vakantie op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne Orie - WaarBenJij.nu vakantie op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anne Orie - WaarBenJij.nu

vakantie op Bali

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Maart 2018 | Indonesië, Ubud

Sommigen zullen denken... dat reizen is toch 1 grote vakantie? Nou na mijn eerste dag op Bali wist ik wel weer goed dat een vakantie heeeeeel anders voelt dan het reizen!

Heerlijk 9 nachten eenzelfde hotelkamer, je kleding uit je backpack kunnen halen en alles een tandje rustiger aan.
Bovendien is Bali na Australië en Nieuw Zeeland ook wel een land waar je je koning te rijk kan voelen en jezelf veel luxe kan permitteren; waar het in de andere landen veel doorreizen en boodschappen doen was, was het hier alleen maar uit eten, massages en relaxen! Bali is zo goedkoop vergeleken met die andere landen waar ik de afgelopen maanden was. En daar hebben we gebruik van gemaakt!

Het voelde gelijk goed om hier te zijn, we hadden de juiste keuze gemaakt. Al werd ik na aankomst op het vliegveld al wel snel gek van de vreselijke klamme hitte en de vele taxi chauffeurs waarmee je al veel te hard moet afdingen.
Eenmaal in de taxi was het genieten geblazen, wat een heerlijke chaos op en langs de weg.

Het merendeel van de Balinesen is aanhanger van het Hindoeïsme en dat was duidelijk te zien, ik heb nog nooit zoveel tempels, offers en ceremonies gezien. Elke dag weer. We waren dan ook wel in een feestelijk tijd in Bali; het was zondag het Hindoes nieuwjaar waardoor deze week de offers en ceremonies nog uitgebreider waren dan anders!
Een dag voor nieuwjaar worden de boze geesten op Bali verdreven met trommels, vuurwerk en gigantische papier-maché monsters, deze papier-mache monsters hebben wij ook nog kunnen zien. De dag erna is het de dag van de stilte en lijkt Bali uitgestorven. Iedereen blijft binnenshuis om de kwade geesten ervan te overtuigen dat er niemand meer op het eiland leeft. Ook van toeristen wordt verwacht dat ze binnen blijven dus gelukkig kwamen wij pas een dag later aan!

Het hotel wat we geboekt hadden was heerlijk! Een kleine persoonlijke homestay waar we elke dag een ontbijt naar keuze kregen op ons terras. Op de laatste ochtend zelfs nog met gezelschap van 2 apen!

We hebben een week lang een scooter gehuurd en zo veel van de omgeving kunnen zien. Op gevaar voor eigen leven want je rijd met je scooter ook zo'n 100km per uur tussen de auto's, vrachtwagens en motors op de snelweg waar iedereen inhaalt en rijd waar het maar net uitkomt.

We reden dwars door de kleine dorpjes, door de hoge bergen en langs rijstvelden. Wat is het hier mooi groen! We hebben door verschillende rijstvelden gelopen, zijn naar een waterval gegaan en hebben tempels bezocht. 1 dag zijn we halverwege omgekeerd door de regenbuien maar verder hadden we goed weer! We zijn naar verschillende strandjes gegaan maar die waren niet zo paradijselijk als gehoopt.
Op Nusa Penida, een klein eilandje op een half uur varen van Bali, wel! Al bij aankomst zagen we de vissen diep in de zee, zo helder was het water bij de haven al!

Ook heb ik op Bali eindelijk Anita en Mike gezien. 2 vrienden uit Breda die ik in Nieuw Zeeland telkens mis liep en nu waren we toevallig tegelijk op Bali! Zo zie je maar niet alles is te plannen.
Super fijn en gezellig om weer eens met oude bekenden op te trekken.

Nu zit de vakantie er weer op, het was fijn deze ook letterlijk en figuurlijk verdient te hebben na een maand werken op de farm.
Tijd om weer verder te reizen nu.

Liefs Anne

• 29 Maart 2018 - 08:40

Elmy :

Cool Anne, even vakantie op vakantie! Ben benieuwd naar de rest.....

• 29 Maart 2018 - 15:24

Miranda:

Super vet Anne! Echt zo gaaf wat jij allemaal meemaakt!!