Mexicoooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Anne Orie - WaarBenJij.nu Mexicoooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Mexicoooo

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Juni 2009 | Mexico, Mexico-stad

Het is weer tijd voor een update.
Bereid je voor op een lang verhaal en sorry, de nodige spelfouten kan ik op dit moment niet voorkomen.

Vanochtend heb ik in alle vroegte mijn gezellige reismaatje Anne uitgezwaaid die nu op weg is terug naar Antigua (en ja ik ben wel een beetje jaloers). Het leuke nieuws is dat ik vanmiddag alweer een nieuw maatje heb voor mijn laatste dagen in Mexico city. Mijn lieve tante.

Over de afgelopen week. Ik zal maar weer gewoon bij het begin beginnen want stiekem hebben we aardig veel gedaan en gezien in een korte tijd.

Playa del Carmen (18juni - 21juni):
Een gezellige, drukke, touristische, mooie, badplaats aan de caribische kust. Een paar dagen zon, zee en strand. Heerlijk. Aan het strand liggen, over de boulevard struinen, enorm vaak aangesproken worden door slecht Engels sprekende verkopers (hey you beautifull lady, i´m the whole day waithing for your, you need to come in here etc.), deze verkopers een beetje negeren en gewoon lekker shoppen en ´s avonds naar een beachtparty. Maarnee alleen realxen is toch ook niets voor ons en dus hebben we nog een uitstapje gemaakt naar Tulum.

Tulum (19juni):
Weer Ruines. Na de enorm indrukwekkenden ruines van Copan, Tikal en Palenque stelde deze ruines voor ons niet erg veel voor. Wel was het mooi om te zien hoe deze ´burcht´ aan het strand was gebouwd. En het was een supermooi strand (waar we natuurlijk ook nog even van genoten hebben). We hadden een redelijk rustig strand gevonden met helderblauw water en superfijn wit zand.

Chichen Itza (21juni)
Na een paar dagen besloten we het supertouristische Playa del Carmen in te ruilen voor een typisch Mexicaans stadje: Merida.

Onderweg naar Merida hebben we een stop gemaakt bij, ja toch maar weer, Maya ruines: Chichen Itza. 1 van de 7 wereldwonderen en we hebben er geen spijt van gehad dat we toch maar weer naar Maya ruines zijn gegaan.

Chichen Itza heeft heel veel mooie details in herioglyffen van onder andere doodshoofden, slangen en jaguars.
Ook was het grappig dat als je in je handjes klapte voor de grote tempel je de echo van een quetzal vogel hoorde, zo stonden we dus gezellig met zijn allen te klappen.

Verder waren hier erg veel verkopers en nog nooit is mij zo duidelijk benadrukt dat ze Spaanssprekende touristen toch wel erg waarderen. De ene verkoper na de anderen, ´Mooi beeldje 20 pesos, o je spreekt Spaans? 10 pesos! O je begrijpt eigenlijk best goed Spaans? 5 Pesos! Nee wil je niet? 2 pesos! Spreek je ook Maya? Nou ok neem het maar gewoon mee´. (Het is dat het allemaal niet in mijn backpack past, maar erg verleidelijk zijn die goedkope prijsen wel, 1 euro is ongeveer 18 pesos).

Merida (21juni - 23juni):
Na het bezoek aan Chichen Itza gingen we dan echt naar Merida.
Toevallig was hier ook net een 5daagse festival bezig, wat inhield dat er veel kraampjes op straat waren, live muziek, dansen etc. erg gezellig.

Vanuit Merida hebben we een tour geboekt naar een Flamingo ´farm´. Met een bootje gingen we een mooie brede rivier op waar overal heel veel mooie roze vogels te zien waren. We mochten niet erg dichtbij komen maar van een kleine afstand konden we deze mooie, indrukwekkende vogels toch mooi bestuderen en natuurlijk fotograferen.

Cancun (23juni - 24juni):
Hier zijn we maar 1 nachtje gebleven. Een grote stad waar me maar weinig van hebben gezien. Wel het supermooie strand bezocht, alleen jammer van alle hotels die te dicht op het water staan.

Mexico city (24juni - nu) :
Na wat vertraging met het vliegtuig kwamen we dan eindelijk aan in de veelbesproken miljoenenstad: Mexico D.F.

Rond 3uur ´s middags kwamen we aan in het Mexico city hostel, wat midden in het historisch centrum ligt en, nadat we hadden ingechecked, 10 trappen op hadden gelopen naar onze kamer, even uitgepufd hadden, besloten we de dag maar gelijk actief vol te plannen.

We hebben Temple mayor bezocht, een museum en ruines over de azteken. Erg interesant en mooi gemaakt. Leuk dat er zoveel bewaard is gebleven en ook nog mooi en duidelijk is. sieraden, geld, keukenspullen, skeletten, van alles.
Hierna hebben we de grootste cathedraal van latijns amerika bezocht, erg mooi en echt machtig groot.
Hierna konden we niet veel meer ondernemen, de meeste bezienswaardigheden gingen dicht.
En dus na het avondeten weer op zoek naar het hostel en ja hoor we waren al verdwaald...
Mexico is echt een reusachtige stad, met trouwens toch opvallend veel mexicanen, ik had het meer multicultureel verwacht. En van die varkensgriep... Niets te bekennen, nog geen 1 mondkapje gezien.

De volgende dag hebben we ´s ochtends en ´s avonds torre de lationo America bezocht. Dit is een hoog gebouw waar je kan genieten van het uitzicht over deze reusachtige stad.
Verder hebben we donderdag nog het nationaal paleis bezocht (waar trouwens voor het eerst onze temperatuur is gemeten en waar we onze handen moesten ontsmetten), HET park van Mexico city en het huis van Frida Kahlo.
Het park was echt heel groot, wel leuk en gezellig om te bezoeken.
Het huis van Frida Kahlo is een museum over deze kunstenares. Was wel een mooi opgezet museum, gewoon in haar huis met van alles over haar leven.

Gister hadden we een shopdag ingepland.
´s Ochtends een zilvermarkt en een grote traditionele markt bezocht. Op de traditionele markt kon je echt van alles kopen voor niet veel geld, ook al was het hier moeilijk afdingen (he wat saai).

Hierna zijn we naar de echte winkelstraat en een Mall gegaan in zona Rosa wat ook echt letterlijk een zona Rosa is.

´s Avonds zijn we naar Lucha Libre gegaan. Dit is typisch mexicaans en een enorme hype hier. Het is een soort vechten maar dan met heel veel grappen en acrobatic erbij (ook al geloof ik best dat sommige klappen echt goed hard waren). Wel leuk en grappig om te zien, er werd een mooie show omheen gemaakt met mooie kostuums, rondemisses en natuurlijk ´bitchfight´ vooraf.

Ik kan nog steeds geen foto´s uploaden, daar zullen julie dus nog even op moeten wachtten. Wel kunnen julie op de site van andere Anne spieken.

Het telefoon nummer dat ik eerder op de site had gezet klopt niet (zijn we eindelijk na dik 2 weken achter gekomen), het moet zijn (00521) 9671046767

Ik geniet nog even van mijn laatste daagjes in de big city voordat ik maandag weer naar Europa vertrek.

Hasta luego

• 27 Juni 2009 - 18:54

Anne:

Mis je nu al! :( Ik heb in mijn eentje een kei grote kamer voor 2 pers. hier in Tapachula! Had je makkelijk bijgekunt :P

• 27 Juni 2009 - 19:26

Oma:

Veel plezier met Karina en niet te treurig om het afscheid.In Europa is het ook leuk.xx

• 28 Juni 2009 - 00:14

Gert:

Na dit gezellige gesrek, veel plezier met Karina.
    kusjes
    Gert

• 28 Juni 2009 - 07:06

Stichting Muses:

Hee Anne!
    Echt gaaf wat je allemaal mee maakt in Mexico, heb ik ook allemaal gedaan dus allemaal heel herkenbaar haha. Geniet nog even van DF en alvast een goede reis terug naar NL!
    Groetjes Nicole