Diep in de zee - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu Diep in de zee - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Diep in de zee

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 April 2018 | Australië, Coral Bay

We zijn alweer vele kilometers verder. Momenteel zijn we al aardig afgezakt aan de westkust, we zijn Coral Bay al voorbij.

In Broome genoten we van onze luxere camping met zwembad, een beetje shoppen (en ik kan je zeggen dat vind ik toch een stuk minder leuk nu ik echt op mn geld moet letten...) en we zagen prachtige zonsondergangen vanaf Cable beach. We reden onze camper het strand op en keken op onze moterkap met een biertje in onze hand naar de langslopende cameltours, wat een rijkdom!

Hierna was het toch wel tijd om weer basic in de middle of nowhere te gaan.
We reden vele uren offroad naar cape Leveque ten noorden van Broome.
Bekend om zijn prachtige natuur, vele aboriginals community's en een rijke parel industrie.
Daar zagen we onder andere het prachtigste blauwe water met witte stranden waar we dan weer niet mochten zwemmen omdat er ook krokodillen zwemmen (al hebben wij ze nog altijd niet gezien... Wel zagen we schildpadden langs zwemmen!).

We verlieten Cape Leveque een dag later met honderden jeukende muggen bulten... De lijm van de horren van de camper had schijnbaar los gelaten. Wat een hel, zo veel jeuk en zo'n lelijke huid had ik nog nooit mee gemaakt. Tijd om verder af te zakken naar het zuiden, naar koelere temperaturen en hopelijk minder muggen.

We stopten om bij '80 mile beach' een kijkje te nemen; een mooi breed en uitgestrekt strand van wel 220km lang (ja dat is dus een stuk meer dan 80 mile, die ozzy's nemen het allemaal niet zo nauw). Maar hier hadden dan weer haaien hun terrotorium afgebakend en mochten we dus niet zwemmen.

En dus maar weer weg van de kust, we gingen landinwaards naar Karijini National Parc. Hier zagen we vele diepe ravijnen, klauterden we over rotsen en losse stenen en mochten we wel zwemmen bij meerdere prachtig heldere natuur wateren.
Via Millstream National Parc reden we een prachtige route weer richting de kust. We maakten weer vele kilometers maar alleen het rondrijden is het hier al zo waard!

Net onder Exmouth sliepen we een nachtje op een 'homestay'. Een farm waar ze ook een camping bij hebben gemaakt met een heerlijk persoonlijke sfeer. Ik was helemaal in mn element! Op mn slippertjes tussen de koeien, paarden en schapen stront, heerlijk! Helemaal zin in mijn naderende baantje (daarover later meer).

Exmouth staat bekend als de uitvalbasis voor het Ningaloo reef, een reef van wel 300km lang enkele meters van de kust af.
Hier gingen we het Nationale Park in en snorkelden we bij verschillende turquoise blauwe, heldere baaitjes.
We zagen veel koraal, heel veel vissen en snorkelden ook met enorme schildpadden!
En dit allemaal zo een paar meter vanaf het strand, wat hebben we het goed!

Ondertussen is Jeroen begonnen met werken op een cattlefarm, een bedrijf met zo'n 1800 koeien en ook wat paarden en schapen. Ergens in de middle of nowhere in Queenstown.
Ik geniet nog van mijn laatste 2 weken reizen met m'n tante en zal dan vanuit Perth die kant op vliegen.
Ik zal daar op de farm gaan helpen maar zal onder andere ook een nannyrol vervullen voor de 3 dochters van het gezin.
Ik heb er heel veel zin in, het klinkt wel als m'n ozzy droombaan, toen ik naar Australië vertrok hoopte ik al op een cattle farm te kunnen gaan werken en nu lijkt het dan toch nog echt te gaan gebeuren!

To be continued.