Happy new year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Orie - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Al vanaf mijn aankomst werd er met regelmaat naar me geroepen; happy new year!
Na 2 nachtjes slapen was het dan eindelijk echt zo ver, new years eve in Bangkok!

Vorig jaar vierde ik oud en nieuw 6uur later dan het thuisfront, dit jaar wilde ik die schade inhalen en zo ging ik 6uur vooruit in de tijd!

Eerst vuurwerk kijken op de Taksin Bridge om vervolgens het uitgaansleven in te gaan.
Vrijdag hadden we ook al geproefd van het uitgaansleven in BKK, Inge had me meegenomen naar haar ' straatstamkroeg' hier kwam ik gelijk oog en ook te staan met mn eerste Thaise kakkerlak en wilden de ratten ook gezellig een biertje meepakken... Welkom in Bangkok Anne!

Verder bestonden de afgelopen dagen voornamelijk uit sightseeing; Grand palace, emerald buddha 'Wat para kauw', de liggende buddha ' Wat para chetuphon' , uitzicht vanaf de tempel Wat arun en vanaf het hoogste gebouw van Bangkok Bayoke Sky, China town, Indian town, markten, shopping malls, Siam, Central World...
Inge moest nog haar laatste stage dagen lopen, vandaag is haar laatste dag, en dus deed ik veel van het sightseeing alleen.
Maar zaterdag... zaterdag was het tijd om samen op en top toeristisch te doen in Acient city, een attractiepark, 'een openluchtmuseum', buiten de stad. Hier kan je per fiets langs de verschillende hoogtepunten van Thailand gaan. Eigenlijk hoeven we dus niet meer te reizen... Maar dat gaan we wel doen!

Femke is zojuist aangekomen in Bangkok en morgen zullen we met zn 3en richting het noorden trekken; Kanchanaburi, Ayutthayam Sukothaim Chiag Mai, Chiang Rai.. Zomaar een globale planning, we gaan lekker van dag tot dag leven en kijken hoe ver we komen!

De 15de vliegt Inge terug naar Nederland en komen mijn moeder en tante aan in Bangkok. De 16de zal ik met moeders richting het zuiden gaan; Phuket/ Koh Phi Phi.

Ik heb er zin in.. :)
Tot snel!

• 03 Januari 2012 - 10:15

Anne M:

Klinkt goed Anne!!
    Veel plezier nog met zijn drieën! :D
    X

• 03 Januari 2012 - 11:19

Kristen:

Allereerst de allebeste wensen voor 2012.
    Zal wel weer veel energie gaan kosten met je opleiding.
    Geniet daarom nog maar lekker van de reis die je nu maakt met straks je moeder en tante bij jou daar.
    Liefs

• 03 Januari 2012 - 15:58

Teus En Margreet:

voor jou een jaar toegewenst met veel geluk en reisplezier!!

xx t&m

• 03 Januari 2012 - 16:19

Maggie:

Lieve Anne,

een heel gelukkig en mooi Nieuw Jaar gewenst! Volgens mij is het voor jou goed begonnen met je nieuwe ontdekkingstocht in Bangkok. Wel apart om dat samen met wilde ratten te doen :-) Dat zou ik niet bedacht hebben. Heel veel plezier verder en ik lees je wel weer.

Liefs en knuffel.
    Maggie.

• 08 Januari 2012 - 14:08

Nic:

Hi liefie, klinkt weer heerlijk! xxx