Bon bini Na Aruba! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu Bon bini Na Aruba! - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Anne Orie - WaarBenJij.nu

Bon bini Na Aruba!

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 April 2014 | Aruba, Bubali

Lieve familie, vrienden, kennissen, (ex)-collega’s, volgers, …,

Dit keer begin ik aan een ander avontuur, en dus ook andere blogs, dan jullie van mij gewend zijn.

Het idee is als volgt; Ik ga me voor 1 jaar vestigen op 1 plek namelijk Aruba, daar zal ik als kinderverpleegkundige gaan werken in het Dr. Horacio E. Oduber Hospitaal met als doel 1 grote leer/levens/ werk ervaring op te doen! Dus niet van plek naar plek hoppen, constant een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe avonturen maar 1 groot avontuur met hopelijk daarin nog een heleboel kleine!

Nadat ik in december had besloten te solliciteren op de functie van kinderverpleegkundige in het ziekenhuis op Aruba ging alles vrij snel, op oudejaarsdag had ik mijn sollicitatiegesprek in Nederland, begin januari een sollicitatiegesprek via skype met Aruba en niet veel later wist ik dat ik was aangenomen en kon het voorbereiden beginnen!

Nadat ik mijn opleiding tot kinderverpleegkundige had afgerond begonnen de weken van voorbereidingen, inpakstress en fijne afscheidsfeestjes en zo zit ik dan nu op Aruba!
Hier aangekomen word ik nu goed op weg geholpen door het ziekenhuis en bekenden op t eiland. Mijn verblijf voor de eerste maand heeft het ziekenhuis voor mij geregeld, ik verblijf in een studio in een complex waar voornamelijk veel Nederlandse stagiairs verblijven.

Mijn kennismaking in het ziekenhuis verliep goed, lieve mensen. En mijn kennismaking op het eiland gaat ook de goede kant op! De omstandigheden zijn dan ook goed, constant een aangename temperatuur, fijne zeebries, mooie blauwe zee en een heerlijk strand.

Nu is het tijd voor het paasweekend en liggen alle werkzaamheden zoals inschrijven, auto kopen, huis zoeken, bankrekening openen etc. een beetje stil, dinsdag begin ik met werken in het ziekenhuis en zal ik ook met de rest weer aan de slag gaan!

Jullie hoeven trouwens niet bang te zijn dat ik stroopwafels, drop of paaseitjes te kort kom want ze verkopen hier (weliswaar tegen een iets hogere prijs) werkelijk alles!

Keep you posted!

Liefs Anne

  • 18 April 2014 - 05:42

    Miranda Van Dongen:

    Hey lieve Anne,

    Leuk een eerste bericht op je wbj!
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat de eerste indruk goed is.
    Dat is erg belangrijk wanneer je hier aan begint.
    Veel succes dinsdag, kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs Miran

  • 18 April 2014 - 07:47

    Margreet En Teus :

    Hallo Anne,
    Het eerste verslag klinkt goed. Wij wensen je fijne paasdagen die met zon en 30 graden niet verkeerd zullen zijn.
    Wij zijn natuurlijk denkende aan curacao, best een beetje jaloers:-)!
    Veel succes met alle nieuwe dingen die gaan komen en een knuffel van ons.
    XX Margreet en teus

  • 18 April 2014 - 08:32

    Paula Haga :

    Hallo Anne,
    Veel succes en dank voor je leuke email. Geniet van het mooie eiland en een fijne Pasen.
    We zullen je weer volgen !
    Liefs, Paula en Bauke

  • 18 April 2014 - 08:36

    Anita IJpelaar:

    Lieve Anne ik wens je heel veel succes met je nieuwe uitdaging als kinderverpleegkundige op Aruba.
    En natuurlijk ga ik je zo als altijd weer volgen.
    Fijne paasdagen......paaseitjes en andere zoetigheid kom je zeker niet te kort.

    Lieve groet Anita.

  • 18 April 2014 - 09:39

    Sarie De Jong:

    Leuk dat de eerste kennismaking zo positief is.Veel plezier en grote knuffel.Oma.

  • 18 April 2014 - 15:28

    Jacqueline:

    Hi Anne
    Ik hoop dat je een fantastische tijd hebt!
    Maak er wat moois van maar jou een klein beetje kennende gast dat vast en zeker lukken!!!
    Liefs JacQ&Alcuin

  • 18 April 2014 - 22:55

    Cynthia:

    Leuke welkomst blog! En wat fijn van al dat lekkers!! Zorg goed voor je zelf schat. Xxx

  • 20 April 2014 - 19:55

    Marijke:

    Geniet nog maar even heerlijk van die fijne briesjes, mooie stranden en de kabbelende zee zodat je dinsdag helemaal fris&fruitig aan je nieuwe uitdaging kan beginnen :) heel veel succes en xxx

  • 20 April 2014 - 19:56

    Kristen:

    Lieve Anne,

    Het was te verwachten dat je na het behalen van je opleiding weer je vleugels uit zou slaan.
    Prachtig om weer te lezen wat je aan het doen bent.
    Wat het weer betreft lijkt het me zalig daar.
    Een neef van mij heeft er 5 jaar gewerkt en vertelde ook dat ze daar geen verwarming hadden daar.
    Heerlijk altijd een prettige temperatuur en een lekker windje vanuit zee.
    Ik ga weer genieten van alles wat je me te melden hebt Anne.
    Probeer er zoveel mogelijk te leren op alle gebied en vooral genieten van de periode daar.
    Liefs en veel succes,
    Kristen.

  • 21 April 2014 - 17:44

    Lian Schouwenaars:

    Lieve Anne!
    Inmiddels heb ik je al gesproken via de app maar toch nog even een berichtje op je waarbenjij..
    Gelukkig ben je veilig aangekomen! Succes met alle regelzaken en natuurlijk heeeeeeeeeel veel succes morgen met je eerste werkdagje.
    Ben erg benieuwd hoe het roze uniform je staat (straks alleen maar beter als je vies bruin bent) en hoe je eerste indruk is ;)
    En verder, ik weet dat het niet mee zal vallen, maar vooral lekker genieten lieverd!
    Dikke kus! Liefs Lian

  • 21 April 2014 - 21:58

    Maud:

    He Anne,
    Vanuit het kikkerlandje Nederlande een hartelijke groet! Ik zal volgende week vanaf Curacao naar je zwaaien!
    Het klinkt allemaal als een warm bad duss ik hoop dat je een pracht tijd hebt!
    Heel veel plzier en pret..

    Maud

  • 01 Mei 2014 - 08:45

    JacQ&Alcuin:

    Hoi Anne!
    Happy birthday!!

  • 01 Mei 2014 - 08:47

    JacQ&Alcuin:

    De helft van het bericht is maar verstuurd ;)
    Maak er een gezellige dag van op Aruba maar jou een klein
    beetje kennende komt dat wel goed!
    Liefs van ons x

  • 01 Mei 2014 - 14:19

    Teus En Margreet:

    Lieve Anne, proficiat met je verjaardag en wij wensen een jaar toe met vele mooie momenten!
    Een dikke verjaarsknuffel en liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 31 Okt. 2008
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 172185

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2019 - 19 Augustus 2019

Working abroad

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

2019

29 Oktober 2017 - 01 Juni 2018

Australie etc.

07 Januari 2017 - 11 Februari 2017

Argentinie, Chili en een klein beetje Brazilie

16 November 2016 - 03 December 2016

Nepal

14 April 2014 - 22 April 2015

Aruba!

16 November 2014 - 26 November 2014

Cuba

19 Juni 2012 - 27 Juli 2012

Colombia

27 December 2011 - 23 Januari 2012

Thailand

17 Juli 2011 - 10 Augustus 2011

India

24 December 2010 - 21 April 2011

USA en ZA

28 Februari 2009 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: