Weekendje El Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Anne Orie - WaarBenJij.nu Weekendje El Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Weekendje El Salvador

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Maart 2009 | El Salvador, San Salvador

Stel je voor;
Liggend in een hangmat, kijkend naar de surfers in de zee, luisterend naar het geraas van de golfen, vrolijk fluitende vogels, bob marley op de achtergrond, de gezonde zee/buitenlucht inademend, zelf surfen en walvissen spotten in het vooruitzicht....
Zo begon mijn weekend.

Vele tegenvallers zouden volgen...
Na een rit van zo'n 4 uur kwamen we aan bij het hotel.
Zag er in eerste instantie prima uit; prima kamers (2 kamers; Anne, Judith en Rieke samen en Inge en ik), bedden zakten niet door, gezellige tuin met hangmatten, gras en zwembad, keukentje aanwezig, eigen badkamer etc.
Maarja de tijd zal het leren...;
- erg smerig sanitair (je kon de uitwerpselen, haren etc van anderen nog vinden)
- die andere meiden hadden een douche van 3 druppels en kwamen dus telkens die van ons bezetten!
- even op je tenen staan en ja hoor, daar waren ze, de vele muizenkeutels op de kasten en plankjes...
- vrijdagavond, nadat we hadden genoten van heerlijke cocktails in een nieuwe strandtent met een aantal echte surfdudes (lange zwembroek, lang haar, slippers), vonden Inge en ik een nest grote rode mieren in onze kamer.... bah, het eerste uur dus bezig geweest met 'killen'.
- paar uur later ging de wekker alweer, tijd om bij zonsopgang de walvissen te spotten... Zonsopgang was acher de bomen en de walvissen hadden zich verstopt
- surfen.. tja no possible... rondom volle maan (nu dus) zijn de golven te hoog, te wild en te sterk om les te kunnen krijgen.. ok dan maar kijken naar de surfdudes die het wel kunnen...
- en heerlijk dutten op het strand (was mijn idee) maar het plakkerige zand (wel erg mooi trouwens zwart met glitters) irriteerde me al gauw en dus maar met Inge bij het hotel gaan chillen
- zaterdag avond deed niets van water het... grote boodschap kon niet doorgespoeld worden en het douchen,... dat deden we maar in het zwembad.. ok prima
- dan kwam er nog eens bij dat dit weekend de presidents verkiezingen waren.. zaterdag en zondag mocht er (officieel) geen alcohol gedronken worden (ik dacht echt dat ze een grapje maakten... dat kennen wij in Nederland niet hoor, dagen dat je van de regering niet mag drinken?) en die gezellige beachclub van gisteren was dan ook gesloten
- zaterdag nacht, andere Anne werd ruw uit haar slaap gehaald door een heeeeeeeeelee grote leguaan die bij haar in bed wilde kruipen en ja de mieren waren ook nog steeds aanwezig
- zondag, genoten van een heerlijk ontbijt in een restaurant naast ons hotel. We keken nu al uit naar de lunch hier!
Om 15u zouden we opgehaald worden door de taxi om terug te gaan naar Guatemala en dus besloten we om iets voor 14u te gaan eten. Maar daar stond de taxi! Hij kwam eerder omdat we anders vanwege die verkiezingen later niet meer over de grens zouden kunnen komen.
Ok geen lekkere lunch en dus maar een stop bij een tankstation om chips te kopen..
- ook is mijn Ipod er dit weekend mee opgehouden... eens kijken of hij het na het opladen weer doet...

Grensovergang etc ging gelukkig wel allemaal goed.
Nu kijk ik terug op een erg gezellig, leuk, grappig weekend.
De tegenvallers nemen we maar op de koop toe en dat ik iets verbrand was maakt ook niet uit, zo krijg ik me kleurtje toch?

Verder gaat hier alles goed. De Spaanse lessen gaan beetje bij beetje beter. En ik oefen veel Spaans met het stappen (A).
Verder is mijn gevoel over alles heel dubbel. Heb het idee dat ik al zo lang weg ben van huis, de tijd vliegt voorbij maar aan de andere kant duurt het ook nog zo lang eer dat ik weer terug bent.
Maar ik ben nu alweer op de helft van mijn Spaanse lessen en over 2 weken ben ik dan ook alweer met pa en ma aan het reizen.

Aankomend weekend ga ik waarschijnlijk werken in een strandtent in Monterico (guatemala kust). Weer een poging tot surfen, relaxen, bruin worden, stappen en natuurlijk werken dan.
De eigenares kom uit Nederland en zoekt dan nu telkens reizigers die willen werken voor haar. Nou prima, maak ik mezelf ook weer nuttig he;)
Ik ga dan weer met Rieke en Judith.

Bedankt voor alle reacties en hasta luego!



  • 16 Maart 2009 - 21:28

    Tante TeTe:

    Leguanen, mieren, kakkerlakken, verkiezingen, drankverbod. Oost west............
    Hold you tuf luv!

  • 16 Maart 2009 - 21:32

    Cynthia:

    nou zeg dat is een vette tegen valler en het had zo mooi kunnen zijn maar ach idd als je maar genoten hebt en achteraf lach je erom;) de foto`s zien er ondanks alles weer wel super uit! als ik je zo in je hangmatje zie liggen denk ik lag ik daar ook maar haha.. ANNE ik mis jou!

    maar je hebt nu wat foto`s van mij en me buikie;) kan je dat ook bijhouden zoals ik elke x weer jou mooie verhalen bij hou!

    fijne week e ik spreek je donderdag weer.

    xxxx

  • 17 Maart 2009 - 06:10

    Diana Steinmetz :

    Hoi hoi,

    je bent ook al aardig aan het inburgeren daar geloof ik! haha
    Ik zou het leuk vinden je te ontmoeten in Granada.
    op mijn website www.supportgranadakids.com kan je zien wat ik allemaal doe.
    Maar in Granada kan je me bellen 00505 9763859
    dan spreken we wat af!
    Ik heb daar Hostel Mochilas dus daar weten ze me ook altijd te vinden.
    Gezelig. Als je gaat reizen met je ouders sla je honduras dan over??
    misschien tot snel?

    cuidate
    Diana


  • 17 Maart 2009 - 12:19

    Sjoerd Orie:

    nou jammer van die tegenvallers, maar ja je zit er nog lang zat dus al die tegenvallers ben je straks weer vergeten he. heel veel plezier verder en ik ben trouwens weer vrijgezel das ook beter voor mij.
    xx sjoerd

  • 17 Maart 2009 - 15:48

    Stichting Muses:

    Hoi Anne!
    nou ondanks de tegenvallers ziet het er toch super relaxed uit hoor op de foto's haha. zou ook wel op het strand wilen liggen..
    geniet er nog van!
    Groetjes Nicole

  • 17 Maart 2009 - 21:28

    Carmel.:

    oh wat leuk je heb een roze huisje daar of niet? aan die foto op die hangmat te zien!! oooh chick al die tegenslagen, kan je later weer super erg om lachen! ene dr zijn ergere dingen zoals in nederland zitten bijvoorbeeld! al schijnt hier zo nu en dan het zonnetje ook wel hoor!:D
    haha.
    nou lieverd ik begin toch wel te merken dat ik je aardig en lief vind want denk echt vaak aan je gek!!!

    dikke kus van mij blondie!

    XXX

  • 18 Maart 2009 - 15:56

    Sanne:

    Heej Anne:D,
    super leuk al je verhalen!!
    Haha zit met een big smile te lezen!
    Fijn dat je het ook zo naar je zin hebt:D!
    Nou nog heel veel pleziertjes he en doe voorzichtig;)!
    Liefs Sanne

  • 19 Maart 2009 - 09:05

    Hester:

    Ik dacht ik ga weer even kijken...zit ik gelijk een paar uur achter de computer, je prahtige verhalen te lezen en je shitterende foto's te bekijken! Super jaloers! Ik wil ook.....
    Ik ga nu maar wat eerder kijken. heb alweer zin in je volgende verhaal.
    En Sjoerd weer vrijgezellig?! ;)

    groetjes,
    Hester

  • 19 Maart 2009 - 19:38

    Rene:

    Hee Anne!

    Leuk om je weekend verhaal te horen! Pero en Latin America, todas las cosas son cada vez un suprisio! ;)

    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!
    Have fun!

    Beso y abrazo
    Rene

  • 22 Maart 2009 - 09:40

    Ariella:

    Yo Anne!

    Ben blij dat je ondanks de beesten en golven hebt genoten van je weekdnje El Salvador! Blijven oefenen op je Spaans...komt helemaal goe ;-)

    kus, Ariel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 172565

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: