Steeds dichter bij Antigua... - Reisverslag uit Copán, Honduras van Anne Orie - WaarBenJij.nu Steeds dichter bij Antigua... - Reisverslag uit Copán, Honduras van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Steeds dichter bij Antigua...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Mei 2009 | Honduras, Copán

Ondertussen heb ik het carnaval in La Ceiba alweer even achter me gelaten en ook het strand van Trujillo heb ik gisteren verlaten om, een dag eerder dan gepland, af te reizen naar Copan. Een gezellig klein stadje vlakbij de grens van Guatemala!

Het carnaval was erg druk en gezellig. Leuke, multiculturele, kleurrijke optocht gezien en daarna natuurlijk gefeest bij verschillende live bands, kroegen en een trendy club aan het strand.

Zondag vertrok ik vol hoop naar Trujillo. Een strandplaatsje zo' n 2,5uur van La Ceiba vandaan.
Best spannend allemaal eigenlijk. Voor het eerst dat ik echt helemaal alleen aan het reizen ben, in een land dat ik nog niet eerder heb bezocht en dan nog naar een plaats gaan waar ik eigenlijk nog geen persoonlijke ervaringsverhalen over heb gehoord.
Het begon dan ook gelijk goed. Ik werd naar de verkeerde bus gewezen en zo kwam ik in de stopbus terecht... Zo'n dik 5 uur later kwam ik aan in Trujillo, een klein plaastje zonder hostels maar wel een goedkoop hotel. Eigenlijk zou ik blij moeten zijn, luxe voor $6,- mijn privekamer met 2pers.bed en tv! Maar het was wel eenzaam... Ik besloot maar op verkenning te gaan in het stadje.. Ziet er gezellig uit maar het is zondag en alles is gesloten.. Daar gaat mijn gezonde maaltijd weer.

De volgende dag ging ik op zoek naar verschillende touragency's die in de Lonely Planet aangeschreven staan... Na lang zoeken kwam ik terecht bij een toeristisch informatiepunt die mij vertelde dat er geen touroperaters meer bestaan hier..
Bij het informatiepunt viel wel wat matige informatie te verkrijgen.

Ik besloot, hoe heet het ook was, einde van de middag af te reizen naar thermale baden, een klein stukje buiten de stad. Klonk aantrekkelijk. Daar aangekomen deed een tuinier voor mij het hek open, ik mocht doorlopen.
Ik zag de mooie, warme baden en... niets. Helemaal geen mensen, niemand, nada. Geen toeristen en ook niemand die aan het werk was...
Na even rondlopen besloot ik dan ook maar weer weg te gaan, hier werd ik ook niet vrolijk van...

Ik begon te lopen in de hete middag zon (van het regenseizoen niets te merken hier) hopend op een bus die snel langs zou komen... Maarnee... Zo' n 10bussen kwamen voorbij vanuit Trujillo maar naar Trujillo toe geen 1... Na een flink stuk lopen was daar mijn reddende engel: een taxi! Gezellig met zijn 7en in dat autotje maargoed ik was even later in elk geval weer in Trujillo. Op zoek naar dat mooie strand dan maar. 15 minuten lopen was mij gezegd. Na 20 minuten wandelen langs het water werd ik nog niet echt wild van de omgeving. Het was wel mooi, helder blauwe zee, superveel palmbomen en op sommige plaatsen redelijk mooi, fijn zand. Maar nog altijd uitgestorven op een aantal locals na. Die trouwens stuk voor stuk uiterst vriendelijk zijn (misschien juist omdat ik de enige toerist sinds tijden ben?).

Ik besloot in mijn eentje onder het genot van een fruitshake van de zonsondergang en het moment van rust te genieten.
En dat lukte aardig.

De volgende ochtend ben ik al vrij vroeg vertrokken richting Copan wat weer een dag reizen was. Hier aangekomen voelde ik me gisteravond al gelijk een stuk meer op mijn plaats. Een stadje beetje ala Antigua (kan er natuurlijk nog lang niet aan tippen maar het komt in de buurt), waarvanuit je veel tours kan doen. Hier zal ik de komende dagen nog even vertoeven voordat ik weer doorga naar Antigua.

  • 27 Mei 2009 - 19:13

    Diana:

    ohhhhh i love Copan, wat een heerlijk stadje en lekker wandelen naar de ruines ...veel plezier

    liefs
    Diana

  • 27 Mei 2009 - 21:33

    Tante TeTe:

    es kann nicht immer kaviar sein......

  • 27 Mei 2009 - 21:44

    Mel:

    was fijn je stem weer ff gehoord te hebben heese trien!
    geniet dr nog maar even van chicka! tot heeeeeeeeeeeel snel alweer!!!

    besos para tu mi amiga!

  • 28 Mei 2009 - 06:56

    Judith:

    Nou, heb je in ieder geval eens goed over jezelf en al je zonden na kunnen denken in al die rust :P

    Daaag lieverd.

  • 28 Mei 2009 - 11:30

    Je Roomie:

    Meissie, dat kan ook alleen maar jou gebeuren he :P Wel lekker even die rust op naar het volgende avontuur in Copan. Wordt tijd dat we avondje heuvel doen voor verhalen en foto's ;)
    Veel plezier nog tot snel kus

  • 28 Mei 2009 - 16:01

    Stefanie:

    Lieve chick!!
    Nouja niet alle plekjes kunnen top zijn. In copan vermaak je je goed zei je net, dus haal je het daar maar in!!
    En natuurlijk over een paar daagjes weer naar Antigua terug!
    Geniet ervan!!

    kusjes stefanie!

  • 01 Juni 2009 - 20:32

    Papa Erik Orie:

    Net terug van een lang weekend in de Provence. Mooi weer, gezellig, lekker eten maar ook met een regenbuitje. Moesten we een uur verplicht op een terras blijven zitten; het leven kan zwaar zijn. veel plezier nog in Copan en op naar Antigua. Hier verder alles goed. Liefs papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 172457

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: