Happy Holidays! - Reisverslag uit Cooranga North, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu Happy Holidays! - Reisverslag uit Cooranga North, Australië van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Happy Holidays!

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Januari 2018 | Australië, Cooranga North

Allereerst; Happy new year y'all!!!

Kerstavond kwam ik vanuit Tasmanië aan in Sydney. Leuk om hier na al die weken weer terug te komen!

Ik had met mn reismaatjes Maartje en Janine afgesproken om boodschappen te doen voor de bbq de volgende dag en daarna gingen we op stap.
De meeste ozzy's waren kerst aan t vieren dus we belanden in een op en top backpackers bar, toch niet helemaal mijn ding.

Eerste kerstdag! Tja bij kerst in sydney zag ik me al helemaal in bikini met kerstmuts liggen op bondi beach, klagend over de brandende zon, maar de werkelijkheid was iets anders.. Het was 20graden, koude wind, dikke bewolking en soms een lichte miezer..
Via Facebook was er een groep van zo'n 60 Nederlanders bij elkaar getrommeld om samen kerst te vieren op Bronte beach met een BYO BBQ. Super leuk en gezellig en met volop politie toezicht wat er wel voor zorgde dat we als een stel pubers stiekem onze alcohol dronken.

Tweede kerstdag, Boxing day. Traditioneel wordt dit onder de locals gevierd met uitverkoop en paardenraces! Wij (Leonie, Maartje, Janine en ik) besloten (met pijn in ons hart) de sales links te laten liggen en in plaats daarvan onze mooiste jurkjes uit onze backpacks te halen, onze lippen te stiften en richting de paardenraces te gaan! Een hele belevenis, vooral onze ogen uitgekeken naar de vele mooie mensen; mannen chique in pak en vrouwen in de mooiste jurken en met een hoedje op (en aan het einde van de dag allemaal ladderzat).
Uiteraard heb ik op verschillende paarden geld ingezet en heb ik heel fanatiek mee gejoeld in de hoop de rest van mijn backpack avontuur in luxe door te brengen, maar helaas ik ging enkel armer naar huis...
Hierna zijn we heerlijk uit eten geweest en zo eindigde ik de kerst met een voldaan kerstgevoel; met een veel te volle buik en een lege portomonee liepen we door de mooie met lichtjes versierde stad naar huis.

'Derde kerstdag' en daar was dan eindelijk de zon! Met hetzelfde clubje als gisteren de Coogee naar Bondi wandeling gedaan. Een mooie wandeling van zo'n 2uur langs de kust. We liepen langs mooie baaitjes en flinke rotsen en eindigde de dag op t strand bij bondi! Ik wilde de zee in maar die is toch best koud vergeleken met de zee verder naar t noorden;), die duik heb ik uiteindelijk bewaard voor de nieuwjaarsduik.

Donderdag ben ik samen met Leonie naar de Blue Mountains gegaan. Dit prachtig bebosde gebied (van zo'n 11.400 km2 groot) is makkelijk te bereiken met de trein vanuit Sydney, dat duurt dan zo'n 2uur maar dat is natuurlijk niets hier;).
De oplettende lezer zal nu denken; was je daar niet al geweest? Klopt! Samen met Lotte en Annemiek maar die dag viel letterlijk in t water. Nu hadden we meer geluk en kon ik ook de bekende blauwe gloed zien waar het gebied zijn naam aan te danken heeft (er hangt een blauwe nevel die wordt veroorzaakt door een olie die wordt afgescheidden door de vele eucalyptus bomen die hier staan) en deden we een mooie wandeling van zo'n 4uur (grotendeels trappen lopend).

Vrijdag en zaterdag heb ik een beetje in de stad rondgehangen en zondag was het dan eindelijk zo ver... Oudjaarsdag!
De meesten zullen wel eens nieuwstopics voorbij hebben zien komen over het prachtige vuurwerk dat vanaf de bekende Harbour bridge wordt afgestoken en de fanatieke mensen die al 2 dagen van tevoren klaar zitten om het beste plekje te bemachtigen... Dan heb je dus ook nog een groep mensen die om en nabij $200 betalen voor een goede plek en dan heb je nog een heleboel mensen die gelukkig hetzelfe denken als ik; niet eindeloos lang wachten en niet teveel betalen. En zo belandde ik met een groepje andere backpackers in het Dudley Page reserve park, iets verder weg van de stad maar met prachtig uitzicht over de haven, het Opera house en de brug.
Hier waren we vanaf 18u en genoten we van het heerlijke festival sfeertje en het prachtige uitzicht! En ja het vuurwerk was fantastisch! Zo veel en zo mooi! Particulieren mogen hier geen vuurwerk kopen dus na de show was t ook gewoon voorbij en dat beviel me wel!

En toen 1 januari! Daar had ik me eigenlijk nog wel het meest op verheugd! Onwijs veel Nederlanders waren bij elkaar getrommeld op Bondi beach en nadat we trouw het Wilhelmus hadden gezongen renden we met z'n allen het water in (beeldmateriaal is te vinden op youtube)!
Hierna nog een feestje met Nederlandse Dj's en bitterballen en zo zijn we het jaar super, en op Hollandse wijze, begonnen!

Na nog een paar dagen in de fijne stad Sydney (die helemaal niet zo groot aanvoelt eigenlijk) is het nu tijd voor weer een nieuwe stap, ik laat zo regenachtig Sydney achter en vlieg naar Nieuw Zeeland (deze vlucht duurt zo'n 3uur en we hebben 3u vertraging dus al met al toch wel lang onderweg). Ik zal in Nieuw Zeeland 6 weken gaan rondreizen waarna ik weer terug vlieg naar Australië. Het was heel fijn om even wat langer op 1 plek te blijven en met hetzelfde groepje om te gaan maar ik heb ook wel onwijs veel zin in in Nieuw Zeeland!

Veel liefs, Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cooranga North

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 172362

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: