Kriskras - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu Kriskras - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Kriskras

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 April 2018 | Australië, Adelaide

Als je een GPS tracker aan mij had gebonden was je waarschijnlijk aardig dizzy geworden van alle lijntjes die kriskras door elkaar heen gaan.

Ik begon in Adelaide, Zuid Australië, vervolgens ben ik via de oostkust helemaal omhoog naar Cairns gereisd om daarna weer helemaal naar beneden te vliegen voor het eiland Tasmanië. Weer terug naar Sydney om daar de feestdagen te vieren en van daaruit naar Nieuw Zeeland (Zuider eiland, Noorder eiland en weer Zuider eiland). Vanuit Nieuw Zeeland voor de 2de keer naar Melbourne gegaan om daarna vrij snel door te gaan naar Mildura om een maand op een farm te werken. Vanuit Mildura weer naar Melbourne om van daaruit een retourtje Bali te doen en uiteindelijk vanuit Melbourne weer naar Adelaide gevlogen, waar deze reis een paar maanden geleden begon met Lotte en Annemiek. Dat lijkt alweer zo lang geleden en toch vind iets in mij het nog niet lang genoeg.

In eerste instantie was het mijn plan om m'n baan op te zeggen en voor onbepaalde tijd op reis te gaan, maar toen mijn leidinggevende mij de optie voor onbetaald verlof aan bood greep ik dit met beide handen aan. Ik houd van mijn werk als kinderverpleegkundige en was erg blij met mijn collega's. Nog 1 keer overwinteren en dan zal mijn reis honger wel weer gesust zijn toch?

Niet dus... Ik begon mijn reis meer met een vakantie gevoel doordat het voor Lotte en Annemiek een vakantie was maar zodra ik in Nieuw Zeeland was was ik weer helemaal in de reizigersflow en wilde ik mn plan al 100 keer omgooien.
In de weken daarna is er veel gebeurd en heb ik veel nagedacht of dit wel echt mijn laatste lange reis zou worden zoals ik zo hard riep want het beviel me nu toch wel weer heel erg goed.

Tot een paar weken terug was voor mij 1 ding zeker; half mei ga ik terug naar Nederland en de reislust daarna zie ik dan wel weer.
Vele reizen heb ik al gemaakt maar altijd wel volgens enigzins een plan qua weken of maanden of een jaar dat ik weg zou blijven waar ik me dan ook aan hield.
Maar afgelopen week heb ik besloten voor eens mijn plan opzij te leggen en flink in het diepe te springen. Mijn contract bij het Sophia heb ik opgezegd en het plan is nu dat ik nog wat langer ga werken en reizen in Australië en andere landen, er is hier nog teveel wat ik wil zien en ervaren!
En dus zal mijn GPS tracker nog wel een paar rare bochten maken.

De komende weken zijn echter aardig gepland. De afgelopen dagen was ik bij een reisvriendin van me, op het platteland van de Clare valley, om met haar en haar Ozzy vrienden Pasen te vieren met veel eten, paardenraces en heel veel gezelligheid!

Vanaf morgen reis ik in een week met een tour dwars over het middenland naar Darwin toe en vanaf daar zal ik met mijn tante Karina onze weg via de westkust naar Perth maken.
Half mei gaat Karina terug naar Nederland en staat voor mij alles nog vrij en open.

Liefs Anne