Eerste berichtje; mijn reisschema voor zover - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anne Orie - WaarBenJij.nu Eerste berichtje; mijn reisschema voor zover - Reisverslag uit Breda, Nederland van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje; mijn reisschema voor zover

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 December 2008 | Nederland, Breda


Hallo vrienden, familie, bekenden en onbekenden!

Hier het eerste berichtje op mijn waarbenjij.nu pagina!

Het duurt nog dik 2 maanden en dan stap ik op het vliegtuig naar Midden Amerika, Guatemala.
Deze 2 maanden zullen voorbijvliegen.. Ik moet nog het een en ander regelen ook al heb ik het meeste wel geregeld;

Mijn tickets zijn geboekt, reisverzekering afgesloten en mijn reis ligt grotendeels vast. Ook mijn ouders hebben al een vakantie geboekt. Kortom het word wel allemaal erg serieus nu!

Hier alvast een beeld van hoe mijn reis er ongeveer uit zou zien;


28 februari vertrekt mijn vliegtuig om 08.05 vanaf Schiphol naar Madrid en van daaruit vlieg ik rechtstreeks door naar Guatemala! Een lange reis van 15,5 uur in totaal (als ik het goed heb berekend met het tijdsverschil…) en dan kom ik op Guatemalese tijd om 16.35 aan in Guatemala City.

Daar gaat de reis beginnen. Ik word opgehaald door mijn gastgezin waar ik gedurende mijn 4 weken privéles Spaans zal verblijven. Zij zullen me brengen naar Antigua, het stadje waar dit zal gaan gebeuren.
Ik heb zondag een dag om bij te komen van me reis (hoop ik) en maandag begint dan mijn taalcursus Spaans. Waarschijnlijk met een test hoe hoog mijn niveau is (kan ik nu ook al wel vertellen; beginner) om te kijken hoe ze mijn lesschema moeten aanpassen.
Naast leren ga ik hier natuurlijk ook verschillende excursies maken om zo wat van het land en de cultuur te zien.

26 maart komen mijn ouders naar Guatemala.
Met hen ga ik een een 2-weekse georganiseerde reis maken door midden Amerika (door Guatemala, Nigeragua en Costa rica). Deze zal er als volgt uit zien (ongeveer);

26 maart komen mijn ouders dus aan in Guatemala city. De volgende dag gaan zij in groepsverband naar Antigua waar ze zullen overnachten, hier sluit ik aan.
Vrijdag 27 maart is namelijk de laatste dag van mijn taalcursus en hopelijk kan ik dan dus even goed aan me ouders showen hoeveel ik geleerd heb de afgelopen 4 weken (over het land en natuurlijk de taal!).

De komende 2 weken zullen dan best druk zijn, veel zien en doen en ondertussen veel afstanden afleggen per bus, vliegtuig en boot.
Een greep uit wat we gaan zien/ doen;

- Steden
- Marktjes
- Kerken
- Tikal National Park (Maya ruines)
- Vulkanen (en ook relaxen in warmwaterbronnen aan de voet van een van de vulkanen)
- Eilanden
- Natuurparken (regenwoud, vlindertuin, jungle)

We zullen overnachten in verschillende hotels en ook een paar nachten in jungle lodges.

12 april is het einde van deze vast geweldig mooie reis en laten mijn ouders mij achter in Costa Rica, San Jose en reizen zij nog even door om een paar dagen te luieren in Miami.

Ik ga dan hard aan het werk in een vrijwilligersproject
(in principe van 13 april tot 8 mei). De precieze informatie over in wat voor een project ik ga werken krijg ik pas ter plaatse maar het zal hoogstwaarschijnlijk een sociaal project met kinderen worden (denk aan een weeshuis, kinderdagverblijf etc.)
In Costa Rica verblijf ik dan ook weer in een gastgezin.

8 mei 2009, en dan…. Dat is nog de grote vraag! Ik heb er bewust voor gekozen om nog niet heel mijn reis vast te leggen. Wie weet wil ik nog langer blijven in Costa Rica. Wie weet ontmoet 1 of meerdere personen waarmee ik verder wil gaan reizen. Wie weet krijg ik tips van de lokale bevolking en of andere reizigers over plaatsen die ik moet bezocht hebben. Wie weet kom ik tegen de tijd van vertrek in Nederland nog iets tegen wat ik echt zou willen gaan doen daar. Dat weet ik dus nog niet.

Ik heb na mijn vrijwilligerswerk nog dik 7 weken vrij te besteden.
29 juni vertrekt mijn vliegtuig vanuit Mexico city om 12.05 naar Madrid. Ik kom dan 30 juni om 06.00 aan in Madrid en om 18.35 vertrekt daar mijn vliegtuig naar Toulouse, Frankrijk (ik zie nu al tegen deze lange dag op…). In Toulouse wachtten als het goed is mijn ouders me op als ik daar om 19.50 aankom. Met hen ga ik nog 10 dagen vakantie houden in het vakantiehuisje van mijn ouders in Daglan.

10 juli is dan eindelijk de dag dat ik met mijn ouders meerijd naar Hollandia en ik iedereen weer kan zien:D (ohweeee als iedereen dan precies op vakantie gaat!!!!).

Dit alles duurt bij elkaar dus 4 en halve maand. Lijkt heel lang maar aan de andere kant weet ik ook wel dat die tijd voorbij zal vliegen.

Ik ga alles en iedereen wel heel erg missen…
Maarrrr we keep in contact!


Liefs, chiao!


Adres partnerorganisatie/ talenschool Guatemala;

APPE
1a. Calle Oriente No. 15
Antigua Guatemala

Adres partnerogranisatie/ talenschool Costa Rica;
Costa Rican Language Academy
P.O. Box 1966-2050
San Jose, Costa Rica


En de rest moeten jullie maar afwachten! De mail doet het in elk geval altijd;

xxorietjexx@hotmail.com
a.orie@hotmail.com



  • 24 December 2008 - 18:39

    Kristen:

    heey Anne,
    Dat gaat een hele onderneming worden.
    Ben heel nenieuwd naar alles wat je daar gaat tegenkomen.
    lieve groetjes.

  • 26 December 2008 - 12:15

    Ariella:

    Spannend, spannend guapa! Geniet eerst nog maar eens van je weekies voorbereiding in Hollanda, de rest komt snel genoeg! Ik be iig trots op je aankomend avontuur!

  • 28 December 2008 - 11:09

    Stefanie:

    Schatje..
    Wat spannend zeg! Nu gaat het echt serieus worden he!
    Maar het wordt vast een super ervaring voor je! Als je maar wel uit kijkt he met je mooie blonde koppie daar in die gekke landen!;)

    Kusjes!!

  • 14 Januari 2009 - 20:17

    Mel :

    heee lieverdje!!!
    zoo spannend die laatste paar weekjes voordat je echt weggaat!
    jij gaat het super krijgen jou kennende!!!

    primero quarto semana hablo espaniol alli!
    muchos muchos gusto!
    y
    besos para tu mi amiga!

    xxx!!!

  • 14 Januari 2009 - 20:59

    Cynt:

    mop! dat wordt vast geweldig als ik dat zo lees ahhh heerlijk zo n reis! maar ik ga jou zoo missen he

    xxxx

  • 20 Januari 2009 - 09:26

    Kim:

    Hoi Anne!!
    Wat een leuke stoere onderneming. Ik hou alles in de gaten hoor :)
    Veel suc6 en maak er wat van!!
    xx

  • 23 Januari 2009 - 07:54

    Judith:

    Nou schat,

    Je bent er helemaal klaar voor :S.. Gelukkig staan er nog een paar leuke activiteiten gepland voor je weggaat, zodat we je nu nog even niet hoeven te missen.

    XX Judith

  • 05 Februari 2009 - 19:04

    Pat:

    alvast heel veel succes en plezier gewenst! maak dr een mooie tijd van x

  • 08 Februari 2009 - 14:34

    Sarie.dejong:

    ik zou wel mee willen.het lijkt me geweldig om zo,n ervaring op te doenVeel succes!En liefs van je trotse oma.

  • 09 Februari 2009 - 13:57

    Karin Wortelboer :

    Heel veel succes daar. Super dat je dit avontuur aan gaat!!
    Ik ga je verhalen volgen....
    Als je leuke contacten hebt of maakt dan hoor ik het graag van je.

    Karin Wortelboer(Vitalis College)

  • 13 Februari 2009 - 19:46

    Tante TeTe:

    Mijn nichtje vliegt eind maart naar Nicaragua waar ze met kinderen werkt. Ze heeft een hostel gekocht.Ik mail je het adres nog wel. Succes en groet.

  • 17 Februari 2009 - 16:24

    Janneke:

    Heey Ansje!

    Ahh spannend joh! Het komt nu zo dichtbij, ga je missen hor schat!
    Je afscheidsfeestje was gezellig! Nu op naar carnaval, gelukkig nog samen met jou!
    Jij gaat je vast vermaken, daar zit ik niet overin.
    succes!

    Kus jansje!

  • 17 Februari 2009 - 19:44

    Rene:

    Nog steeds ben ik super jaloers op jou!
    Je zult echt de tijd van je leven hebben! Maar morgen geef ik je wel even wat tips mee :)

  • 19 Februari 2009 - 13:43

    Cynthia:

    Ohwww anneke! het is bijna zover spannend!!

    xxx

  • 19 Februari 2009 - 17:23

    Diana :

    Hallo Anne, je kent mij niet maar ik heb je adres weer gekregen van mijn tante en die kent Sari en daar ben jij dan weer een kleinkin dvan ..volg je het nog??
    Ik wil je heel veel plezier en succes wensen.
    Ik weet hoe je je voelt en misschien wel gaat voelen. Mijn ervaring...begon ook zo.
    En lees op mijn www.salsadaantje.waarbenjij.nu maar wat er nu gaande is....

    espero tu tienes mucho suerte y tambien espero nos vemos en Granada!
    saludos
    Diana

  • 22 Februari 2009 - 12:13

    Tante TeTe:

    Anne, als je in Nicaragua komt is dit interessant www.supportgranadakids.com. Hostel Mochillas, Calle Marazon, Casa 407, Granada Is van een nichtje van mij die eind maart voorgoed? naar Granada vertrekt. Succes en groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 172931

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: