Van Aruba naar Bonaire - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu Van Aruba naar Bonaire - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Van Aruba naar Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2014 | Aruba, Aruba

Lieve allemaal

Ondertussen ben ik alweer 4 maanden op Aruba, het ‘One happy Island’. En ik kan zeggen het bevalt goed, ik vermaak me hier super en de tijd vliegt.

Uiteraard waren er allerlei twijfels en onzekerheden voor vertrek en tijdens mijn eerste weken hier op het eiland; Waarom doe ik dit? Moet ik dit nu wel doen? Ga ik het leuk hebben? Ga ik fijne mensen ontmoeten? Ga ik een jaar te kort of te lang vinden? Zo’n klein eiland gaat dat me niet vervelen? Nou ik kan je vertellen voor alsnog verveelt het niet. Eerst dacht ik dat ik hier misschien eindelijk eens wat meer rust in mijn lijf zou gaan vinden maar niets is minder waar.
Buiten de 40-urige werkweek is hier nog volop in de aanbieding om er maar voor te zorgen dat je je niet zult gaan vervelen. Daarbij komt dat er geregeld mensen weer bijna terug naar Nederland gaan en dan moeten er natuurlijk leuke dingen ingepland worden.

Zo zijn we de afgelopen weken gaan paardrijden, hebben we nog maar een keer de hooiberg beklommen, hebben we de lokale rumstore bezocht (en aangeschoten verlaten) en zijn Petra en ik een rondje langs de kust gegaan op de jetski. En uiteraard etentjes hier en daar, sunset borrels, de beste ‘laatste’ stapavonden, strand, zwembaden, sportieve activiteiten zoals windsurfen en beachtennis.. En ja ook hier is het festivalseizoen mooi op gang (waar ik bij 1 nog mijn best heb gedaan om te helpen als vrijwilliger) en zo vliegen de weken weer voorbij.

Suus is hier ondertussen ook alweer 2 maanden en werd vanaf het begin aan door mij meegesleurd in deze gezellige drukte. Vaak leven we enorm langs elkaar heen met de wisselende diensten die we werken en dus besloten we dat het tijd werd om er eens lekker samen tussenuit te gaan. Na veel puzzelen en ruilen was t dan eindelijk gelukt en konden we een dag voor vertrek nog een ticket bemachtigen naar Bonaire; Divers Island!
De verhalen die we van te voren hadden gehoord klopten; een klein eiland, ons kent ons (nog meer dan op Aruba) en prachtig om te snorkelen. Toen we na de gebruikelijke vertraging van de lokale vliegmaatschappij vrijdagavond eindelijk waren aangekomen in ons schattige hotelletje besloten we het uitgaansleven te verkennen. Dat bleek te bestaan uit een gezellige dorpskroeg. Punt. Allemaal gezellig, leuk en aardig maar we kwamen ook voor onze rust dus op tijd op zoek naar een taxi…. Ja die was dus ook niet te vinden… Gelukkig komt altijd alles goed en vonden we redelijk snel een lift naar huis. Zaterdag besloten we voor de volgende 2 dagen een scooter te huren (heel wat geregel gezien deze snuggerige dames allebei hun rijbewijs waren vergeten…) en het eiland te verkennen. Heerlijk met de haren in de wind reden we over de kleine wegen langs de mooie zoutvlakten, slavenhuisjes, helderblauwe zee, mooie bergen, wind/kite surfers etc. etc. Ook zijn we zondag nog naar ‘Klein Bonaire’ gegaan, een eilandje op 10minuten varen van de kust van Bonaire waar je prachtig kunt snorkelen en waar dan ook verder helemaal niets is.
Zondagavond was het alweer tijd om terug te gaan naar ons vertrouwde Aruba en nu kijken we terug op een heerlijk mooi ontspannend weekend Bonaire.

Veel lieve groeten vanuit het toch wel erg fijn vertrouwde Aruba xxx

  • 16 Augustus 2014 - 18:23

    Kristen:

    Lieve Anne,

    Jouw leven is toch eigenlijk één grote vakantie!!
    Als jij straks net zo oud bent als ik nu heb jij wel heel veel gezien!!
    Daar kun je wel heel lang veel energie uit halen.
    Leuk om zo alles te lezen.
    Je bent echt een genieter en dat straal je ook helemaal uit.
    Daarbij ook nog werken waar je maar wil, ideaal.
    Geniet er maar van maar wees vooral voorzichtig.
    Liften is niet altijd wat het lijkt.

    Liefs, Kristen.

  • 17 Augustus 2014 - 19:27

    Margreet En Teus:

    Lieve Anne,
    Wij zijn jaloers op jou........blauwe luchten, warm zeewater en een heerlijk briesje en niet vergeten een super temperatuur!
    Maar meis het is je gegund en geniet ervan!!! Het is hier matig weer,veel regen. Volgens ons is de herfst al begonnen. Snap je het jaloers zijn?
    Hier is alles goed. Iedereen is of komt weer terug van vakantie.
    Wij gaan in oktober nog een keer naar daglan. Hopen dat het weer goed is!
    Anne, veel liefs en dikke kus van ons!

  • 10 September 2014 - 18:34

    Karina Bylczynski:

    Liebe Anne,
    ich lasse auch mal von mir hören. Ach ich beneide dich um warmes Wetter und blaues Meer. Unser Sommer hatte auch viel Wasser, aber nur in Form von Regen.
    Alles Gute weiterhin und ich freue mich auf den nächsten Bericht.

    Liebe Grüße aus Österreich von Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 172922

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: