. als er geen muis in je bed zit dan is het wel een kakkerlak ;)!

    Mucho suerte y hasta pronto!

    Marlous

  • 13 Maart 2009 - 15:25

    Wil Vergoed-Verboom:

    Hallo Anne,
    Via oma Sarie kregen we jouw site.
    Wat ontzettend leuk om jouw avonturen te lezen!
    Geweldig wat een belevenissen ! Geniet er maar van en.... (zo'n preekje kun je van een oud-tante verwachten) wees voorzichtig en pas goed op jezelf !
    Veel plezier en succes met je studie!
    groetjes en liefs van oom Jan en tante Wil.

  • 14 Maart 2009 - 11:59

    Sarie De Jong:

    Lieve Anne, jij komt tijd te kort denk ik.
    Geniet maar lekker van al dat moois,maar we willen je wel heel terug hoor.xxxxxxxOma

  • 15 Maart 2009 - 01:30

    Pascallie En Jans:

    hey ansie hoe is het daar in verweggiestan sjoert die ouwe gek die belt in 1 keer vanavond ik kom op de koffie om 12 uur snachts dus wij zitten hier zo op de bank en we dachten laten we onze ansie is effe contacten want we missen je wel heel erg natuurlijk !!! dus bijdeze we zien dat je het erg naar je zin hebt dat is allemaal wel leuk en aardig maar zoude onderhand nie is naar huis komen hahaha nee geintje geniet van elke dag dat je er bent want op deze plekken kom je ook niet elke dag !!! maak er een prachtige tijd van en we contacten snel weer !!! pas goed op je zelf !!! xxx pascal sjoerd en janneke en de beestenboel !!! xxx doei doei

  • 15 Maart 2009 - 11:00

    Stefanie:

    Wat schrijf je leuke verhaaltjes schat! geweldig om zo je avonturen te lezen! Maar laat dat survaivalen volgende keer maar zitten he;)

    kusjess

  • 15 Maart 2009 - 17:03

    Snaad:

    Nou super leuk hoor orie!
    Hopen dat je nog veel meer mee maakt,maar dat gaat wel lukken denk ik;)
    kus

  • 15 Maart 2009 - 18:42

    Denise En Mitchell:

    Heej Orie!

    Wat een mooie foto's en leuke verhalen! Waarschijnlijk mis je ons allemaal niet want daar heb je een veel te mooie tijd voor! Dat snappen we wel, maar we denken wel aan je!

    Nou mevrouw, we blijven je volgen op je site en we kijken uit naar de volgende foto's en verhalen!

    Heel veel plezier nog en pas goed op jezelf!

    Groeten en kusjes!

    Mitchell en Denise

  • 15 Maart 2009 - 19:18

    Cynthia:

    Heey lieverd!

    en hoe is je weekend trip verlopen? ik probeer al vanaf vrijdag te bellen maar ik denk dat je weinig tot geen bereik hebt ofzo ;) nou veel plezier spreek je en wacht op je volgend verhaaltje:)

    xxxxxxxx

  • 16 Maart 2009 - 14:37

    Margreet:

    Hoi Anne,
    Wat heb je weer veel meegemaakt, tikkeltje jalours ben ik wel op je. De foto's zijn ook super.Kijk weer uit naar de volgende verhalen.
    Hier alles goed ook de lente is weer terug.
    Anne blijf genieten.
    Liefs en kus, Margreet

  • 17 Maart 2009 - 03:58

    Rixt:

    Heey Anne!
    Wat een spannende verhalen! Vooral die grot klinkt erg stoer:D Ik ben geaccepteerd voor een extra 2 weekjes Up With People:D Als ik genoeg geld heb blijf ik 2 weekjes langer weg en dan ga ik naar Bermuda(H)
    :D

    zet em op met je Spaanse les:D

    xxx! Rixt

  • 19 Maart 2009 - 17:47

    Maaike:

    Hola Anne!

    Que tal?
    Zo te lezen en te zien vermaak jij je daar prima in dat verre Amerika! Fijn dat je je r helemaal thuis voelt.

    Veel succes en vooral plezier nog! Geniet ervan meid.

    Kuss Maaike

  • 24 Maart 2009 - 14:58

    Maggie:

    Lieve Anne,
    onwijs gaaf je berichten en foto's, ik geniet mee.
    Nog even mama gebeld om haar en papa veel plezier te wensen met jou samen in dat verre land.Ik denk dat je het heerlijk vind om ze weer te zien.
    Pas goed op jezelf en nog veel moois gewenst!

    Maggie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 172442

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: