Nicaragua in een vogelvlucht. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu Nicaragua in een vogelvlucht. - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Nicaragua in een vogelvlucht.

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 April 2009 | Costa Rica, Fortuna

Vandaag zijn we aangekomen in Costa Rica, de laatste week van de reis met mijn ouders, hierna zal ik het weer alleen moeten doen.

De afgelopen 5 dagen hebben we doorgebracht in Nicaragua en in deze kort tijd hebben we hier veel gedaan en gezien.
We hebben overnacht in Leon, Granada en op het Ometepe Eiland.

Donderdag kwamen we aan in Granada, Granada is een oud, koloniaal, toeristisch stadje aan het grote meer, erg gezellig maar er is hier ook veel armoede te zien.

En ja tante Tete; vrijdagavond spraken we dan met Diana af in haar ‘stamkroeg’ om volop te praten over haar project, het wonen hier, Nicaragua, reizen, Central America, Nederland etc. Een erg gezellige avond waarin we eigenlijk niet uitgepraat konden raken.
Diana is hier 2 weken geleden voor vast naar toe verhuisd. Alles in Nederland achter gelaten om een nieuwe bestaan op te bouwen in Granada, het plaatsje waar zij zich tijdens het reizen al gelijk thuis voelde. Zij heeft hier een hostel geopend maar houdt zich vooral druk bezig met het door haar opgezette project ‘Granada kids’.
Voor wie meer wilt weten over haar project; www.supportgranadakids.com

Vrijdag overdag hadden we met de gids het stadje al lopend verkend en ’s middags gingen we in een koetsje richting het meer. In een bootje gingen we relaxed het meer op om de beroemde eilandjes ‘Isletas de Granada’ van dichtbij te bekijken. Deze eilandjes zijn ontstaan door een orkaanuitbarsting en er zijn er zo’n 366. Hier hebben wij natuurlijk maar een klein deel van gezien. We zagen eilandjes te koop staan, eilandjes waar de plaatselijke bevolking op woont, waar de bevolking begraven ligt, eilandjes die opgekocht zijn door Amerikanen en er dan een enorme villa opzetten, een eiland waar een oud fort te bewonderen is en er word zelfs een eilandje bewoond door doodskopaapjes.

Zaterdag nog een laatste blik van Granada waarna we met de Ferry af reisde naar het grote eiland ‘Ometepe’ dat in het ‘Nicaragua meer’ ligt. Na een misselijkmakend boottochtje kwamen na een uur dan aan op het mooie eiland. Het eiland bestaat voornamelijk uit bananenplantages en hotels.
Eigenlijk hebben we op dit eiland vrij weinig gedaan, wat rondgereden over slechte weggetjes, oude steentekeningen bekeken, in het meer gezwommen en de volgende ochtend vertrokken we alweer op tijd terug naar het vaste land.

Vanochtend was het dan tijd om naar Costa Rica te gaan.
Na een flinke busrit (dit keer niet privé, we zaten samen met 4 Duitsers en hun gids en dan nog onze gids en de taxichauffeur) en wat tijd bij de grensovergang kwamen we begin van de avond dan eindelijk aan in een mooi resort ergens in de middle of nowhere in La Fortuna, aan de voet van de Arenal volkaan en vlakbij het Arenal meer. Hier blijven we nog 2 nachten in een schattig klein luxe huisje op het park.

Ondertussen zijn we weer te bereiken op onze Nederlandse nummers. Zodra we in een stadje komen zal ik een Costa Ricaans nummer kopen zodat ik weer wat makkelijker te bereiken ben want ja mijn ‘wereldsimkaart’ doet het ook hier niet.

  • 06 April 2009 - 14:57

    Oma Sarie:

    Wat een reis!Geweldig dat we jullie zo kunnen volgen.Anne is weer opgeknapt, hoop ik.Hier is het andere koek.Er wordt hard gewerkt bij Karina.Vandaag heeft ze Zela erbij,dat schiet op.De tweeling slaapt vanavond in hun nieuwe kamers.Jose en Jasper hebben een dochter.Liefs van Karina en mij.

  • 06 April 2009 - 15:48

    Cynthia:

    wederom weer een geweldig verhaal en mooie foto`s ik heb je zojuist gebeld maar nog geen bereik merk ik jammer maar spreek je snel mop!

    xxx

  • 08 April 2009 - 14:07

    Berdien:

    He popje,

    Ik krijg je maar niet te pakken. Hoe heb je het verder nog? Hoorde van vriendinnetjes dat ik een krabbeltje van je had, maar ik ben even een tijdje niet op hyves. Ik heb wel skype en heb jou volgens mij toegevoegd dus mocht je binnekort eens op skype zijn, moet je maar even tegen me kletsen..

    Liefs

  • 09 April 2009 - 22:38

    Anne Mauer:

    An!

    Klinkt goed! Ik ga der over een paar dagen naar toe!
    Zie je in costa rica ;)

    x

  • 10 April 2009 - 23:01

    Karina:

    Hoi Anne,wat een prachtige reis maken jullie en wat een mooie fotos. Zoals oma schreef is er hard gewerkt bij mij en schiet het lekker op. Zondag komt Tjeerd hier eten, Sjoerd werkt de paasdagen.Anne weet jij al wanneer je in Panama of Mexico bent, ik ben al aan het plannen in juni en wil je heel graag ergens ontmoeten? Liefs ook voor mama en papa van Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 172441

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: