Reizen in voor en tegenspoed - Reisverslag uit Lage Zwaluwe, Nederland van Anne Orie - WaarBenJij.nu Reizen in voor en tegenspoed - Reisverslag uit Lage Zwaluwe, Nederland van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Reizen in voor en tegenspoed

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Juli 2018 | Nederland, Lage Zwaluwe

Na mijn vorige verslag begon de Central Queensland winter toch wel echt toe te slaan... Begrijp me niet verkeerd, het is niet zoals de Hollandse winter maar wel een aardig verschil met de Hollandse zomer die nu toch wel echt was begonnen.
De nachten en ochtenden waren echt koud! Op een ochtend begonnen we met werken terwijl het -4.4 graden was! Daar had ik dus echt niet op gerekend toen ik naar Australië vertrok. Overdag deed de zon toch wel hard haar best om het richting de 20 graden te krijgen maar de bewolking werd steeds dikker en we hadden zelfs een paar dagen regen...
Met het gevolg dat ik het voor elkaar kreeg om in Australië tot op het bot te verkleumen en flink de griep te krijgen...

We hebben ons de afgelopen weken nog geprobeerd aardig in te burgeren in het farmersleven, zo was er een groot evenement waar alle nieuwste en onwijs grote machines en auto's werden getentoonsteld en werden er werkhonden verkocht voor meer dan $6000 en stieren van meer dan 1000kg! Allemaal best indrukwekkend maar het mooiste aan deze dag vonden we de poffertjeskraam die er te vinden was!
Bovendien vielen we weer aardig buiten de boot als zo ongeveer de enige zonder spijkerbroek met wijde pijpen, blouse, cowboylaarzen en bijpassende hoed. En zonder Toyota landcruiser of andere grote offroad bak.

Ook zijn we naar een rodeo geweest, inclusief lasso werpen en wie het langst op de stier kon blijven. Was wel leuk om mee te maken!

Verder hebben we een footy wedstrijd bijgewoond van het lokale Springsure team (en ze hadden goed gewonnen!). Footy is, voor leken als ik, een soort Australische rugby maar dan toch heel anders.

Maar al bij al zaten we ver weg van een sociaal leven, het dichtstbijzijnde plaatsje, waar niet veel meer is dan wat fastfoodketens, supermarkten en wat slechte kledingwinkels, is al een uur rijden.
Het dichtstbijzijnde grote nationale park was zo'n 2 uur rijden en als we naar een wat serieuzere stad zouden willen zou dat al snel zo'n 600km verderop zijn.

Daarnaast ging het werk me steeds meer tegen staan, ik werkte maar weinig buiten (en dat is nou juist waar ik zo graag ben), ik was voornamelijk het huis en de auto's aan het opruimen en aan het schoonmaken.

Wel heb ik ook nog mee geholpen met een brand te blussen! Door een vonkje dat van de bulldozer kwam is er zo'n 200 hectare in no time afgebrand! Bizar hoe snel het vuur zich kon verspreiden terwijl de baas erbij was toen het ontstond. Alle buren rukte uit en zo waren we met verschillende pick ups, met achterop een watertank, aan het blussen.

Lichamelijk was ik op, mijn hele lijf deed zeer, ik hoestte de longen uit m'n lijf, zat onder de blauwe plekken, krassen en splinters en vroeg me dan ook steeds vaker af of ik dit het allemaal wel waard vond... Ik heb zo'n mooie tijd gehad in Australie, zoveel gedaan, gezien en mee gemaakt. Moet ik dan wel 3 maanden werk gaan doen wat me grotendeels tegen staat?

Klaar om het land te verlaten was ik toch ook nog niet helemaal en dus zochten we naar een andere baan, tevergeefs... Te veel vraag en te weinig aanbod.

Uiteindelijk heb ik na heel veel nadenken en buikpijn besloten dat mijn Australië avontuur (voor nu) klaar is... Het is mooi geweest en het is nu tijd om te gaan genieten van de Hollandse zomer met al mijn lieve vrienden en familie.

En zo liet ik dinsdag de farm en Jeroen achter me, woensdag had ik nog een dag in Brisbane, even onder de mensen en nog wat shoppen!
Woensdagavond vloog ik naar Taiwan waar ik donderdag een lange dag stop had. Ik ging met een gratis ochtend tour van het airport mee en zag zo onder andere wat tempels en een pottenbakkerij. Hierna besloot ik mijn resterende uren op het airport te slijten.

En vrijdag, een week nadat ik de knoop had doorgehakt, was het zo ver; ik was weer op Hollandse bodem!
Heel fijn om iedereen te zien, bizar hoe snel ik alweer het gevoel had helemaal niet 8,5maand weg geweest te zijn.. Maar ook nog steeds een beetje dubbel om mijn verlengde avontuur toch vroegtijdig te beëindigen.
Ik kijk terug op een top tijd vol met prachtige herinneringen!

Tot snel iedereen

  • 10 Juli 2018 - 10:42

    JacQ:

    WELKOM THUIS Anne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lage Zwaluwe

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 172438

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: