Work hard play hard! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu Work hard play hard! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Work hard play hard!

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Maart 2018 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties, ik ben blij dat ik jullie door mijn verhalen een stukje kan laten mee genieten.

Toen ik net in Nieuw Zeeland was had ik weer vele nieuwe plannen, zo wilde ik onder andere langer in Nieuw Zeeland blijven en mijn vlucht gewoon 'missen' want ik vond het al gelijk zo'n fijn land! Of ik wilde door vliegen naar de Cookeilanden of Fiji en daar heerlijk lui vakantie vieren.
Maargoed uiteindelijk ben ik gewoon bij mijn oorspronkelijke plan gebleven; 16feb zou ik naar Melbourne vliegen.
Tegen die tijd had ik ook wel een voldaan gevoel bij Nieuw Zeeland en wilde ik vooral even een paar weken op 1 plek zijn en geld verdienen. Want ja het reizen is duur en mijn working holiday visum heb ik voor Australië en niet voor Nieuw Zeeland.

Via Facebook raakte ik in contact met een Nederlandse jongen die een oproep had geplaatst voor de farm waar hij werkzaam was. Ik kon ook komen en zelfs op de farm blijven slapen als ik een eigen tent mee nam.
En zo had ik nog voordat ik op het vliegtuig naar Melbourne stapte mijn volgende vlucht al geboekt.

Mijn dagen in Melbourne waren heerlijk. Even weer een paar dagen stad, wat zaken kunnen regelen en genoten van het stadsleven. Het was fijn om hier al wat wegwijs en bekend te zijn maar juist doordat ik hier al was geweest met Lotte en Annemiek miste ik ze nu nog extra! Zoveel herkenningspunten en herinneringen met hun in deze stad!
Verder was ik precies op het juiste moment in Melbourne, het was heerlijk weer en er vond een groot evenement plaats; Melbourne White Night. Een soort Glow (van Eindhoven) maar dan XXXL. Door heel de stad waren er gebouwen met bijzondere lichttentoonstellingen versierd maar er waren ook kunstenaars aan het schilderen, er was een modeshow en natuurlijk verschillende live muziek.

Dinsdags verliet ik de stad voor het plattelandsleven, ik vloog naar Mildura en werd daar opgewacht door mijn baas die mij naar zijn farm in Merbein bracht, zo'n 20 minuten verderop.
Ik vond het erg spannend, geen idee waar ik aan begon maar ik ging er ook nuchter in; is het niets dan ben ik er zo weer weg.

De farm is klein en persoonlijk (zo'n 6 a 7 hectare wat hier een 'block' wordt genoemd) en ik werd super vriendelijk en open ontvangen door de eigenaar, zijn familie en de andere die hier werken of gewoon even aan komen waaien voor visite.
Het is een Jujubes en Pistaches farm maar er zijn ook pompoenen.
Het werk bestaat voornamelijk uit deze in de ochtend plukken en ze sorteren in de airco in de middag. Het is lichamelijk zwaar werk, veel gesjouw en niet bepaald ergonomisch, maar op een heerlijke manier geestdodend. Het was fijn om weer eens hard te werken en het was fijn om weer eens geld te verdienen in plaats van alleen uit te geven. Ik reed op een quad en in een pick-up, werkte op hoogwerkers en ik zit onder de krassen en viezigheid waarvan ik me af vraag of het ooit nog weg gaat en het beviel me allemaal! Ik schrik niet meer van een spinnetje of een torretje en ook niet meer van een jachtgeweer dat naast me af gaat omdat de baas weer vogels aan het wegjagen is.
Het slapen in de tent viel me ook niets tegen, heerlijk m'n eigen privacy na al die tijd in dorms geslapen te hebben.
De baas was goed voor ons, we kregen goed te eten en te drinken, op tijd pauze en ons geld! Als ik de horror verhalen van werken in Australië moet geloven had ik het goed getroffen.

Toch begon ik na een paar weken met collega Jeroen wel heerlijk te dagdromen over een vakantie; een hotel met een BED, een schone douche, geen wekker en vooral niets moeten!
Ik wilde heel graag nog naar Fiji maar het is cycloon seizoen en dus word het toch wel ten strengste afgeraden om daar nu heen te gaan... Uiteindelijk kwamen we uit op Bali, inclusief vliegticket nog altijd een stuk goedkoper dan in Australië blijven, even een andere cultuur en daar is het het einde van het regenseizoen, dus als het goed is over het algemeen goed weer...

En dus reden we gisteren na een lange en zware laatste werkweek naar Melbourne Airport om zon, zee, strand en rust tegemoet te gaan! Lichamelijk ben ik er ook erg aan toe, het is goed geweest zo en het voelt goed om ook echt weer een vakantie te 'verdienen'!

De afgelopen 4 weken heb ik niet veel anders dan de farm gezien. Ik heb 2 vrije dagen gehad en toen ben ik naar een strandje aan de Murray River gegaan, ik ben Mildura in geweest, ben een keer op stap geweest en een van de zoons van de baas heeft ons mee genomen op kangaroojacht...
Het is wel een mooie typische Australische omgeving om rond te rijden; erg droog, dor en stoffig waar kangaroos en emoes voor je auto uit rennen.
En zo verlieten Jeroen en ik het gebied van Mildura.

Op naar nieuwe avonturen, op naar Bali!





  • 17 Maart 2018 - 19:48

    Erik Orie:

    Ja, dat valt tegen opeens zo hard moeten werken en je handjes laten wapperen. Gelukkig kun je nu uitrusten op Bali. Jonge, jonge, wat een zwaar leven toch. We hebben met je te doen. Geniet ze daar! Liefs van de familie uit een ijskoud Nederland.

  • 17 Maart 2018 - 22:49

    Tjeerd Orie:

    Ha anne, geniet na dit harde werken maar van het betere spelen. Veel plezier /liefs,

    Marijke, Quint, Loek en Tjeerd

  • 18 Maart 2018 - 10:47

    Margreet:

    Lieve Anne,
    Wat een leuke werkervaring!
    Heerlijk zo te reizen, soms denk ik weleens...........was ik nog maar jong!!!!
    Heel veel vakantieplezier toegewenst op het prachtige eiland Bali.
    Ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag.
    Veel liefs van ons,
    Teus en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 172467

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: