El final, la fin, the end, ende, het einde - Reisverslag uit Daglan, Frankrijk van Anne Orie - WaarBenJij.nu El final, la fin, the end, ende, het einde - Reisverslag uit Daglan, Frankrijk van Anne Orie - WaarBenJij.nu

El final, la fin, the end, ende, het einde

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

16 Juli 2009 | Frankrijk, Daglan

Hier nog even een berichtje van mij.
Ondertussen ben ik alweer bijna een week in Nederland.

Ik zal nog kort vertellen over mijn laatste 11 reisdagen.

Op dinsdagochtend kwam ik om 5.30 aan op de luchthaven van Madrid. Hier mocht ik me voorlopig nog even gaan vermaken, mijn vliegtuig naar Toulouse, Frankrijk, zou namelijk pas om 18.30 vertrekken.

Ik besloot, zodra het leven wat op gang kwam, de stad in te gaan.
Hier heb ik wat rondgelopen, het Prado museum bezocht (zucht.. alweer een museum), door een park gelopen (had ik ook nog niet genoeg gedaan de afgelopen maanden), langs nog wat bezienswaardigheden gelopen (kerk, paleis etc.) maar hier besloot ik toch maar niet in te gaan.
De jetlag en 4 maanden reizen hebben me toch een eetje ‘bezichtigingsmoe’ gemaakt en dus besloot ik maar te gaan shoppen (iets waar ik me altijd nog wel toe kan zetten).

De nodige aankopen later besloot ik, nu toch wel erg moe, terug te gaan naar het vliegveld en liet ik de toch wel mooie stad Madrid weer achter me.

Na een heel gedoe, stuk met de bus reizen en al, had ik dan eindelijk mijn gate gevonden en kon ik in het vliegtuig richting Frankrijk, op naar mijn ouders. Deze stonden me al vrolijk op te wachtten zodra ik het vliegtuig uitstapte.

Na een paar dagen relaxen (en toch maar weer een avondje werken op de camping) stond er een verrassing op de stoep; een vriendin en vriend uit Nederland.
Met hen ben ik, na het nodige in de Dordogne te hebben laten zien (grotten, kasteel, rivier, stadjes), weer een paar dagen later doorgereisd naar Parijs waar we in een vogelvlucht alle highlights van Parijs hebben bezocht (Louvre, Notre Dame, Eiffeltoren, Sacre Coeur etc.).

Afgelopen vrijdag was het dan toch echt zo ver en kwam ik weer thuis in het vertrouwde Breda / Lage Zwaluwe.
En tja, dat inburgeren is eigenlijk alweer zo gebeurd.

Ik kijk nu terug op een geweldige reis van 4,5 maand. Erg variërend, ik heb meer gedaan dan ik ooit had gedacht en ik kan er eigenlijk niets slechts over zeggen.

Iedereen bedankt voor alle steun, verrassingen, hulp etc.!

Op naar de volgende reis!

  • 16 Juli 2009 - 15:55

    Tante TeTe:

    Veilig weer thuis in Lage Zwaluwe. Er zijn inburgeringscursussen
    gemengd of alleen voor vrouwen. Zou ik maar doen want in 4,5 maand is hiet niks veranderd! Ik hoop dat je je draai weer gauw zult vinden of anders............dan ga je toch weer weg. Yes you can! laat je ouders het maar niet horen. Hoop je spoedig weer eens te zien.

  • 17 Juli 2009 - 09:57

    Erik Orie:

    Je ouders volgen wel hoor.
    Liefs, pa en ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 172438

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: