De eerste dagen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Orie - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit New Delhi, India van Anne Orie - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Juli 2011 | India, New Delhi

Zondagochtend 17 juli, het was weer tijd om ons mooie Nederland te verlaten.
Janneke en Tom brachten Judith, Nikki en mij naar schiphol waar het weer tijd was voor tijdelijk afscheid.
Op naar India!

Heel wat uurtjes later kwamen we zondagnacht aan in New Delhi. We hadden een enigzins stressvolle overstap gehad in Moscou(we hadden maar 1uur overstaptijd) maar we waren goed op tijd in de muffe vertrekhal (hier mag blijkbaar gerookt worden op de luchthaven) en hadden zelfs nog een dik half uur vertraging.
Desondanks vertrokken we vroeg in de ochtend na heel wat geregel en papierwerk zonder backpack naar ons hotel, onze backpacks hadden de transfer dus niet gehaald. Gelukkig had onze chaffeur netjes op ons gewacht en werden we vroeg in de ochtend veilig in ons smoezelige hotel, achterin een steegje vlakbij de main bazaar, afgezet.

Na een paar uur 'rusten' in ons 3persoons bed was het tijd om Krischna te ontmoeten, een jongenman die in New Delhi woont en Judith via een collega kent. Hij gaf ons de kans om een blik te werpen in het echte Indiase leven.
We liepen door de drukke straatten, langs zwerfers en bedelaars, langs koeien en straatverkopers en zaten met zijn 4en achterin een Riksja.

Hij liet ons zijn geloofsgemeensschap zien en de basisschool waar hij gewerkt heeft.
Het was een mooie leerzame eerste dag.
Ook hebben we de Qutab Minar bezocht, 1 van de eerste moslimgebouwen in India en een van de grondleggers van de Islamitsche architectuur in India.

En, aangezien we zonder bagage zitten, hebben we onze eerste India outfit al gescoord op een grote markt (goede reden om te shoppen toch?).

Vanmiddag is het tijd voor nog wat andere tourischtisch hoogstandjes hier in New Delhi om vervolgens vanavond met de nachttrein naar Varanasi te vertrekken.

Maar vooralsnog is het wachten op onze backpacks..

• 19 Juli 2011 - 06:55

Jacqueline:

Hi Anne, FIJNE TIJD in India, we blijven je volgen!
    big hug

• 19 Juli 2011 - 07:02

Margreet:

lieve Anne, Veel plezier en pas goed op jezelf en kleding uit India ook niet verkeerd! dikke kus en liefs Margreet en Teus

• 19 Juli 2011 - 07:47

Erik Orie:

Klinkt allemaal goed, behalve dan die koffers. Na een paar dagen ga je echt wel stinken. Geniet ze.
    Gr. pa

• 19 Juli 2011 - 14:38

Oma Irene & Eline:

wat jammer dat je geen kleren hebt, maar gelukkig val je nou niet zo op in je indiaanse kleren.
    Nog veel plezier in je vakantie.

• 19 Juli 2011 - 20:29

Denise De Graaf:

hey orie
    veel plezier in India en ik ga jullie lekker volgen. lijkt het erg op als in de film slumdogmillionaire? haha. ben benieuwd. goede reis verder
    xxx

• 19 Juli 2011 - 21:48

Anne Mauer:

Klinkt allemaal vet dames!
    Wij zitten hier nu in Arequipa, morgen naar Cusco.
    Neem een outfit voor me mee :p haha
    Veel plezier!!!!
    En denk aan het liedje; i wanna know howwww... haha
    xxx

• 24 Juli 2011 - 17:16

Kristen:

Ik kan m'n hielen nog niet lichten of je bent er alweer vandoor.
    india nu.
    Ik ga je weer helemaal volgen hoor Anne.
    Ik wens je weer een hele fijne tijd.
    Liefs.